Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontdek het nieuwe werken voor klant en bestuur via een integraal zaaksysteem 17 november 2011 Rob van Agteren.
Advertisements

Naar een Benchmark Omgevingsvergunning
Records management en informatie-architectuur
Zaakgericht Werken.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
Informatiediensten bij DNB Heterdaadsessie Papieren Tijger Netwerk 29 september 2009.
Informatiebeheer centraal Stadsarchief Jan Verhoeven.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Motivatie van de professional Willy Limpens
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Zaaktypecatalogus Kwaliteit en Vraaggericht.
Adobe formulieren : stand van zaken.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Betrouwbaarheidstypologie
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Ontwikkelingen afvalwaterketen De aanpak afvalwaterketen VNG en UvW.
Informatieplattegrond
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
Van Harte Welkom in Grou
Planvorming, van oud naar nieuw, van papier naar een werkende organisatie ir. Ad van Leest.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
Enterprise Document Management Fase
‘zaaksgewijs’ Gerry de Vaan 11 November Programma -De route van Waalwijk naar zaaksgewijs werken -Tijdsduur -Vragen of opmerkingen?
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Jos Arends Kiezen voor een MidOffice. Hoe kies je een MidOffice uit? Telt Nederland echt 20 verschillende zaaksystemen?? Van visie naar vieze voeten De.
Pas op… van onderen!!! Organisatie- en talentontwikkeling bij de Gemeente Amersfoort VNG CVA - eendaagse Arbeidszaken.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
KOERS voor Delft presentatie aan commissie Middelen en Economie 23 juni 2011.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Van ‘Nee, tenzij’ naar ‘Ja, mits’ Over de Omgevingswet, waterbeheerders en het digitale stelsel Dick Takkebos, Rho adviseurs.
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Stelling: Planning & Control (P&C) is iets van financiën !
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
JAARPLAN Griffie 2014 Bijlage A3. Toelichting A rood: bestuur en financiers oranje: maatschappij groen: klanten en partners blauw: medewerkers.
Een kwestie van kiezen 1Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen.
HET MEERJARENPLAN. Het MJP: Een onafscheidelijk duo 2 Het meerjarenplan 2. Financieel deel1. Inhoudelijk deel De beleidsnotaDe financiële nota.
Workshop door Emmy van Brakel en Petra van der Horst d.d. 9 december 2010 Project de Kanteling CG-Raad, CSO en Programma VCP.
1 Programma 8 burger en bestuur Interne- en externe dienstverlening Vormgeving en ondersteuning lokaal bestuur.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Afspraakgericht werken Snel balie
Openbaar Lichaam Bonaire
Organogram gemeente Bunnik
Regionale raadsbijeenkomst
Organisatieontwikkeling
Rogier Kleinekoort 8 november 2005
Sociaal Juridische Dienstverlening
Uitvoeringsprogramma Landerd 2020 Sterkte-/zwakteanalyse
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
De doorontwikkeling van de P&Cyclus
Integratieproject Financiën
Woonstichting SSW Presentatie Jessie Bekkers-van Rooij
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Introductie Dordtse P&C cyclus
Cursus Politiek Actief Bijeenkomst 2: De gemeente
Rubicon Jeugdzorg zelforganiserend
Transcript van de presentatie:

Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011

Thema’s 1.Reorganisatie 2.Informatie Centrum Landerd (ICL) 3.Huisvesting 4.Klantgeleidingsysteem/werken op afspraak 5.Zaakgericht werken 6.Digitalisering/e-dienstverlening 7.Ontwikkeling website

Reorganisatie: visiedocument Landerd 2.0 “De visie op onze medewerkers is dat eenieder meetelt en er toe doet. Dit betekent dat medewerkers daar worden ingezet waar ze het beste tot hun recht komen. Bij knelpunten tussen de wensen van de organisatie/management en de mogelijkheden van de medewerker, wordt er met elkaar in gesprek gegaan om te komen tot oplossingen.”

Het “functiehuis” oud en nieuw 4

5 Proces formeel besluit College van Burgemeester en Wethouders brieven naar alle medewerkers voorlopige plaatsing: –Mens volgt functie –Maatwerk Definitieve plaatsing

Feiten op een rijtje Het salarisplafond is hetzelfde gebleven. De financiële gevolgen zijn reeds opgenomen in de begroting Besparing op bedrijfsvoering is op schema. Doorstroming interne medewerkers. Ontwikkelingskansen en –plannen eigen medewerkers. 6

Soorten functies: van mensgerichte naar generieke functies Manager A en B Teamleider A en B Concerncontroller Adviseur A, B en C Specialist A, B en C Vakinhoudelijk medewerker A, B en C Medewerker uitvoering A, B,C en D 7

8 Benaming afdelingen Afdeling Samenleving –Team Sociale zaken Afdeling Ruimte –Team Vergunningen, Toezicht en Handhaving Afdeling Realisatie en Beheer –Team Gemeentewerken Afdeling Bestuur en Management Ondersteuning –Team Financiën

9 Bemensing leidinggevenden Afdeling Samenleving: Chris Remmen Team Sociale zaken: Andre Morssinkhof Afdeling Ruimte: Yvonne de Graaf Team Vergunningen, Toezicht en Handhaving: Daniëlle Hamelink Afdeling Realisatie en Beheer: Jan van Gorp Team Gemeentewerken: Hans Vaneker Afdeling Bestuur en Management Ondersteuning: Els Meulendijks Team Financiën: Denia Pricken

Informatie Centrum Landerd (ICL) Eén ingangspunt voor alle kanalen: –Telefoon –Balie –Post – –E-dienstverlening Met dezelfde informatie voor de burger

Huisvesting Knelpunten die worden opgelost: –Beveiliging –Balies/spreekkamer voor burgers –Aanwezigheidssignalering –Scheiding telefoon/balie –Betere vergaderruimtes/dubbelfuncties –Trouwzaal –Krappe huisvesting –Flexibel werken

Klantgeleidingsysteem/werken op afspraak Betere doorgeleiding naar medewerkers Managementinformatie (aantal/tijden) Klantgerichter door werken op afspraak via ICL of internet Eerst 2 mogelijkheden (vrije inloop en afspraak) en dan mogelijk alleen op afspraak. Ruimere mogelijkheden voor klant en altijd bij de juiste medewerker.

Zaakgericht werken “Een zaak is een samenhangende hoeveelheid werk met een gedefinieerde aanleiding en een gedefinieerd resultaat, waarvan kwaliteit en doorlooptijd bewaakt moeten worden”

Zaakgericht werken Zaak begint met een brief, mail, telefoontje, e-dienstverlening of gesprek; Aan zaak wordt alle relevante informatie gekoppeld; DMS is onderdeel van zaakgericht werken.

Digitalisering/e-dienstverlening Komende periode verdere digitalisering van stukken; Uitbreiding van e-dienstverlening, dus meer producten digitaal leverbaar; Nieuw I&A beleidsplan.

Ontwikkeling website Aanpassing Producten Diensten Catalogus; Verbetering functionaliteit; Verbetering e-dienstverlening; Werken op afspraak; Verdere vulling “Mijn loket”; Aanpassing “uiterlijk”website.

Overige zaken binnen de organisatie Verbetering P&C cyclus; Dashboards; Landerd 2020; Decentralisatie-operaties (WWNV, WMO/AWBZ/Jeugdzorg); Etc.