Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst
Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden? 6 Marketing 7 Vandaag begint de toekomst 1
Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst 2 ► De toekomst: trends ► elke ondernemer gaat online of combineert on- en offline ► De nieuwe consument ► De nieuwe winkelstraat ► De nieuwe beleving ► De nieuwe ondernemer
Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst 3 ► Trends: de nieuwe consument ► Wil altijd en overal kunnen kopen ► Is goed geïnformeerd ► Wil levering op maat ► Hecht waarde aan maatschappelijk verantwoorde productie
Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst 4 ► Trends: de nieuwe winkelstraat ► Winkeliers werken samen met Andere winkeliers Gemeenten Vastgoedpartijen Banken ► Minder winkels, maar wel in historische binnenstad
Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst 5 ► Trends: de nieuwe beleving ► Kopen is gericht op emotie ► De ondernemer moet snel kunnen schakelen ► Maximale service combineren met goede prijzen ► Onderscheidend vermogen is zeer belangrijk
Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst 6 ► Trends: de nieuwe ondernemer ► Past zich snel aan ► Social media ► Zeer goede kennis van de klant en doelgroep(en) ► Passie en betrokkenheid
Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst 7 ► Ontwikkelingen die door blijven gaan: ► Verkoop via internet ► Fysieke winkels verkopen steeds minder ► Consumenten kopen verder weg ► Mensen koppelen winkelen aan een leuke activiteit
Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst 8 ► Consequenties voor de ondernemer: ► Vertrek als de vooruitzichten niet goed zijn ► Wees zichtbaar waar je klanten zijn ► Wees speciaal, digitaal en sociaal ► Deskundig en enthousiast personeel