Plenaire bijeenkomst d.d. 4 juni 2015 m.b.t. tijdelijke parkeervoorziening rechtbank Amsterdam (Parnas) 4 juni 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
P en beamer Deventer Jan van Lanen Contractmanager Algemeen: Welkom
Advertisements

Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Contractvormen in de bouw Van traditioneel naar innovatief
Stand van zaken herstructurering en grootschalig onderhoud Oostendam
- Herinrichting Wijnhofpark -
Informatieavond bestemmingsplan herontwikkeling maisonnettes aan de Malvert 81e – 91e straat 13 juni 2013 Welkom!
18 september 2012 Aanbesteding Verdiepingsdiagnostiek Voorlichtingsbijeenkomst.
ALGEMEEN Het onderwijsdeel en de traforuimte van het Aardwetenschappengebouw wordt gesloopt tbv het nieuw te bouwen Onderwijscentrum Werkzaamheden zijn.
Debriefing 24 januari 2012.
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
Fietstunnel Aalderinkssingel
Project: Steenweg op Kortenaken en Drinkteil
Sloop, bodemsanering en bouwrijp maken voormalige gemeentewerf Wakerstraat 7 te Oostzaan Door: Frank de Groot Wareco ingenieurs.
Molenstraat – Muldersweg - Groeneweg
Ontwikkeling Agneslocatie 8 oktober Agenda  Welkom  Wat gaat er gebeuren?  Ontwerp Driestar College + sportzalen  Ontwerp woningen Agnes-locatie.
Samen naar een gast vrij Stadhuis voor Wageningen Presentatie BAM
Effectief verdedigen: wat werkt in de rechtszaal en waarom?
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
Financieringsplan bouw en verbouw van een accommodatie.
Informatieavond herinrichting centrum Liempde
Reinier de Graaf Ad van PeltManager bouw Aan de Stegge Twello Jeroen DrenthProjectmanager presentatie parkeergarage rdgg NIEUWBOUW PARKEERGARAGE REINIER.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Wanneer en hoe regel je je financiering. Programma Welkom Voorstellen Svn en bank Toelichting op proces financiering Vragen.
Gemeente Rotterdam 23 en 29 maart 2016 Informatiebijeenkomst Leren Loont! en beleidsregel. po, vo.
Hoogwater Beschermings Programma Contract Spagaat voor risico’s Kabels en Leidingen Hennes de Ridder.
1 december Stand van zaken Centrumplan – fase 1 ● Terugblik ● Financieel kader ● Risico’s ● Vooruitkijken.
EMVI Gunnen op waarde Maurice Wielink (CROW) Ruben Spek (gemeente Medemblik) 20 februari 2014.
Ontmoetingsplek De Kloosterhof Weurt. Doel van de avond Stand van zaken totaalproject Stand van zaken ontwerp gebouw Werkatelier openbare ruimte.
Water | Energie | Grondstoffen Een kijk in de keuken van de Opdrachtnemer Waterveiligheid & Constructies Even voorstellen Jan van DijkProjectmanager Waterveiligheid.
Welkom Informatiebijeenkomst RijnGouwelijn Lammenschansweg Gemeente Leiden.
Stedendag verantwoording GSBIII GSB prestatie-indicatoren 20 november 2008 Drs.D.E.(David) Zijlmans RA.
Voettekst | 1 september Nieuwe Contractvormen en Profesioneel Opdrachtgeverschap Gaby Schouten CM HHSK/WSHD Menno Steenman CM HHNK Kennis delen.
-- (Presentatie start om uur) -- Herstructurering Vlietlocatie e.o. en Sluispolder West Informatiebijeenkomst 6 oktober 2014.
Realisatierisico’s parkeergarage Kromhout Hoe wordt de garage gerealiseerd Trillingen door inbrengen van damwanden Invloed van de bouwkuip op de grondwaterstand.
Omgeving Zuyderzee, Kerkemaat en Weikamp Omwonenden Zuyderzee, Kerkemaat, Weikamp, Ons Belang en Volharding.
Brede Parkschool Vianen
Startbijeenkomst 22 september 2016
Werkzaamheden aan Geepstraat Steurweg, Makreel-straat, Spieringstraat
Korte agenda Presentatie gebiedsvisie Geffen – Oss
Aanbesteding Storage, servers en Back up
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Informatieavond Badhuisplein
Contractbeheersing op basis van kwaliteitsborging
Het belang van kabels en leidingen in contracten
Subsidie voor BBL’ers: ins en outs
Aanbesteding schoonmaak en sanitaire artikelen
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
Veerponten Noord-Limburg
Marktconsultatie/-verkenning circulaire inkoop
Inlichtingbijeenkomst voor aanbesteding met zaaknummer
Herinrichting voetbalaccommodatie sportpark D’n Heuvel
Startpunt fase 3 : verdiepingsfase (uitwerking plannen)
HERINRICHTING VALKENBURGERSTRAAT
Informatiebijeenkomst Selectiefase 25 januari 2017
Onderhoud DVM-systemen WNZ zaaknr
REALISATIE VOORPLEIN en ONDERDOORGANG HAREN
Woldwijk De Prestatievergunning Een bijzondere omgevingsvergunning Gert Blekkenhorst (Lexnova) en Peter Homan (Omgevingsteam Woldwijk) versie
Buurtbijeenkomsten A16 Rotterdam Lage Bergse Bos
Buurtbijeenkomsten A16 Rotterdam Lage Bergse Bos
Agenda Gezamenlijke ambitie buurtbijeenkomsten
Verdeling middelen vrijwilligersorganisaties 2019
Startbijeenkomst aanbesteding hulp bij het huishouden
Buurtbijeenkomsten A16 Rotterdam Rottekade 29 mei 2018
Buurtbijeenkomsten A16 Rotterdam Terbregseveld 5 juni 2018
Buurtbijeenkomsten A16 Rotterdam Rottekade
Buurtbijeenkomsten A16 Rotterdam Componistenbuurt 7 juni 2018
Buurtbijeenkomsten A16 Rotterdam Lage Bergse Bos 31 mei 2018
Bewonersavond Corantijn- en Paramaribostraat
Reconstructie Looierstraat en Gulp
Informatiebijeenkomst PrimA4a
Transcript van de presentatie:

