MRMP-S/AT Nr 17ST259 Informatievergadering Réunion d’Information 29/08/

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De onderneming als boekhoudkundige entiteit
Advertisements

Procedure: hoe een offerte indienen?
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
Collectieve en Individuele valbeveiliging
Het FANC is ISO 9001:2000 gecertifieerd – l’AFCN est certifiée ISO 9001:2000 Formulieren Martine Liebens Expert Invoer & Vervoer Registratieformulier Aanvraagformulieren.
Hoe een aanvraag voor het bekomen van een certificaat voor de export van producten bestemd voor diervoeding indienen via internet? 1. Het geschikte certificaat.
ELEKTRONISCHE FACTUUR
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
Waarom een standaard Een norm of standaard is een procedure of een maat waarvan een groep mensen met elkaar heeft afgesproken dat ze hem zullen gebruiken.
Symposium sur la sécurité Veiligheidssymposium Page 1 les causes d’accidents sont principalement de trois ordres : De oorzaken van de.
De juridische context van de digitale factuur.
2014 EVALUATIES N+1.
FONDS VOOR EUROPESE HULP AAN DE MEEST BEHOEFTIGEN - FEAD April 2015.
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Bestek Aluminium - CSCh Aluminium 12SM525 MRMP-S/AM Kapt Kris Vanhees,Lic. 08/11/2011.
Bestek Transportverpakkingen - CSCh Emballages de transport 12SM350
4RP502 Recce & Obn – Briefing MP MRMP-L/P/QAR Cdt IMM C.Königs 25 Mai 2007 Contract de pneus avec un réseau des centrales de pneus Bandencontract met bandencentrales.
VTZ Laurence LEBON 28 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP001 Modification de l’installation de climatisation a/b GODETIA.
1LZ Claude BULTOT, Ing. 29 / 08 / 12 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 12ZP001 Acquisition de 24 bateaux,… Verwerving van 24 boten,…
Evere 24/10/11 Informatievergadering Réunion d’information Meerjarige overeenkomst ( ) van diensten en tegen prijslijst betreffende het onderhoud.
2015/HFB/OO/32408 Levering van wijnen en mousserende wijnen Opening 10/07/2015 – 9u45.
Bestek MRMP-I/S Nr. 14IS0XX
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
1SC457 Achat d’un CT (Computed Tomography) Scanner Aankoop van een CT (Computed Tomography) Scanner MRMP-S/AC Lieutenant-colonel P. JACQUET Commandant.
1LZ Claude BULTOT, Ing. 20 / 09 / 12 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 12ZP003 Adaptation des usines frigorifiques… Aanpassing.
Bestek MRMP-I/S/EM Nr. 13IS815 Kapt DETHIER Laurent (Aankoopofficier) Lt JANSSENS Katrien (Materiaalbeheerder) 05 Jul 2013.
Informatievergadering Réunion d’information 18/12/12 Overheidsopdracht MRMP-N 13ZS705 betreffende een meerjarige overeenkomst van diensten ( )
2014/HFB/OO/31403 leveren van bedrukte enveloppen 12/01/2015 – 9u45 Informatievergadering.
Informatie –vergadering 15/01/2015
Introductie Allors Applications. Modules Personen en Organisaties Product/voorraad beheer Ordermanagement Transport Werkopdrachten Facturering Financiële.
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
VTZ Laurence Lebon 14 / 06 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 12ZP004 Acquisition de modules flottants Verwerving van drijvende.
VTZ Laurence Lebon 20 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP003 Acquisition de TBI’s Verwerving van TBI’s.
Informatievergadering MRMP-N Nr 15ZS706 Ledigen en reinigen van lensvlakken en tanks LTZ Laurence LEBON.
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
4 oktober 2004 S amengestelde kledijcommissie Agenda 4 oktober 04 Goedkeuring verslag 12 juli Samenvatting van de vragen 12 juli Voorstel van verdere aanpak.
4RP502 Recce & Obn – Briefing MP MRMP-L/P/QAR Cdt IMM C.Königs 25 Mai 2007 Services de taxis civils au sein des plateaux de PEUTIE et EVERE Taxidiensten.
2015/HFB/OO/32524 Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies Opening offertes d.d. 16/10/2015 om 9h45 Informatievergadering.
Naam presentatie – Naam maker en/of presentator - 12/09/2005 Faculteit Naam Faculteit – Dienst of Vakgroep (optioneel) Facultaire Studietrajectbegeleiding.
Informatievergadering BESTEK 16SM140 Réunion d’information CSCh 16SM140 Divisie Overheidsopdrachten Support Systems 16/09/2015.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 15NP001 Vervanging van bestaande pontons LTZ Morgan SAMPERMANS.
Wet 4/08/1996 betreffende het welzijn op het werk
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
10 mei 2016 Energie en milieu Antwerpen (EMA) Monique Van Dousselaere Duurzaam raamcontract hygiënische papierwaren stad Antwerpen.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
Openbare aanbesteding voor de oprichting van een Denktank radicalisme, gewelddadig extremisme en terrorisme - informatiesessie van 18 augustus 2015 Marché.
Informatievergadering BESTEK 16SM100 Réunion d’information CSCh 16SM100 Divisie Overheidsopdrachten Support Systems 09/03/2016.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 16NP001 RHIB VSW 1LZ Morgan SAMPERMANS.
Informatievergadering BESTEK 17SM200 Réunion d’information CSCh 17SM200 Divisie Overheidsopdrachten Support Systems 13/09/2016.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 16NP003 Sound Velocity Probe 1LZ Morgan SAMPERMANS.
Informatievergadering MRMP-N/P Nr. 16NP004 Generatoren 1LZ Morgan SAMPERMANS.
Informatievergadering MRMP-N/A Nr. 17NS705 Het onderhoud van het brandbestrijdingmaterieel aan boord van varende eenheden 1LV Morgan SAMPERMANS 08 september.
Aanbesteding Storage, servers en Back up
Versie (S60) Link tussen het Enig document (ED) en de gegevensbank van MASP vergunningen voor de domiciliëringsprocedure en de vereenvoudiging.
Contractbeheersing op basis van kwaliteitsborging
Verschil offerte/factuur
17IA250 – Logementsmeubilair/ Mobilier de Logement
Overheidsopdrachten en sociale economie
« OVERHEIDSOPDRACHTEN & Sociale Economie » « Je t’aime moi non plus »
Informatievergadering MRMP-N Nr. 17NP001
Informatievergadering MRMP-N/P Nr. 17NP003
Voeg hier een foto van het product in
Maarten Peeters 6Handel
Cachet et signature du médecin Datum – Handtekening – Stempel
Financiële planning (deel 2)
Mediprima en Dringende Medische Hulp
Commercieel beleid en recht
Voeg hier een foto van het product in
Aanwijzingen: Gebruik deze dia's en notities om uw project te maken.
Transcript van de presentatie:

MRMP-S/AT Nr 17ST259 Informatievergadering Réunion d’Information 29/08/2016 1

Inhoud / Contenu 1.Algemeenheden / Généralités 2.Boetesysteem / Système d’amende 3.Evaluatiemethode / Méthode d’évaluation 4.Vragen / Questions 2

1.Algemeenheden/Généralités Meerjarige open overeenkomst voor de gehele levensduur van het materieel tegen prijslijst, voor de verwerving van dompelpakken, alsook het onderhoud en de technische ondersteuning en voor de levering van de wisselstukken en de verbruiksartikelen en de vormingen. Contrat pluriannuel à bordereau de prix pour toute la durée de vie du matériel pour l’acquisition de tenues d’immersion, pour l’entretien et l’appui technique pour la livraison de pièces de rechange, des articles de consommations et des formations. 3

1.Algemeenheden/Généralités Leidende Dienst / Service Dirigeant MRMP-S/AT Contactpersoon / Point de contact: Lieutenant JUSSERET Stéphanie Of / ou Adjudant VANDENHENDE Paul 4

1.Algemeenheden/Généralités Selectiecriteria / Critères de sélection Verklaring op eer volstaat bij offerte !!! Art 61 §2,6 – Fiscale situatie Binnen 48 Hr opening van de offertes o BE : Ctl Aanbestedende Overheid o Niet BE: Attest toevoegen Déclaration sur l’honneur jointe à l’offre !!! Art 61 §2,6 - Situation fiscale 48 Hr après ouverture des offres o BE : Ctl par le pouvoir adjudicataire o Non BE: Attestation à joindre 5

