Zo min mogelijk op de fiets en lopen op het schoolplein Graag een briefje bij verzuim (huisarts/tandarts/gym Gebruik van medicijnen graag doorgeven
Belangrijk: Alle kinderen horen lekker in hun vel te zitten, dan pas kom je tot leren. Ieder kind verdient de zorg die hij of zij nodig heeft. Doel: uw kind is op het eind van groep 4 of groep 5 goed toegerust voor de volgende groep op eigen niveau. Doel bereiken door: samenwerking kind, ouders en leerkrachten.
ZelfredzaamheidWeektaak Zelfvertrouwen, zowel thuis als op school Probeer het eerst zelf op te lossen Maatje 30 minuten per dag Taken zijn niet te moeilijk Zelfstandig en rustig/stil Juf: geeft les aan de andere groep / instructietafel
Coöperatief lerenThinking for learning Samen leren! Vaak in tweetallen Leren van elkaar en met elkaar Iedere mening telt Denktijd Stilte teken Materiaalbaas en stiltekapitein Denkvaardigheden ontwikkelen
Verschil is er! Werken op eigen niveau Rekenen: *, ** en ***, plusboek en Kien Taal *, ** en *** en plusboek Extra hulp waar nodig en mogelijk Verrijkingsopdrachten Inzet computer Plusgroep en PPT-lokaal
Groepsplannen op groepsniveau Verlengde instructie Instructiegroepen rouleren n.a.v. toetsen Controle en hulp van interne begeleider Zo nodig inzet van Beeldcoach
Sociogram 2x per jaar Pest protocol Pleinwacht voor en na schooltijd (10 min) en tijdens de pauzes Wisselen van plek in de klas Gouden regels opgesteld met de kinderen Actie als er iets opvalt
Rekenen Automatiseren t/m 20 Groep 4: Getallen tot 130 Groep 5: getallen tot 1000 Plus en minsommen t/m Tafels!! Meten / tijd / geld Taal/spelling Begrijpend luisteren/lezen Woordenschat Taal verkennen Eigen teksten schrijven Spellingcategorieën
Doel: vlot en vloeiend lezen en leesplezier. Leesgroep 1, 2, 3 en 4 Woordrijboekje Vloeiend en vlot Leesboek uit de schoolbibliotheek Thuis lekker lezen!
Overige vakken Gym Schrijven Techniek: twee techniekochtenden Natuur Handvaardigheid Verkeer Muziek Groep 5: Begrijpend lezen: Nieuwsbegrip Geschiedenis en aardrijkskunde boekpresentatie spreekbeurt
Lezen: hardop, om de beurt een zin, koorlezen en voorlezen Tafels en klokkijken Meten, tijd en geld: ◦ maanden van het jaar, hoeveel dagen in de week/maand/jaar ◦ Hoeveel minuten in een uur/uren in een etmaal ◦ Hoeveel gram is een kilo? ◦ Hoeveel cm is een meter? Groep 5: leren voor toets aardrijkskunde en geschiedenis met stappenplan. Computerprogramma’s: Ambrasoft en Squla Verder in overleg.
Inloop (niet op vrijdag) Website Afspraak maken voor na schooltijd (vanaf uur) Mailen Kennismakingsgesprekken – start op maandag 19 september Spreekuur (14 en 15 november, 18 en 19 april, 19 en 20 juni) Rapportgesprekken: 20 en 21 februari Niet wachten met komen!
Kennismakingslijst invullen Meefietslijst graag invullen (geen fietsouder, dan géén gym)