Plenaire bijeenkomst d.d. 4 juni 2015 m.b.t. tijdelijke parkeervoorziening rechtbank Amsterdam (Parnas) 4 juni 2015

Inhoud Welkom Opgave Projectkenmerken Locatie/omgeving Projectfasen Overeenkomst Ter plaatse Vragen 4 Juni 2015

Welkom en opening Voorstelronde sprekers Doel plenaire bijeenkomst: Verduidelijking van de uitvraag Kennismaking en locatie Gelegenheid tot stellen vragen 3

Wat is de opgave parkeervoorzieningen voor de medewerkers rechtbank met band- breedte 5% onder capaciteitseis Beschikbaar plot met randvoorwaarde 60 parkeervoorzieningen begane grond Systeemvoorkeur; functionele ‘open’ parkeervoorziening Startdatum afhankelijk van voortgang bouw tijdelijke rechtbank Looptijd contract minimaal 4 jaar met maximaal 4 x ½ jaar verlengingsopties

Fasering werkzaamheden op kavel rechtbank Fase 1 (1/2e kwartaal 2016): - realisatie tijdelijke parkeervoorziening voor medewerkers - realisatie tijdelijke rechtbank(niet in opgave) Fase 2 (3/4e kwartaal 2016): - start onderhoud tijdelijke parkeervoorziening - sloop bouwdelen A t/m D (niet in opgave) Fase 3 (2017 tot 2020/2021): - onderhoud tijdelijke parkeervoorziening - realisatie nieuwbouw (niet in opgave) Fase 4 (2020/2021): - Demontage en afvoeren tijdelijke parkeergarage en rechtbank (niet in opgave)

Situatie kavel rechtbank medio 2016 bouwdelen E, F en G vormen samen de tijdelijke rechtbank tijdelijke parkeervoorziening is beschikbaar sloop / bouw nieuwbouw rechtbank gaat starten 6

Werkzaamheden Gemeente in omgeving In de periode januari – juni 2016 voert de Gemeente in de omgeving van het Parnas complex de volgende werkzaamheden uit: Ontgraven overhoogte op de aangelegde verholen waterkering; Diverse K&L werkzaamheden in de Roeskedwarsstraat en verlengde Roeskestraat; Verleggen van de Roeskedwarsstraat naar de nieuwe locatie op de verholen waterkering; Aanleggen van tijdelijke parkeerplaatsen ten westen van de nieuwe Roeskedwarsstraat; Herinrichting van de verlengde Roeskestraat om de tijdelijke rechtbank te ontsluiten na de ingebruikname; Planten van bomen en groenvoorzieningen. 7

Kaders 1.Gegarandeerde bruikbaarheid en beschikbaarheid - goed bruikbaar - continu beschikbaar 2.Efficiënt en verantwoord - impact financieel - impact materieel 3.Op het juiste moment beschikbaar 8

