S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Thema 7 Les 1a Smaak. • recensie = een tekst waarin je opschrijft wat je ervan vindt.
Advertisements

Hogescholen in Dialoog
Individuele loopbaanbegeleiding
TOEGEPASTE BIOLOGIE Workshop 21: Zeker weten aangeleerd! De clickermethode gebruiken in de klas.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
De oudere stagiaire.
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Presenteren en communiceren
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Noordhoff Uitgevers werkt voor de docent 1 Gebruikers van MW h/v in gesprek met auteurs Welkom.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Thema 2 Periode 1 KOP
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Masterclass W&T-Vaardigheden TRAINING 2: SOCRATISCHE DIALOOG.
Groep 8 University Microben
Loopt ‘t – Lukt ‘t – Leeft ‘t
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Verzorg jezelf: Do´s & Don´ts
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Een beoordeling schrijven
Communicatie Les1.
Dyslexie: van theorie naar praktijk in de klas
Xperience Liefde en relaties
Onderhouden met Werktuigen en machines
S/k/l interviewen.
Observeren en rapporteren
Passend onderwijs.
Overtuigende tekst/betoog
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Praktijk Opleiders Cursus
Nee Zeggen!.
Lezen samenvatten.
Loopbaan en burgerschap les 2
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Coaching.
Interview verslag schrijven
beslist geen rocket science
Gesprekstechnieken Les 5.
E-health domotica E-learning
Didactisch practicum: aardappels
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
E health, Domotica en E-learning
gesprekstechnieken Les 2
Berichten in de media Mediaboodschappen.
SEL Les 2: normen en waarden.
Les 5: Verbale communicatie
Les 3: regels en afspraken met de klas
Les 4: iedereen is anders
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Kritiek geven en krijgen
Les 6: non-verbale communicatie
Training Observeren Kijken naar kinderen en leerkrachten
Transcript van de presentatie:

S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN

WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om iemand te overtuigen of over te halen.

1.Woordweb maken over dialoog/overtuigen/overhalen 2.Woordweb bespreken 3.Uitleg theorie 4.Kijkopdracht en nabespreken 5.Maken opdracht 1,2,6,7 3 WAT GAAN WE DOEN

WOORDWEB: NOTEER INDIVIDUEEL WAAR JIJ AAN DENKT EN WAT BELANGRIJK IS! dialoogovertuigenoverhalen

1.BESPREEK IN TWEETALLEN JE WOORDWEB. 2.VERGELIJK JULLIE WOORDWEB EN ZET EEN RONDJE OM WAT JULLIE HET BELANGRIJKST VINDEN. dialoogovertuigenoverhalen

DIALOOG Een goed gesprek tussen twee personen. Luister goed Uitspreken Actief luisteren Ervaringen uitwisselen Leren van elkaar Beiden zijn even belangrijk

FILMPJE OVER DIALOOG Tips voor een goede dialoog

OVERTUIGEN OF OVERHALEN OVERTUIGEN 1.Iets gaan VINDEN 2.Gebruik ARGUMENTEN OVERHALEN 1.Iets gaan DOEN 2.Gebruik ARGUMENTEN

STRATEGIE 1.Geef je MENING/zeg wat je wilt de ander gaat DOEN Ik wil graag dat jullie vanmiddag goed leren voor Nederlands. 2. Geef een voor een je argumenten. Geef uitleg/voorbeelden Als jullie goed leren dan halen jullie betere cijfers voor Nederlands en dat is belangrijk omdat Nederlands een kernvak is! 3. Laat de ander reageren Ja maar, ik heb geen tijd want ik moet vanmiddag nog trainen. 4. Maak geen ruzie!! Ok dat snap ik, maar dan zou je natuurlijk ‘s avonds nog even kunnen leren. 5.Conclusie: wel gelukt of niet gelukt? Benoem het en zeg wat je ervan vindt. Klasse dat je na de training nog even gaat leren! Daar wordt deze docent Nederlands heel blij van! Of……. Jammer dat het je niet gaat lukken, ik ben wel blij dat we het er even over gehad hebben en ik hoop dat het de volgende keer wel lukt!