1.Algemeenheden/Généralités Gunningswijze / Mode de passation Prijs 100% : - Gehelen en ondergehelen 75 % (het te beschouwen bedrag voor de vergelijking van de offertes zal gevormd worden door rekening te houden met de bedragen voor de post 1, 2, 3 en 4 (op basis van de vermoedelijke hoeveelheden) hernomen in Bijl A Aanh 1) - Periodiek preventief onderhoud 20 % ( het te beschouwen bedrag voor de vergelijking van de offertes zal gevormd worden door rekening te houden met de bedragen voor de post 6 nodig voor het preventief periodiek onderhoud van één pak op één jaar (in functie van de frequentie/jaar) - Correctief onderhoud 5 % : ( Het te beschouwen bedrag voor de vergelijking van de prijs zal het totaal bedrag zijn van 4 bepaalde herstellingen die door de Aanbestedende Overheid als referentie worden aangeduid.) 6

Prix 100% : - Ensembles et sous-ensembles 75 % : (Le montant utilisé pour la comparaison des offres sera constitué du montant total des postes 1 à 4 (sur base des quantités présumées) repris à l’inventaire joint à l'App 1 de l’Ann A.) - Entretien préventif périodique 20 % : (Le montant utilisé pour la comparaison des offres sera le montant total du poste 6 nécessaire pour l’entretien préventif périodique d’une tenue sur un an (en fonction de la fréquence par année)) - Entretien correctif 5 % : (Le montant utilisé pour la comparaison des offres sera le montant total de 4 réparations qui seront désignées comme référence par le service dirigeant.) Gunningswijze / Mode de passation 7

1.Algemeenheden/Généralités Opening Offertes / Ouverture des Offres 22 Sept 2016 om Hr. / 22 Sept 2016 à Hr. Elektronische offertes: E-Tendering / Offres électroniques: E-Tendering Offertes op papier / Offres sur papier Samenstelling offerte / Composition de l’offre –Administratief en Financieel luik : 3 Ex, waarvan 1 zonder prijzen –Technisch en Logistiek luik : 3 Ex o Modellen : Zie Bijl C o Documenten : Zie Bijl A pagina 11 & 12 –Volet Administratif et Financier : 3 Ex, dont 1 sans prix –Volet Technique et Logistique : 3 Ex o Modèles : Voir Ann C o Documents : Voir Ann page 11 & 12 8

Inhoud / Contenu 1.Algemeenheden / Généralités 2.Boetesysteem / Système d’amende 3.Evaluatiemethode / Méthode d’évaluation 4.Vragen / Questions 9

2.Boetesysteem/Système d’amende Art 45 en 123 KB2 van toepassing/ Art 45 et 123 AR2 d’application Leveringstermijn is geen Gunningscriterium 0,07 % van de oorspronkelijke aannemingssom Min 40 € en Max 400 € Délai de livraison n’est pas un critère de sélection 0,07 % du montant initial du marché Min 40 € et Max 400 € 10

Inhoud / Contenu 1.Algemeenheden / Généralités 2.Boetesysteem / Système d’amende 3.Evaluatiemethode / Méthode d’évaluation 4.Vragen / Questions 11

3.Evaluatie technisch luik / Evaluation volet techniques 12 Evaluatie op dossier Evaluatie op model Evaluation sur dossier Evaluation sur modèle

Post 1: 1 dompelpak piloot rotary Post 2: 1 dompelpak crew rotary wing MAATNAME TESTPERSONEN Post 3: 1 dompelpak fast jet Post 4: 1 dompelpak passenger rotary  COURANTE MAAT Poste 1: 1 tenue d’immersion pilot rotary wing Poste 2: 1 tenue d’immersion crew rotary wing PRISE DE MESURE Poste 3: 1 tenue d’immersion fast jetPERSONNES-TEST Poste 4: 1 tenue d’immersion passenger rotary  TAILLE COURANTE 3.Modellen te leveren/ Modèles à fournir 13

Maatname testpersonen Testpersoon post 1 Testpersoon post 2 Testpersoon post 3 Lengte174 cm186,5 cm179 cm Gewicht82 kg98 kg72 kg Schoenmaat EU

Inhoud / Contenu 1.Algemeenheden / Généralités 2.Boetesysteem / Système d’amende 3.Evaluatiemethode / Méthode d’évaluation 4.Vragen / Questions 15

