WORKSHEETS - DESIGN THINKING - WORKSHOP. Kies een van de 2 probleemstellingen Hoe zouden we … de studenten (of nieuwe collega’s) na de vakantie op een.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
Advertisements

Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Werkwoordspelling Hoe ging het ook alweer?.
Marketing Werkgroep 6.
Media en creativiteit Herfst les 6. Dummies Wie vertelt er over zijn dummy Ruil van dummie met een klasgenoot: –Wat valt je op? –Geef feedback: Visueel.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Medmec04 – Engagement Les 5
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
workshop Veranderen: een noodzaak!? Verandering en vernieuwing leveren winst op.
MedMec01-2 Les schema per week
Deel 2 personalizen van de objecten – uur.
Freemind.
Deel 2 (individueel) personalizen van de objecten 30 minuten.
B-CAD Technisch tekenen les 2
Het schrijven van een verhaal
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Hoe leer je geschiedenis?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
CMTONT01-1- Ontwerpen als dit goed doordacht is... CMTONT01-1.
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Ouderbetrokkenheid 3.0© E-book Van informeren naar samenwerken
Truc met het ei! Toon Hermans (1916 — 2000) cabaretier, zanger, kunstschilder en dichter.
WijWijs Ouderbetrokkenheid Portaal “First Impression”
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Regionale bijeenkomst Arnhem een impressie.
Landelijke dag lerarenopleiding Biologie Ecent conferentie 16 mei 2012.
Over inspraak en participatie 18 mei 2014 Gent. Wat gaan we doen? Snelle kennismakingsronde Wat is er, waar komt dat vandaan en waar willen we naartoe?
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted Noten (design) i.s.m. Stedelijk Museum Amsterdam Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted.
Mondzorg - persoonsgericht
Het schrijven van een verhaal
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
MO302B Noud, Ralf, Sanne en Lotte
Scooterbox -Opdrachtgever: M.Landmeter -Vak: o3
ontwerpen naar de natuur
Als ik wil dat leerlingen in mijn lessen actief zijn, dan moet ik...
3. Dus zonder probleem, heb je geen ideeën?
Naam onderwijsinstelling Datum
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
xxxxxxxxxxxxxxx Reindert Westrik Tjitske Cazemier
Loopbaan en burgerschap les 2
Goede voornemens.
Design Thinking Immo Dijkma
BOM-model PV 25/03/2014.
Geheimen delen Bron: The Royal Institute of Great Brittain (
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Geheimen delen Bron: The Royal Institute of Great Brittain (
Spel en beweging in het onderwijs
Loopbaan en burgerschap les 3
Design Thinking Immo Dijkma
Betalen met je smartphone
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 2.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Creatief denken Design thinking.
Maakonderwijs Verbeelden – spelen – maken - leren
Kennismaken met uw docent
Art & Design Grafisch vormgeven
Art & Design Grafisch vormgeven
How to Kijken naar kunst Procesgericht werken stimuleren.
<Geef de titel van het probleem op>
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

WORKSHEETS - DESIGN THINKING - WORKSHOP

Kies een van de 2 probleemstellingen Hoe zouden we … de studenten (of nieuwe collega’s) na de vakantie op een originele manier welkom kunnen heten? Hoe zouden we … dit jaar meer tijd kunnen vrijmaken voor … (bijvoorbeeld voor onderwijsvernieuwing)? A B 2

Leef je in! aantekeningen 1. INTERVIEW ELKAAR (8 MINUTEN: 2 x 4 MINUTEN IEDER) 2. DIG DEEPER! (8 MINUTEN: 2 x 4 MINUTEN IEDER) aantekeningen 3 ONTDEKKEN & INLEVEN

Herdefinieer het probleem behoeften: wat probeert de ander te doen? gebruik werkwoorden! inzichten: welke nieuwe dingen heb je geleerd van je interviewpartner? wat heb je gehoord? wat voelt de ander? wat denkt de ander? 3. WAT BEN JE TE WETEN GEKOMEN? (3 MINUTEN) 4. DEFINIEER HET PROBLEEM (3 MINUTEN) naam van partner welke behoefte heeft de gebruiker? wil graag omdat / want / maar … inzicht 4 omcirkel er 1 DEFINIEER HET PROBLEEM

Ideate: bedenk oplossingen 5. SCHETS TEN MINSTE 5 RADICALE MANIEREN OM AAN DE GERBRUIKERSBEHOEFTEN TE VOLDOEN (5 MINUTEN) schrijf hierboven de probleemstelling aantekeningen 6. DEEL JE IDEEËN EN KRIJG EN GEEF FEEDBACK (10 MINUTEN, 2 x 5 MINUTEN IEDER) 5 IDEEËN BEDENKEN

Verbeter op basis van feedback werk je grote idee uit! voeg details toe en maak het visueel 7. REFLECTEER OP DE FEEDBACK EN ONTWERP EEN NIEUWE OPLOSSING (10 MINUTEN) 6 TESTEN & VERBETEREN

Deel je oplossing + wat werkt goed? - wat kan beter? ? vragen … ! ideeën … 8. DEEL JE OPLOSSING MET JE PARTNER & KRIJG FEEDBACK (8 MINUTEN, 2 x 4 MINUTEN IEDER) 7 TESTEN & VERBETEREN

DISCLAIMER Dit werkboek is gebaseerd op ‘The Virtual Crash Course Playbook’ door Hasso Plattner, d.school, Institute of Design at Stanford (2012) Bron: Worksheet.pdfhttp://dschool.stanford.edu/wp-content/uploads/2012/02/Participant- Worksheet.pdf 8