Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Verplichte positie en maximale breedte voor cobranding. Voer hier de datum in NBVA-congres, Apeldoorn.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De MR op Praktijkonderwijs Zeist
Advertisements

Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
SEH Congres 2013 Hersteladvies Jan Vromans.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Maximale hypotheek berekenen en maandlast berekening afstemmen op toekomst plannen, wonen, werken en vrije tijd Hypotheek berekenen Waarschijnlijk is het.
Financial Planning 4 All
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
CBZ congres Aanbestedingsinnovatie of vraaginnovatie? Stichting Roges Stan Vermeulen, directeur 25 september 2007.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Dienstverlening Dyade in het kader van SEPA. Overzicht Quick scan Projectmanagement Advies acceptgiro’s Machtigingenadministratie.
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
‘Marktgericht fietsbeleid, een tussenstand’ Donderdag 2 april 2009 Welkom bij de themabijeenkomst.
“Hypotheek 4 Ieder” behaalt voor iedereen het maximaal mogelijke op het gebied van hypotheken in de huidige moeilijke hypotheekmarkt. Dus zowel voor de.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Hoe motiveer ik mijn hypotheekadvies?
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
Acquisitie.
Lagere maandlasten door een hypotheek met NHG! Wat veel mensen wellicht wel weten, maar diverse potentiele huizenbezitters ook nog niet, is dat een hypotheek.
Plan van aanpak Bob’s Bikes. Inhoud Inleiding Wat is Bob’s Bike Wie zijn wij Bevindingen Resultaten Aanpak Planning Kosten Communicatie.
Netwerk voor Cultuur en Natuur Afdrachtensystematiek Afdelingen Voorzittersoverleg 22 oktober 2011.
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
19 augustus 2014 Nu en in de toekomst Samen uw woonwensen realiseren.
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Strategie en positionering
MoneyView Het Nieuwe Adviseren / JBo. Introductie Jos.P.M. Borsboom –Trainer, Coach MoneyView –Banken & Verzekeraars –Intermediair Sinds 1993.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Van Grow with the Flow Naar Battle for Share Toekomstperspectief in een uitdagende hypotheekmarkt Drs. J.M. Hagenaars Directie ING Nederland SEH Congres.
BIJZONDERE KLANTVERHALEN. AGENDA 1. Opzet onderzoek Bijzondere klantverhalen 2. Klantprocessen en klantverhalen 3. Essenties van B2B cases 4. Emotioneel.
Minor ondernemen Financieel Plan en prijsstelling
Wij maken de financiële toekomst inzichtelijk & toegankelijk.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 5
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Stappenplan transparantie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 - Dienstverlening Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
Voorlichting Stichting Philadelphia Zorg Wanneer heeft u recht op een WW uitkering? Er is relevant urenverlies (>5 uur/wk), geen recht op loondoorbetaling.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Informatiebijeenkomst gemeenteraden ‘Transitie’ 11 en 12 juni 2013 Presentatie door: Pietsje Hulshoff en Heinrich Winter.
Wie is Altersum Onafhankelijk adviseur. Altersum verkoopt geen producten en heeft geen aanstelling bij een bank en/of verzekeraar. Sterker.
De kracht van campagnes Wietse van Niejenhuis Adviseur marketing 2.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
JAARCIJFERS NVVK Aantal aanmeldingen Gemiddelde schuld
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
“AOV Advies voorbereidingstool”
Samen op reis naar excellente mensgerichte zorg !
Praktijkdag 2005 WITTEVEENen de DGA
Van Dordt, voor Dordt.
secretaris stichting EDU-DEX
Team coaching en gedrags-communicatie
Les 1: Brainstorm en kennismaken
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
Reflector Big Five Personality
Wie kent ons nog niet? Welkom Drents Energieloket 5 oktober 2018
Hoofdstuk 8 Taakcluster Strategisch support
Stap drie bij projecten
Bewonersavond Corantijn- en Paramaribostraat
Vergoedingen 2019 (Concept Presentatie)
De onderneming Hoofdstuk 7 1, 2, 3… GO!.
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
“De vertaalsector zou verder
Minimaal €221,- per maand minder
Transcript van de presentatie:

Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Verplichte positie en maximale breedte voor cobranding. Voer hier de datum in NBVA-congres, Apeldoorn 23 juni 2009 Welkom

Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Verplichte positie en maximale breedte voor cobranding. Voer hier de datum in Het kantoor van de toekomst Presentatie: mr. Reinier van der Heijden & drs. Chris Baelemans Belonen of lonen?

3 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. 1. Lacherig 2. Afwachtend 3. Boos 4. Angstig 5. Twijfelend 6. Vastberaden 3 © 2009 Het emotionele proces

4 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Vastberaden © Transparantie en inducement Beloningshoogte Nieuwe beloningssystematiek Beloningsvormen Wat moet ik verdienen? Overhead Marge

5 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Voorbeeld - hypotheken Adviseur sloot in 2008 in totaal 40 hypotheken Gemiddelde provisie per hypotheek: € Totale omzet adviseur: € Besluit: hypotheekadvisering op uurbasis 5 Optie 1 Gemiddeld aantal uren: 15 Benodigde verdienste: € Uurtarief: € 266,67 (4.000/15) Optie 2 Uurtarief: € 133,33 Benodigde verdienste: € Aantal uren: 30 (4.000/133,33)

6 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. En de klant? 6 “Deal! Wij steunen alle goede doelen !” “Als u mijn overhead betaalt, regel ik alles voor U! Deal?” Wat moet ik verdienen? NEE!

