Magazines. Bron: NUV/GPT betaalde publiekstijdschriften telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tracking onderzoek Mandemakers Keukens
Advertisements

Reclame Reactie Onderzoek advertentie Albert Heijn
Marjan den Ouden november 2008, P4959 Kwaliteit van bereik versus effectiviteit dagbladreclame.
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Lifestyle-bladen voor de vrouw
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
 Speelveld wordt sneller en complexer  Demografische trends: regionale krimp, ontgroening, vergrijzing en verkleuring  (Overheids) financiën onder druk.
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Kennismaking.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Stephan van Velthoven Mei 2007 Thuis Binnen Bereik: de doorstart bevestigen en overtuigen.
Voetbal International1 Nationale uitgeefdag 2011 Dick Holstein directeur/uitgever
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Social media in de Zorg Evert Jan de Voogt.
LEES DE NIEUWSBRIEF OP ENTERTAINMENT- BUSINESS.COM.
Verlengde Instructie Groepen 3.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
Samen een goed merk promoten
Bereik mediabeslissers met de producten en diensten van Handboek Nederlandse Pers Mei 2006.
Wob ten Hoeve Bob Spijkstra.
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
De Taalstrijd Van wie is de taal? Jan Renkema 13 november 2014
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
SLO ● Netherlands institute for curriculum development RESULTATEN LEZERSONDERZOEK TIJDSCHRIFT TAAL.
U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.
Koningin Beatrixschool Schoolkrant enquête 2014
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Powered by enquete toeristen heeg vrijdag 7 november 2014.
© GfK 2014 | Boekenbranche meting 30 | September RAPPORTAGE BOEKENBRANCHE METING 30 2 e thema meting van 2014, naar digitaal lezen Oktober.
(Voor)lezen is leuk!.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
1© GfK | De Nederlandse Investeringsmonitor | November 2015 De Nederlandse Investeringsmonitor © GfK | November 2015.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Digitalisering van kranten en magazines Tjitske de Jong.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
© GfK 2014 | AFM Consumentenmonitor | Juni AFM Consumentenmonitor voorjaar 2014 Beleggers Juni 2014.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
Titel van de presentatie. Dagbladen 7 landelijk, oplage 2 miljoen, naast Metro, Spits, Dag en de Pers. Steeds lager aantal regionale titels, ruim.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Kansen en knelpunten voor lezen in het vmbo Onderzoek door CED-Groep en DUO Marketresearch in opdracht van Stichting Lezen.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
© GfK 2014 | AFM Consumentenmonitor | November AFM Consumentenmonitor najaar 2014 Beleggingsobligaties November 2014.
DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Mediagedrag van Millennials
Bits & Bytes Magazine Media.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Uitkomsten Beste Werkgevers
Tijdschriftenpakket V5 winter 2016
Tijdschriftenpakket V4 najaar 2016
Bits & Bytes Magazine Media 2017.
Lezen in groep 3 Okt 2017.
RESULTATEN LEZERSONDERZOEK TIJDSCHRIFT TAAL
favoriete boek of leesplek Favoriete leesboek: __________________
GfK Supermarktkengetallen
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Islamitisch land in Zuidoost-Azië
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Magazines

Bron: NUV/GPT betaalde publiekstijdschriften telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels. 1200

van de Nederlandse bevolking leest tijdschriften. Dat zijn ruim 12,2 miljoen mensen. Bron: NOM Print & Doelgroep Monitor 2013-I/2013-II, NL bevolking 13 jaar en ouder 87%

van de digitale tijdschriftenlezers leest ook papieren versies. Mensen lezen dus meerdere vormen van tijdschriften naast elkaar. Bron: media standaard survey MSS %

tijdschriftennummers lezen we per Nederlander per jaar. Bron: op basis van totaal betaalde oplage HOI 2013/ populatie 13+ (NOM Print&Doelgroep Monitor 2013-I/2013-II) 28

miljoen exemplaren van tijdschriften kocht de consument via abonnementen en losse verkoop. Bron: op basis van totaal betaalde oplage HOI

van de tijdschriftenconsumptie wordt solo geconsumeerd, dus niet in combinatie met andere activiteiten. 80% Bron: Mediabelevingsonderzoek 2012, TNS NIPO

minuten is de gemiddelde tijd die mensen gebruiken om een nummer van hun favoriete tijdschrift te lezen. Bron: onderzoek “De emotionele waarde van betaalde tijdschriften’, GfK in opdracht van Sanoma 60

van de lezers heeft gemiddeld na 2 dagen het tijdschrift voor de eerste keer gelezen. Bron: FIPP uitgave Proof of Performance, Ad Impact Monitor (Germany) Helft

keer bladert een lezer gemiddeld een bepaald nummer van een tijdschrift in. En dat betekent dus ook dat advertenties meer dan eens bekeken worden. Bron: onderzoek ‘Contact!”, NUV/GPT in samenwerking met Vizeum 3,1

komt via tijdschriften in aanraking met nieuwe dingen en/of wordt op de hoogte gesteld van trends. Dit is veel meer dan bij alle andere mediumtypen. Bron: Mediabelevingsonderzoek 2012, TNS NIPO 65%

Bron: onderzoek ‘De breinrespons op magazine ads’, Erasmus Universiteit in samenwerking met Magazines.nl Binnen 0,3 sec bepaalt de lezer of een tijdschriftadvertentie interessant is of niet. Bij het zien van een advertentie vindt in het brein een zeer snelle reactie plaats die samenhangt met de waardering voor een advertentie.

vindt reclame in tijdschriften nuttig. Daarmee zijn tijdschriften één van de meest nuttige vormen van reclame. Bron: Mediabelevingsonderzoek 2012, TNS NIPO 47%

is gemiddeld de merkoverweging na het zien van een branded content uiting. Branded content in tijdschriften is dan ook hoog gewaardeerd en effectief. Bron: onderzoek ‘De toegevoegde waarde van branded content’, Sanoma Media 50%

De bank is de meest favoriete leesplek. Daar bladert lezend Nederland het liefst door zijn tijdschriften. We lezen ook graag aan de eettafel, buiten, in bed, op het toilet en bij de kapper. Bron: onderzoek ‘Contact!”, NUV/GPT in samenwerking met Vizeum, onderzoek ‘Bladen komen Binnen’, uitgevoerd door Facts&More i.o.v. Magazines.nl #1

neemt tijdschriften mee op vakantie. Daarmee behoren tijdschriften tot de top van vermaakproducten die voor de vakantie in de koffer worden gestopt. Bron: onderzoek Zoover onder vakantiegangers 47%

Facebook: facebook.com/Magazines.nl Linkedin: magazines.nl groep