Kodu Kodu #KCOER16. Wie ben ik? Twitter #Vinverstraet Waarom begonnen? Openluchtschool Sint-Ludgardis Brasschaat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van uitleggen leer je het meest
Advertisements

Kodu Visueel programmeren.
Alcohol & Jongeren: Facts & figures
Startles Sociale Hulp 1.
Voorstellen: Rixt, Rene & Lisette -> kort rondje groep
<Naam spreker en school/ gemeente
Gemaakt door: Frank, Bart, Ruud en Sem. Analyse Sterke punten Jongeren Ouderen.
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Veilig thuis START Donderdag 6 november 2008.
End Year Assesment Jordi de Rijk Semester 2.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Brederoschool 3D-Duurzaam
Mijn kat..
De spreekbeurt..
Lagoonia.
Projecten bij de.
Wat gaan we doen?  Iets over mij  Iets over leren van tools binnen IAM  Iets over gamemaker.
Deltion College Engels A1 Spreken/Presentaties[Edu/002] thema: Welcome… can-do : kan een korte, vooraf geoefende mededeling doen aan een groep © Anne Beeker.
Verwachting Mijn verwacht van dit spel was erg laag. Voordat ik het spel ging spelen, vond ik het er maar stom, makkelijk en kinderlijk uitzien. Ik wou.
JONGEREN SAMEN IN ACTIE !!! Voor (mensen in) hun eigen omgeving! Daar doe je graag aan mee!
Schatkist Ouderavond.
AUGMENTED REALITY. W IE ZIJN WIJ ? Maureen Verdonschot Hester Smolders Wij zitten zelf ook op school, op hogeschool De Kempel. Wij komen deze middag een.
Het schrijven van een verhaal
Ouderavond havo 4/vwo Sociale media  jong geleerd, oud gedaan? jong geleerd, oud gedaan?
Programmeren. programmeren unplugged programmeren Deel 1: unplugged programmeren.
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Nu is het plan om een map op een van de 2 computers te plaatsen en die te simpel te delen naar die andere computer ook wel SFS (Simple File Sharing) genoemd.
Over Raspberry PI Wat is een Raspberry Wat kun je er mee
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Ontwikkeling en de basisschool
College 5; kinderen en media. Programma  Hoorcollege kinderen en media 
College 5; kinderen en media.  Hoorcollege kinderen en media: H
College 3; persoonlijkheid en zelfstandigheid. Programma  Persoonlijkheid  Zelfstandigheid.
Het belang van voorlezen
Een lach op het gezicht van kinderen in Nederland.
Turing deel 2 Hoofdstuk 8 Programmeren met Java Objectgeoriënteerd programmeren, klasse Applet, variabelen (primitieve typen en referentie typen), arrays.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
 Snaps!  uSound Ares  SketchBook Pro  Fruit Ninja  Sonic Dash  SoundCloud.
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
Jo Tondeur, Jasmine Hacquaert (UGent) Jeroen Thys (Groep T) Luc Vandeput (KHLeuven) Wouter Hustinx (PHLimburg) Velov/A’pen, februari 2012 iTeacher Education:
Het chaotische samenwerk spel!. Samen tegen de klok Business model Spellen Uit te breiden Demo.
Vuelta Westerbork februari 2010 Spaanse week Westerbork 2009.
Programmeren. Wat is programmeren? Het schrijven van opdrachten voor de processor De processor “spreekt” machinetaal:
Het schrijven van een verhaal
De “ren-je-rot”quiz Groep 4.
Kinderen kunnen veilig leren en spelen in de kindercentra in vluchtelingenkampen.
Neus op - Neus af.
Maatschappelijke stage
Opgelet: de woorden zijn aangeduid (gemakkelijker kan niet...)
3L week 27: ‘Wandelen: jong geleerd, oud gedaan.’ © JL
De pracht van jonge mensen is hun kracht
Kodu Visueel programmeren.
Zeskamp.
Rochelle Commandeur VS1A
Beïnvloedingsregel aanwezig?
Het 24 spel.
Wereldspelers: een verhaal
Een video maken Kennis toetsen.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Micro:bit Van babs.
Ouderbijeenkomst.
Opvoeden - 24 juni
Help want armoede is niet fijn.
Toedienen meststoffen
Software Development fundamentals
Leren programmeren met Scratch
Spreekbeurt: ‘Ik zorg voor mijn ’.
Transcript van de presentatie:

Kodu Kodu #KCOER16

Wie ben ik? Twitter #Vinverstraet Waarom begonnen? Openluchtschool Sint-Ludgardis Brasschaat

Waarom leren programmeren? Wereld veranderd Creativiteit Jong geleerd is oud gedaan Sterke link met wiskunde,taal, wetenschap Openluchtschool Sint-Ludgardis Brasschaat

Praktijk Openluchtschool Sint-Ludgardis Brasschaat

video

Kodu basis Maken van een wereld Basis spel Uitbreidingsspel Start met kinderen? –Leeg blad –Voorbeeld spel met aanpassingen –Timing? Openluchtschool Sint-Ludgardis Brasschaat

Kodu Zeer visueel Makkelijk begin 3D omgeving Leuke community rond Kinderen werken verder thuis Is voor jongere kinderen _ Verschil met “Echt programmeren” Logische operators(while/do/for/if/el se,..) Te simpel hoger secundair Je hebt het programma nodig om spel te spelen. Openluchtschool Sint-Ludgardis Brasschaat +

Alternatieven Tynker Greenfoot Openluchtschool Sint-Ludgardis Brasschaat