7 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. En de klant? 7 “Dat is heel fijn, wij zien door de bomen het bos niet meer!” “Ik kan u een volledig overzicht geven van uw financiële situatie.” Wat heb ik te bieden!

8 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Wie is uw klant? Wat biedt u uw klant? Hoe laat ik mij belonen? Wat betekent dit voor mijn bedrijf? Hoe vertel ik het mijn klant? Het stappenplan 1. Segmentatie 2. Bedieningsconcept 3. Beloningsvorm 4. Bedrijfsvoering 5. Communicatie

9 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Waarom segmenteren? De klant verandert De markt verandert Wet- en regelgeving verandert aandacht klanten aandacht

10 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Waarom segmenteren? De klant verandert De markt verandert Wet- en regelgeving verandert Je kunt niet elke klant dezelfde aandacht geven! klanten aandacht

11 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Een voorbeeld: de klantenpiramide

12 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Een voorbeeld: de klantenpiramide

13 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Klantsegmentatie - traditioneel Harde informatie: Leeftijd Duur relatie Jaarprovisie Aantal polissen Jaarpremie Klantenpiramide

14 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Wat kan nog meer? Eigen klant informatie Verrijking met socio-demografische data Aanvullende klantinformatie

15 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Buurtinformatie Bron: Funda.nl AUTO 1. Opel 2. Peugot 3. Volkswagen KRANT 1. Algemeen Dagblad 2. NRC Handelsblad 3. Volkskrant Favorieten TIJDSCHRIFT 1. Libelle 2. Margriet 3. Viva SPORT 1. Fietsen/ wandelen 2. Denksport 3. Conditietraining/Fitness UITGAAN 1. Bioscoop 2. Restaurant 3. Café

16 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Van segmentatie naar bediening BASIS : Beheren MIDDEN : Bewerken TOP & SUB-TOP : Behouden

17 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Hoe maak je het verschil? En echt onderscheidend word je door: Te weten van welke klanten ‘je het moet hebben’ En die klanten te raken, met ze mee te denken Je raakt ze niet door te schieten met hagel Je raakt ze door een ‘personal touch’ Dat betekent segmenteren: - Op eigen klant informatie (omzet, potentieel etc) - Op socio-demografische kenmerken En vertalen naar bedrijfsvoering: - Beweegreden klant - Hoe raak je de klant

18 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Wat biedt u de klant? Deskundigheid Integriteit Onafhankelijkheid Kwaliteit Transparantie Ontzorging Et cetera

19 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Wat biedt u de klanten? Situatie 1: Paul is al jaren klant van u. Hij belt u op met een vraag over zijn beleggingspolis. Beantwoordt u zijn vraag?  Onbeperkt telefonisch overleg met uw financieel adviseur Situatie 2: Paul stuurt u een met een vraag over de renteperiode van zijn hypotheek. Beantwoordt u zijn ?  Onbeperkt vragen stellen per aan uw financieel adviseur Situatie 3: Paul heeft een prijs gewonnen in de loterij en vraagt zich af wat hij hier het beste mee kan doen. Mag hij bij u langskomen voor een gesprek?  Onbeperkt persoonlijk adviesgesprek met uw financieel adviseur Situatie 4: Paul wil een financieel plan laten maken. Hij overhandigt u een ‘schoenendoos’. Zet u de zaken voor hem op een rij?  Volledig inzicht in financiële situatie

20 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Bedieningsmodel A – klantenB – klantenC - klanten Persoonlijke bezoeken Minimaal 1 x per jaarMinimaal 1 x per twee jaar Allen op afroep TMNee2 x per jaar proactieve benadering door adviseur 1 x per jaar proactieve benadering door binnendienst MailingsJa, maar persoonlijk afgeven Ja, actiemalings + nieuwsbrief Ja, alleen acti ings Tevredenheids- onderzoek Ja, jaarlijks d.m.v. interviews Ja, telefonisch onderzoek Ja, tweejaarlijks schriftelijk Service Level Agreement Ja, jaarlijks bij te stellen Ja, maar niet proactief aanbieden Nee EvenementenJa, alle evenementen + maatwerk Ja, maar geen maatwerk Nee RelatiegeschenkenJa, diversenJa, uitsluitend kerstgeschenk Nee

21 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Kantoor van de toekomst De beloning is afhankelijk van het klantvoordeel! Maak het dus concreet! Wat betaalt de klant? Vast bedrag van € 600,-- per rapport Vast bedrag van € 400,-- per analyse Beloning via provisie van geldverstrekker Abbonnementprijs van € 75,-- per jaar Wat doet u? Inventarisatie huidige en nieuwe financiering Opstellen offertes hypotheek Afsluiten van de financiering Beheer van de hypotheek Wat krijgt de klant? Klantprofiel + Hypotheekrapport Beste passende hypotheekofferte Hypotheekplan en IB-aangifte Afstemming situatie + rentecontrole

22 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Veranderingen ‘Niet de sterksten zullen overleven, of de meest intelligente, maar zij die zich het beste kunnen aanpassen’ Charles Darwin

23 Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Kantoor van de toekomst

Verplichte positie en maximale hoogte voor cobranding. Verplichte positie en maximale breedte voor cobranding. Voer hier de datum in NBVA-congres, Apeldoorn 23 juni 2009 Bedankt voor uw aandacht