Training voor beginners. Agenda Waarvoor Twitter gebruiken? Het Twitter account Waarover Twitteren? Wie te volgen? Twitter termen De Twitter conversatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Advertisements

SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
2.0-tools summerschool. 2.0-tools summerschool.
Wat is het  Korte berichtjes publiceren (140 tekens).  Combinatie webloggen + instant messaging =microblogging  Opgericht (oktober 2006) door Obvious.
Mijn gegevens op het web!?
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Social Media voor journalisten
Twitter voor ZZP & MKB 28 december 2011 Raymond Verbruggen Inleiding Twitter.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Twitter als sociaal medium. Welkom! Ik ben… Twitteren maar!
Handleiding Cency.nl Versie april De openingspagina toont foto’s van mogelijke voornemens.
-140 tekens berichten sturen -Je deelt deze berichten met je volgers -Deze berichten heten een ‘Tweet’ -Volgers zijn twitteraars die zich hebben aangemeld.
Lezing door Kick de Wolff
Een stageplaats met Social media
Start met twitteren een handleiding voor beginners Huib Koeleman, augustus 2010.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
Tips voor de blogger in spé.
Twitter wat is het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 november © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Een kwetterende pionier in Limburg
Online filmpjes maken. (
TWITTER door Jasper Van Biesen. Twitter? Sociaal netwerk, to twitter = kwetteren 140 tekens, ‘microblog’ Iedereen kan je tweets lezen, tenzij je een.
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Magister voor ouders.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Hallo! En jullie? Graag je naam, waar je werkt Of je al een twitteraccount hebt? wat je leervraag is ivm twitter?
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sessie 2: Acquisitie Programma Opdrachten krijgen met LinkedIn Opdrachten krijgen met Twitter Contentmarketing.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
> Instagram URL. Instagram URL uitleg Door de opkomende social media kan het handig zijn social media links op uw website te (laten) plaatsen. Maar wat.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Omschrijf wat je nu aan het doen bent in 140 #tekens.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Training: Inloggen en Zoeken
voor ZijActief-afdelingen
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Training: Mijn netwerk
Training: Inloggen en Zoeken
‘Boost je Business met LinkedIn’
Training facebook voor gevorderden
Training: Inloggen en Zoeken
Onderzoek in Apps.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Instructie om een afspraken te plannen
Social Media Online Continuïteit 18/09/2018
Introductie tot yammernetwerk ‘Informatiemanagement Vlaamse overheid’
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
5minutes GoHerbalife Login op
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Social media voor statenleden/politici
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Transcript van de presentatie:

Training voor beginners

Agenda Waarvoor Twitter gebruiken? Het Twitter account Waarover Twitteren? Wie te volgen? Twitter termen De Twitter conversatie

Waarvoor Twitter gebruiken?

Waarom Twitter gebruiken 2,6 miljoen Nederlandse accounts, 900K dagelijks actief (zakelijk) Sociaal netwerken – Mogelijkheden nieuwe verbindingen – Delen is vermenigvuldigen Trends volgen, kennis en inspiratie opdoen Snel meningen peilen Gemakkelijk kennis delen – personal branding

Het Twitter account

Gebruikersnaam of : ‘Handle’ Profielfoto Bio Omslagfoto Instellingen

Het Twitter account Gebruikersnaam of : ‘Handle’ Profielfoto Bio Omslagfoto Instellingen

Gebruikersnaam of ‘Handle’ Bij account aanmaken je hele naam gebruiken Tip: gebruik je privé adres

Gebruikersnaam of ‘Handle’

Max. 15 tekens Moet uniek zijn Meeste twitteraars gebruiken eigen voor- en achternaam of een variant daarvan Hoe korter, hoe beter. Scheelt ruimte in reacties op je Twitterberichten Spaties, punten, komma’s en koppeltekens (-) mogen niet. Underscores (_) wel

Gebruikersnaam of ‘Handle’ Hoofdletters en kleine letters kun je door elkaar gebruiken, maar technisch gesproken doen ze er niet toe. Ze maken wel je naam beter leesbaar Goede ‘handle’ = herkenbaarheid

Gebruikersnaam of ‘Handle’ Oefening: nog geen account? Maak er één aan en claim je gebruikersnaam

Het Twitter account Gebruikersnaam of : ‘Handle’ Profielfoto Bio Omslagfoto Instellingen

Profielfoto Standaard een ‘ei‘ Een ei hoort er niet bij.. Tip: gebruik je DTV foto

Profielfoto R:\Foto algemeen\Pasfoto's DTV\Hi-res

Profielfoto

Het Twitter account Gebruikersnaam of : ‘Handle’ Profielfoto Bio Omslagfoto Instellingen

Bio Max. 160 tekens Vaak trefwoorden, moet niet. Bio draagt bij aan waar je op gevonden wordt. Bio overtuigt mensen je te volgen (of niet)

Bio Oefening: Wat zou er in jouw bio móeten staan?