Belangrijkste risico’s Imagoschade rechtbank door verspilling materiaal. Onvoldoende gebruiksgemak (te krappe plaatsen, routes). Onveiligheid in garage. Oneigenlijk gebruik / insluiping. Voorziening is niet toegankelijk door storing slagboom/ toegangssysteem. 9

Locatie - plot voettekst 10

Locatie - bouwplaats Situering parkeervoorziening zoveel mogelijk aan de westzijde van de plot i.v.m. maximale ruimte voor bouwterrein voor de nieuwe rechtbank Ruimte voor bouwplaats, te huren van de Gemeente Aan- en afvoer bouwlogistiek via Parnassusweg LET OP: mede gebruik route door rechtbank voor gedetineerde vervoer en aannemer tijdelijke rechtbank Amsterdam als bouwweg Uitvoeren van bouwexploot (nulmeting) naast gelegen buren op terrein Spirit 11

Locatie – logistieke routes 12 Route gebruik parkeervoorziening Route bouwverkeer parkeervoorziening

Locatie – boezem waterkering 13 Verholen waterkering

Contractvorm voettekst 14 Geïntegreerd contract (UAV-gc) Integratie van: Projectfasen (Ontwerp – Realisatie – Onderhoud – Verwijderen) Uitvoeren opdracht en controle eigen werk (kwaliteitsborging)

Contractvorm (geïntegreerd) voettekst 15 Projectfasen Parkeervoorziening Ontwerp RealisatieOnderhoudVerwijderen Controle door ON (kwaliteitsborging) kwaliteitscontrole Opdracht Contractbeheersing OG (audits)

Traditioneel versus geïntegreerd voettekst 16 traditioneel Opdrachtgever Opdrachtnemer geïntegreerd Opdrachtgeverschap Kwaliteitsborging (directie en toezicht) Opdrachtgeverschap Kwaliteitsborging cf ISO 9001 Realiseren van producten (en documenten)

Geïntegreerde contractvorm voettekst 17 filmpje met toelichting

Ontwerp tot demontage Korte toelichting op: Voorbereiding Ontwerp Realisatie Onderhouden Demontage en verwijderen voettekst 18

Voorbereiding Helder krijgen opdracht (tijdens aanbestedingsfase) Verwachtingen uitspreken bij PSU Opstellen kwaliteitsplan(nen) Kwaliteitsbeheersing Risicomanagement Planning Vergunningen Afstemmen met nutsbedrijven Voorkomen schade Voorkomen overlast voor rechtbank en omgeving voettekst 19

Ontwerp Ontwerpen Analyse eisen uit vraagspecificatie Ontwerpen oplossing die voldoet Opstellen ontwerpdocumenten Vergunningen Afstemming nutsbedrijven (aanvragen aansluitingen) Aandachtspunten: Ontwerp ter acceptatie aan Opdrachtgever -> Opdrachtnemer toont daarbij aan dat ontwerp aantoonbaar voldoet aan eisen uit Vraagspecificatie Vergunningen en eisen gemeente voettekst 20

Ontwerp: Vergunningen en eisen Gemeente Vergunningen door Opdrachtgever Omgevingsvergunning (Bestemmingsplan is akkoord) Vergunningen aan te vragen door Opdrachtnemer BLVC-kader (Eisen aan Bereikbaarheid, leefbaarheid en Veiligheid en de Communicatie hieromtrent vanuit de Gemeente) Overige (bouwvergunning, keurvergunning etc.) door Opdrachtnemer Eisen van de Gemeente Opleveren terrein zodat deze in dezelfde staat is als begin Realisatie (zie demontage en verwijderen) 21

Realisatie Realiseren parkeervoorziening op basis van het ontwerp Aandachtspunten: Rekening houden met overige bouwactiviteiten Voorkomen van overlast voor de rechtbank en omgeving Voorkomen van schade aan panden in omgeving (Spirit) voettekst 22

Onderhoud 1.Eisen: - Onderhoudswerkzaamheden en leveranties nodig om te voldoen aan de eisen uit Vraagspecificatie komen volledig voor rekening van Opdrachtnemer. -voldoen aan Wet- en regelgeving -elementen moeten functioneren -Kwaliteitsborging van ON moet functioneren -maximale hersteltijd voor storingen Storingen = functioneel falen van een element Klachten = melding over een element of functioneren van de Opdrachtnemer. 23