Vraag 1 Firma: “Voor welke periode is het contract voorzien? Er wordt enkel een periode van 5 jaar vermeld voor de herstelling van de dompelpakken. (administratief deel 15. Bijzondere bepalingen, d. Waarborg van latere leveringen van wisselstukken.). Dienen er ook nieuwe dompelpakken geleverd te worden gedurende deze 5 jaar?” Antwoord: MOO voor de gehele levensduur van het systeem. Ja, ondergehelen. 16

Vraag 2 Firma: “Bijlage A van het bestek : inventaris post 7.h.: welke waarde moet hier worden ingevuld” Antwoord: Het veld dient niet ingevuld te worden. 17

Vraag 3 Firma: “Bijlage A van het bestek : inventaris pagina 10/12 : totaal bedrag in letters : moet hier de som worden ingevuld van alle eenheidsprijzen voor 2017 excl. BTW ?” Antwoord: Ja, de som van alle eenheidsprijzen Excl. BTW dient in letters vermeld te worden, zonder rekening te houden met de geschatte hoeveelheid. 18

Vraag 4 Firma: “Passets : punt 4. Confectie 4.a.1.b : er dienen 2 passets geleverd te worden. We kunnen een passet leveren voor de dompelpakken voor posten 1, 2 en 4. Voor de “fast jet” is er een verschil : de pakken dienen op maat gemaakt te worden omdat het zeer belangrijk is dat deze pakken goed aansluiten (anti G-suit). Voor deze reden willen we werken met een matentabel die ingevuld dient te worden. Kan dit aanvaard worden ? Indien toch een passet voor de fast jet moet geleverd worden, is dan 1 passet voor fast jet voldoende ?” Antwoord: Bijl C Par 4.a.(1)(b): voor post 3 kan een alternatief voorgesteld worden tijdens kick-off meeting op voorwaarde dat deze wordt goedgekeurd door de Administratie. Het voorstel, indien de procedure volledig wordt omschreven en onderricht wordt gegeven. 19

Vraag 5 Firma: “Dienen de pakken voorzien te worden van afneembare onderkledij. Hierbij bedoelen wij dat de onderkledij vastgemaakt is aan het pak, maar wel uitneembaar is?” Antwoord: Post 1: Bijl C Par 4.b.(1)(a) en 4.b.(1)(c) Post 2: Bijl C Par 4.c.(1)(a) en 4.c.(1)(c) Post 3: Bijl C Par 4.d.(1)(a) Post 4: Bijl C Par 4.e(1)(a) De onderkledij is een ondergeheel. 20

Vraag 6 Firma: “Eis 4.b.4.a. en d4.c.4.a. en 4.e.4.a.: de dompelpakken zijn standaard aangepast om te kunnen gedragen worden in combinatie met aparte zwemvesten. De standaard is ETSO 2C503. We kunnen bevestigen dat onze pakken ETSO 2C503 goedgekeurd zijn maar ons certificaat verwijst naar andere types van zwemvesten en emergency air bottles dan degene die in gebruik zijn bij de Belgische Defensie. We kunnen dus niet bevestigen dat onze ETSO goedkeuring geldig is voor de zwemvesten en air bottles in gebruik bij Belgische Defensie.” Antwoord: De ETSO certificatie wordt aanvaard met reddingsvesten uit het gamma van de inschrijver. 21

Vraag 7 Firma: “ In geval van correctief onderhoud, dient men dan steeds een preventief onderhoud uit te voeren?” Antwoord: Bijl D-Aanhangsel 1 Par 2.c.(1): Het correctief omvat steeds de ophaling in een installatie in BEL, waterdichtheidstest, herconditionering, administratie en levering van het pak in dezelfde installatie in BEL. 22

Vraag 8 Firma: “Technische specificatie Post 3 punt 4.d.(2).(c) sluiting van het dompelpak: De ritssluiting wordt geplaatst rond de hals ter hoogte van de borst (U vorm) of over het lichaam achter de nek (J vorm)(zie aanhangsel 5). Kan u akkoord gaan met een ritssluiting zoals op ingesloten afbeeldingen?” Antwoord: De administratie gaat niet akkoord met het voorstel. 23