Het Twitter account Gebruikersnaam of : ‘Handle’ Profielfoto Bio Omslagfoto Instellingen

Omslagfoto

Het Twitter account Gebruikersnaam of : ‘Handle’ Profielfoto Bio Omslagfoto Instellingen

Waarover Twitteren?

Links naar interessante artikelen / filmpjes / etc. Tips over je werk / vak Interessante dingen die je meemaakt in je werk (events – bijzondere locaties - …)  kijkje achter de schermen Je mening over actuele zaken

Waarover Twitteren? Stel vragen Heb het over anderen (mentions) Reageer op Tweets anderen

Waarover NIET Twitteren? Hoe goed je wel niet bent Wie je een lekker wijf vindt (of vent..) Kijk uit met meningen over gevoelige zaken zoals religie, politiek en rassenkwesties (bijv: Zwarte Piet) VERMIJD HOOFDLETTERGEBRUIK (digitaal schreeuwen)

Wie te volgen?

Vakgenoten / collega’s Klanten Deskundigen op interessante onderwerpen Officiële accounts van bijv. RWS ……

Wie te volgen? – Twitteraars vinden

Crowdfire ( Meer tools op

Wie te volgen Oefening: vind 20 interessante Tweeps en volg ze

Twitter termen

Tweet = bericht Max. 140 tekens Media toevoegen (foto, video) Poll gebruiken Locatie toevoegen

Twitter termen Hashtag #: markeren woord Hashtags in mention: andere gebruiker noemen Gebruiker krijgt notificatie mentions

Twitter termen Oefening: post je (1 e ?) Tweet (van vandaag)

Twitter termen Reply: direct antwoorden naar een andere Twitteraar

Twitter termen

Retweet: een Tweet van een andere Twitteraar herhalen, al dan niet met eigen commentaar. De andere gebruiker krijgt notificatie van Retweets van zijn Tweets

Twitter termen

‘Favourite’: een ‘like’ geven aan een Tweet De andere gebruiker krijgt notificatie van de favourite

Twitter termen Oefening: like of RT een Tweet

Twitter termen Direct Message (ook wel: DM): privébericht naar andere gebruiker. Een DM is niet zichtbaar voor anderen.

Twitter termen Een DM sturen kan ook via het profiel van de ander

Twitter termen Iets stoms getweet? Verwijderen kan.

Twitter termen Je kunt ook zien wat het bereik is van je Tweets.

Twitter termen

Analytics.twitter.com

Twitter termen Tweep = iemand die Twittert Tweetup = fysieke samenkomst van Twitteraars Trending Topics = onderwerpen waar nu veel over wordt getweet Follower / Volger = iemand die jou volgt op Twitter Promoted Tweet = reclame

De Twitter conversatie

Tone of voice – Persoonlijke touch / persoonlijkheid tonen is belangrijk – Zakelijk is goed, formeel niet – Schrijf zoals je spreekt Inhaken mag – inspringen op gesprekken Delen, geven, complimenteren

De Twitter conversatie

Vragen om Retweets (RT) is geaccepteerd (Heel) Veel Twitteren ook Berichten herhalen (bijv later op de dag) kan, met mate Twitter heeft alleen kortetermijngeheugen

De Twitter conversatie

De Twitter conversatie: Wie ziet wat? Al jouw tweets zijn zichtbaar via je profielpagina, ook voor mensen die niet eens op Twitter zitten. Dit geldt natuurlijk niet voor privéberichten en wanneer je “achter een slotje” twittert Een standaard tweet komt langs in de tijdlijn van al je volgers Dit geldt ook voor retweets Begint je tweet met een Twitternaam, dan verschijnt het bericht alleen in de tijdlijn van mensen die zowel jou als de geadresseerde volgen. De geadresseerde ziet de tweet ook onder Vermeldingen staan Staat er een Twitternaam verderop in een tweet, dan verschijnt het bericht in de tijdlijn van al je volgers. Degene die wordt genoemd, ziet de tweet ook onder Vermeldingen staan Als je een Twitterbericht wilt beginnen met een Twitternaam, maar toch aan al je volgers wilt laten zien, kun je een punt voor het apenstaartje zetten

Twitiquette Reageer altijd (zolang redelijk) #Prop #Je #Tweets #Niet #Vol #Met #Hashtags Retweet geen aan jouw adres gemaakte complimenten Geen hashtags kapen (‘Nu extra voordelig parkeeronderzoek #NotMyIslam’) Vermijd de humblebrag

Toegift

Twitter tools

Hootsuite IFTT (IF This, Then That) Buffer

Twitter app

Volg