Onderhoud Hersteltijden: Veiligheid en gezondheid: hersteltijd: terstond doch max. 1 uur consequentie: Opdrachtnemer zal ze voorkomen Storing: hersteltijd: 4 uur consequentie: er zal preventief onderhoud uitgevoerd worden, Opdrachtnemer zal ze zoveel mogelijk voorkomen Bij overschrijding hersteltijd volgt een korting. 24

Demontage en verwijderen 25 Demonteren en verwijderen van de parkeervoorziening, inclusief palen Terrein opleveren in dezelfde staat als start Realisatie Aandachtspunten: Terrein is van de gemeente Amsterdam. Rijksvastgoedbedrijf heeft een probleem als dit niet correct wordt opgeleverd Terrein is gesaneerd. De milieukundige toestand moet in dezelfde staat opgeleverd worden. Gemeente Amsterdam eist een milieukundig onderzoek Alle elementen die zijn aangebracht dienen verwijderd te worden

Toelichting op de inschrijving Op basis van de UAV-gc. 1.Geld: - onderbouwing inschrijvingssom - betalingsregeling - termijnbetalingen - plafondprijs (€ 1,7 miljoen) 26

Onderbouwing van de inschrijvingssom Aanbestedingsleidraad bijlage 3, paragraaf 1 Relatie met: a.Het inschrijvingsbiljet - bijlage 2 en berekening in bijlage 3, par. 2 b.Berekening contante waarde – bijlage 3, par. 3 en excelbestand c.Betalingsregeling – Annex XIV, par 1.2 format termijnstaat voettekst 27

Betalingsregeling Indeling termijnstaat volgens Aanbestedingsleidraad, bijlage 4 Termijnstaat voor: Werk: A.Ontwerp en realisatie 4 termijnen C. Demontage en afvoereneenmalig afhankelijk van inschrijving F.Huur bouwterreinmaandelijks rechtstreeks aan Gemeente Termijnstaat voor: Meerjarig Onderhoud: B.Meerjarig Onderhoudjaarlijks vanaf 1 juli 2016 voettekst 28

Termijnbetalingen Ontwerp en Realisatie Naar rato van de vordering van het Werk Relatie met: a.Planning Annex II b.Acceptatie- en toetsplan Annex III en IV c.Veiligheid en gezondheid Annex XIV par 1.6 d.KwaliteitsborgingAnnex XIV par 1.7 Termijnen op basis van afgeronde verifieerbare eenheden en/of acceptatie onderdelen: Termijn 1: Kwaliteitsplannen (geverifieerd en geaccepteerd) Termijn 2: Ontwerpdocumenten (geverifieerd en geaccepteerd) Termijn 3: Fundering (geverifieerd) Termijn 4: Opleverdossier (geverifieerd en geaccepteerd) voettekst 29

Termijnbetalingen Meerjarig Onderhoud Periodieke betaling Meerjarig Onderhoud Relatie met: a.Het oplossen van storingenAnnex XIV par.1.4 b.HersteltijdenAnnex XIV par. 1.5 c.Veiligheid en gezondheidAnnex XIV par 1.6 d.KwaliteitsborgingAnnex XIV par 1.7 Jaarlijks 1 termijn: Termijnbedrag bij inschrijving - korting voettekst 30

Beoordeling inschrijving (EMVI) 1.Voorkomen verspilling materiaal 2.Beleving sociale veiligheid 3.Indeling parkeervoorziening 4.Aantal parkeerplaatsen 31

EMVI model 32 Contante Waarde (C) € ………..……… 1. Verspilling materiaal € ………..……… 2. Sociale veiligheid € ………..……… 3. Indeling voldoet ja/nee 4. Aantal parkeerplaatsen (B) ……. € ………..……… A (1+2) max € tussen Fictieve inschrijvingssom: C * (180/B) - A

Inschrijvingssom vs Contante Waarde (EMVI) Inschrijvingssom -> Inschrijvingsbiljet = bedrag Overeenkomst (art 2, lid 4) Contante Waarde = prijscriterium voor de EMVI voettekst 33

Aanbestedingsproces na indiening 18 juni 2015 uiterste datum indienen vragen Inschrijving maandag 29 juni 2015 Beoordeling inschrijvingen week 28, 29 en 30 Verzenden gunningsbeslissing week 31 Gunning week 35 34

Rondleiding ter plaatse Begeleid door: Paul Weersma van de rechtbank Amsterdam 35

Vragen Vragen kunnen na de bijeenkomst nog gesteld worden via Tenderned - toelichting op Vragen en Berichten 36

Afsluiting 37