Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

Heerlijk Wonen marketing
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Arteveldehogeschool Office management
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Facebook Zie de kansen!.
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Social Media Audit.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
-140 tekens berichten sturen -Je deelt deze berichten met je volgers -Deze berichten heten een ‘Tweet’ -Volgers zijn twitteraars die zich hebben aangemeld.
Social Media.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Tips voor de blogger in spé.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social media presentatie
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Training voorbeeld voor
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
TWITTER TIJDENS INFECTIEUITBRAKEN: DO’S & DONT’S KATA OTTOVAY(RIVM) LEX VAN VELSEN (UNIVERSITEIT TWENTE/RIVM)
Van … naar 22 april 2016 Simon Sinek © Branding Marketing/ communicatie Bloggen.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Inbound marketing en bloggen
Operationeel plan DIMAGINI
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Sociale media inzetten
Social Media & Sport Deel I
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Sociale media.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Investeren in mensen en middelen met Rendementsverhoging
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Ara & Social Media...

Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor ARA interessant / relevant? 3.Hoe zou ARA zich daar moeten presenteren en met welke frequentie? 4.Hoe kan ARA de verschillende ‘’aanwezigheid’’ optellen?

Debriefing Doelstellingen 1.ARA moet een inspiratiebron zijn voor de doelgroep. 2.Er moet een ‘Buzzz’ rondom het merk ARA worden gecreëerd. 3.Autoriteit vergaren op het gebied van communicatie. 4.Interactie creëren met Co-creators, Publishers, Delers en Evangelisten. 5.Sleutelrollen creëren voor de diverse ‘’Hotshots’’ binnen ARA.

Debriefing Aanpak 1.Onderzoek gedaan naar wat ARA al doet aan online communicatie 2.Onderzoek gedaan naar de doelgroepen van de verschillende social media 3.Swot analyse samengesteld.

ARA Swot Strenghts (intern) oProfessionele website oAangesloten bij TBWA oActief op verschillende sociale netwerken oHeeft een eigen weblog oOpdrachten van grote merken oDrie verschillende specialisaties en kennis

ara swot Weaknesses (intern) oInhoud weblog niet overtuigend oWeinig activiteit op huidige sociale netwerken oVoornamelijk grote partijen zijn klant van ARA oKleine naamsbekendheid

ara swot Opportunities (extern) oMet eigen kennis naar buiten treden oNieuwe sociale netwerken inzetten oMeer interactie tussen ARA en doelgroep oConcurrentie overtreffen oInzetten van medewerkers die al een naam gevestigd hebben op internet oCampagnes/projecten meer in picture zetten

ara swot Threats (extern) oConcurrenten zien kennis o Consequent content blijven produceren

The big idea ARA moet een autoriteit worden wat marketing betreft Exclusieve content plaatsen (Podcasts, blogs, youtube filmpjes, enz) Gastblogs schrijven op bekende blog’s (Marketingfacts.nl, frankwatching, dutchcowboys, enz) *zie onderzoek ARA moet platformen beter koppelen (denk ook aan tags) Bekende bloggers / sleutelfiguren, gastblogs laten schrijven voor ARA

Conclusie Ara kan wat ons betreft het beste een mix maken van Facebook, Linkedin en Twitter. Met deze combinatie kunnen ze traffic generen voor hun eigen blog. Daarnaast adviseren we het boek “Tribes” aan van Seth Godin. Wat Ara wil is werken aan hun naam, maar niet doormiddel van “reclame” maar door geïnteresseerden, klanten en anderen te bereiken met hun waardevolle visie en content. Door deze manier van storytelling laat Ara zien wat ze in huis hebben en kunnen ze een leider worden van een “Tribe”.

tips Laat de hotshot ook zelf zijn/haar werk promoten (Twitter/LinkedIn/Facebook) en mengen in discussies Kort bericht op eigen blog met link naar Marketingfacts (tag: ara) Tweet met link naar eigen blog en Marketingfacts (incl. #ara) Houd Retweets in de gaten en reageer zo nodig op interessante reacties, of RT die weer. Update op Facebook, stel bijvoorbeeld een vraag n.a.v de inhoud van de blogpost Worden er eigen afbeeldingen of video’s gebruikt, zet die dan op YouTube en/of Flickr (tags + link naar blogpost)

Vragen?!