Kwaliteitskompas Verus Van papier naar werkelijkheid, Van verlegenheid naar vertrouwen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uit liefde voor het vak… Onderwijs slim organiseren!!!
Advertisements

Opbrengsten studiereis
Generatief Leiderschap
Meerwaarde van eigentijds onderwijs
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
Hoe vergaat het mijn leerlingen in het vervolgonderwijs? Opbrengsten LOB-doorstroompilots.
Innovatie en stakeholders in VO
Presentatie gemeente Beek
Efezen 4:7-24 Gaven naar Genade Vs 7-10 Gaven naar Genade Vs 7-10 Gaven van Christus aan de Gemeente Gaven van Christus aan de Gemeente Vs 11: Vs 11: –Apostelen.
WMO - Communicatie- Inspraak belangenbehartigers Praktijk WMO-adviesraad in de gemeente Brummen.
Waarom een vitale organisatie positief werkt
Kwaliteitsprofielen voorstel voor gelede rapportage.
Hoger Onderwijs Groep Bouw en Ruimte
Bestuur Vlietlandcollege
Bestuur en toezicht 12 maart 2010 w.sorgdrager. veranderingen organisaties worden ingewikkelder management professionaliseert aandacht voor risicomanagement.
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Interne Audit van de Vlaamse Administratie
Regiobijeenkomsten ter voorbereiding op transities sociaal domein
Visie en beleid op LOB Competent City 3 oktober 2011 Marieke Baijens & Wil Bom.
De bijbel: een (g)oude(n) gids Studienamiddag Faculty Club Leuven 22 februari 2006 De bijbel: een (g)oude(n) gids De bijbel: een (g)oude(n) gids Bijbelse.

Leiderschap in Nederland
HEO –CO1 ABP3 Ondernemen & strategisch handelen HEO –CO1 ABP3 ABP3 week 3.
Actualisering basiselement Veiligheidscultuur
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
TOEZICHT OP ONDERWIJSKWALITEIT
Leiderschap in het publieke domein Observaties en ervaringen Leo Lenssen Boardroom Bestuurders Primair Onderwijs 10 december 2009.
1 Extramuralisering van de Christelijke identiteit Vanuit het perspectief van de cliënt Barend van Leeuwen 11 juni 2004.
A B Positioneren betekent vaststellen van de huidige positie (A) en de gewenste positie (B) van een organisatie. De keuze voor de gewenste positie B is.
Bedrijfsvoeringsscan
Met Stakeholders Gedeelde Visie
DORCAS VOEDSELACTIE 2014.
Jouw partner in de school Leuk, professionele ruimte, maar hoe neem je die? Congres CNV Schoolleiders 6 november 2014.
HOE ZIT HET MET ONZE ‘K’?. TELEVOTING TEST 7 vragen 10 seconden Resultaat op scherm.
Samen werken aan praktijkonderzoek!
Collaborative Strategizing
NVAO Integriteitsoverleg ÖU, LW, SAD Oktober 2014.
Geloofsbeelden Groepsgesprek “geloven is als…”
IKOS Introductie. Ikos-opleiding Actieve pluriformiteit Levensbeschouwing Humanisme Vervolgcursus Levensbeschouwing Islam Vervolgcursus Levensbeschouwing.
Samen de krimp te lijf! Blijvend goed onderwijs in Drachtstercompagnie
Copyright 2013 | Annemarie van Dalen | Organisatieadvies Zorgvernieuwing vraagt om anders organiseren.
Copyright 2013 | Annemarie van Dalen | Organisatieadvies Terug naar de essentie: stop met invoeren van zelfsturende teams!
IKOS Introductie. Ikos-opleiding Actieve pluriformiteit HumanismeIslamChristendom Keuzemodules: Bijbel Geschiedenis van het christendom - Wereldreligies.
Office365 bij de SCOH.
IKOS Introductie. Ikos-opleiding Actieve pluriformiteit Levensbeschouwing Humanisme Vervolgcursus Levensbeschouwing Islam Vervolgcursus Levensbeschouwing.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Betaalde Lio bij Meervoud. Stichting Meervoud 18 scholen Christelijke identiteit 4600 leerlingen 480 personeelsleden.
1. Workshop Kennisconferentie toptechniek op missie 2.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Schoolmaatschappelijk werk. Betekenis Schoolmaatschappelijk werk biedt een goede aanvulling voor vragen die niet direct onderwijs gerelateerd zijn. Schoolmaatschappelijk.
INTEGRAAL PERSONEELSBELEID CED-Groep. Visie Missie Doelen Gespreks- cyclus en beoordeling Personeels- beheer Management en Organisatie Loopbaan- management.
Invoering Examenprofielen Rini Romme november 2011.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
1 Schoolplan gebaseerd op:  visie in  gezamenlijkheid en  grote betrokkenheid.
De kracht van het pedagogische verhaal Theodoor van Baars en Marja Liefaard 15 oktober 2015.
6 september 2012 Heb jij genoeg ruimte om je werk goed te doen? Ans Jansen.
TALENT- & ORGANISATIEPROCESSEN: VAN ORGANISATIE TOT INDIVIDU
VTOI 7 april 2017 Hans Teegelbeckers/Wim Kuiper
Jaarplan 2017 Verbinding.
Dialoog aan tafel [logo organisatie].
Bestuur Vlietlandcollege
Bestuur Vlietlandcollege
WELKOM Dé applicatie voor de professionele schoolleider
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
WELKOM Dé applicatie voor de professionele schoolleider
Onderwijscentrum Gent DISCO onderwijs & diversiteit
Basiskennis LOB.
Van toezicht op scholen naar toezicht op besturing in het onderwijs
Ter attentie van Katja Rakic (directeur). Meer informatie
Transcript van de presentatie:

Kwaliteitskompas Verus Van papier naar werkelijkheid, Van verlegenheid naar vertrouwen

2 ‘Christelijk onderwijs’: Vanzelfsprekend Verlegen Voorzichtige verkenning van nieuwe benadering Vertrouwen en dialoog Kwaliteitskompas Verus Ontwikkeling bij COG

3 Christelijk onderwijs: statuten Heroriëntatie op betekenis ‘christelijke identiteit’ Doorvertaling naar de strategie van de organisatie Vervolg.. Kwaliteitskompas Verus Van papier naar werkelijkheid

Christelijk onderwijs - statuten 4 Nieuwe tijden: het onderwijs is niet meer van, voor en door christenen Wijziging statuten Stichting COG: Oud: de Bijbel als grondslag en norm Nieuw: de Bijbel als inspiratiebron en leidraad Profiel van COG als werkgever

Heroriëntatie op betekenis ‘christelijke identiteit’ 5 Geïnspireerd door het Kwaliteitskompas op zoek gegaan naar een eigentijdse en waarde(n)volle invulling van onze identiteit Voor het eerst écht in gesprek over ‘identiteit’ met directies, management teams en Raad van Toezicht Dat heeft geresulteerd in een ‘watermerk’ voor de stichting: gedeelde beleving van ‘identiteit’ die doorschijnt in ons beleid en in ons handelen

6 Watermerk

7 Praatplaat Instrument om met verschillende stakeholders het gesprek te voeren Processtap om vertaling te maken naar strategische doelen van de stichting

Vervolg.. 8 Basis is gelegd Stimuleren dat gesprek wordt gevoerd op alle scholen en in alle teams Blijven volgen: dialoog, georganiseerde uitwisseling