Vraag 9 Firma: “De pakken van post 1, post 2 en post 4 dienen ETSO goedgekeurd te zijn. Voor de pakken fast jet is er geen luchtwaardigheids norm bepaald. Hierbij kunnen wij u bevestigen dat enkel het bovenstaande type pak volledig gecertificeerd is voor gebruik op Fast Jet aircraft (cfr. windblast test). Indien wij de configuratie van dit pak dienen te wijzigen, zullen wij normaal terug alle testen (inclusief windblast testing) dienen uit te voeren om een volledige certificatie (flight clearance) te kunnen voorleggen.” Antwoord: Bijl C Par 4.d.(1)(b): het dompelpak is ontworpen voor fast jet piloten en biedt weerstand bij uitschieting op grote hoogte. Bijl C Par 4.d.(4): de inschrijver verklaart dat de fabricatie van het pak uitgevoerd is volgens de richtlijnen beschreven in EN ISO en 3. 24

Vraag 10 Firma: “Tevens vragen wij u of het mogelijk is om de bijlage C en D van het bestek in een word-file te kunnen verkrijgen.” Antwoord: Er worden geen word-versies van de bijlage C en D verspreid. 25

Vraag 11 Firma: “aangezien certificaat ETSO 2C503 een I2-vereiste is en aangezien de tijd ontbreekt om de beschreven modellen te certificeren, veronderstellen we dat het volstaat om bij de offerte het ETSO 2C503 certificaat voor te leggen van een commercieel beschikbaar standaardmodel.” Antwoord: Ja. Bijl C Par 4.b.(4)(a), Par 4.c.(4)(a) en Par 4.e.(4)(a): De respectievelijke ETSO certificaten van de posten 1,2 en 4 dienen ten laatste bij de voorafgaande keuring voorgelegd worden. De aandacht dient gevestigd te worden dat het voorleggen van een ETSO 2C503 hernomen is als selectiecriterium (bestek Par 4.b.(1)) 26

Vraag 12 Firma: “Zowel voor post 1, 2 als 3 worden er handschoenzakken voorzien op de onderarmen voor het opbergen van de handschoenen. Dient er bijkomend nog een extra paar handschoenen apart voorzien te worden (cfr. Par 4b(1)(e), 4c(1)(e) en 4d(1)(d) ?” Antwoord: Neen, in Bijl C Par 4.b.(1)(a), Par 4.c.(1)(a), Par 4.d.(1)(a) en Par 4.e.(1)(a) staat een paar handschoenen vermeld. 27

Vraag 13 Firma: “Post 3 Par.4.d.(4)(a) : EN ISO en 3 : welke klasse dient behaald te worden (klasse A, B, C of D, zodat we de thermische onderkledij daarop kunnen afstemmen)?” Antwoord: In overeenstemming met de andere posten (Bijl C Par 4.b.(4), Par 4.c.(4) en Par 4.e.(4))kunt u zich baseren op de ETSO 2C503 Par 9.1: thermisch bescherming Min B ISO

Vraag 14 Firma: “Par. 4.a.(1)(a) : de inschrijver beschrijft een volledige procedure van de confectie. Wat wordt daarmee bedoeld ?” Antwoord: Het gevraagde document moet toelaten aan de Administratie om zich uit te spreken over de conformiteit van Bijl C Par. 4.a.(1)(a). De inschrijver zal een beschrijving (D[1]) toevoegen dat van maatname tot afgewerkt product. Vb. type naden, machines,… dienen niet beschreven te worden. 29

Vraag 15 Firma : Gaan er damesmodellen van de dompelpakken besteld worden? Antwoord: Neen, er gaan geen damesmodellen besteld worden 30

Vraag 16 Firma: “Is het mogelijk om de datum voor het indienen van de offertes naar een latere datum te verplaatsen aangezien de periode voor het vervaardigen van de modellen wel erg kort is?” Antwoord: De datum voor het indienen van de offertes wordt verplaatst naar 13 oktober

Vraag 17 Firma: Bijl. D-Aanhangsel 1 Par. 2.a.(1) vermeldt “het onderhoud zal steeds gebeuren in een EASA Part 145 goedgekeurd service station en conform de ETSO-norm”. Geldt dit ook voor post 3 dompelpak fast jet (die NIET conform ETSO is) ? Antwoord: Ja. Bijl D-Aanhangsel 1 Par 2.a.(1) maakt geen onderscheid tussen de verschillenden dompelpakken van post 1 t.e.m. post 4. Alle dompelbakken dienen in een gecertificeerd EASA Part 145 service station onderhouden worden. 32

Andere Vragen? / Autres questions? ? 33