MultiChannel, Kennisnet... en onze methodesites Riny Maas Nieuwe Media en Innovatie Utrecht, Dinsdag 14 september 2004 Landdag Icatt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
basisinformatie voor ouders en schoolteams mei 2013
BLOGGEN Op School.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Ouderportaal Een nieuwe manier van ouderbetrokkenheid. Korte informatie wat u van ons ouderportaal mag verwachten.
Netwerken. Wat is een netwerk? Je spreekt van een netwerk van zodra twee of meer computers met elkaar verbonden zijn. Je kan thuis een klein netwerkje.
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Toegang en identiteitsmanagement
Veilig internet Mediawijsheid
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Spreekbeurt door Maxime Van Poucke 6A
GROEIDOCUMENT.
Presentatie nieuwe media
Onderwijs Transparant
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Brainstorm sociale media in het onderwijs
E-Raden als extranet Leuven, 24 oktober 2005 Freddy Deprez, Algemeen directeur Jan Vangrinsven, projectleider.
Lezing door Kick de Wolff
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
Clingendael online zalen reservering Niet ingelogde bezoeker reis door de tijd toon wel/geen zalen bekijk details.
Presentatie Kwaliteitscholen KWALITEITSCHOLEN is een compleet en integraal systeem voor:  strategievorming en kwaliteitscontrole  meten van tevredenheid.
Open Standaarden in het onderwijs Holland Open Netwerk Borrel 19 december 2006 Jan Kees Meindersma
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Onderwijs Transparant
ECK Distributie & Toegang Start ontwerpproces nummervoorziening
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
1.Klik in het hoofdvenster van Lync op het tabblad Chatruimten. 2.Typ in het zoekvak de naam van een ruimte of een of meer trefwoorden. De overeenkomende.
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
groep 5 16 groep 6 11 groep 7 3 groep 8 13 "Wij zien in ICT een oplossing om tot SlimFit te komen." groepsleerkrachtstagiaireklassenassistent ratio 1.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Iedereen gebruikt social media.
Magister voor ouders.
. De demo loopt automatisch, u moet niet klikken om verder te gaan.
Social work Week 2.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Bring Your Own Device OUDERAVOND BS D’N HEIAKKER DEURNE 3 JUNI 2014.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Hoe een website realiseren ? Horen, zien en ontsluiten Gooik, 27 januari 2006 Johnny Van Bavegem Heemkundige Kring van Gooik.
D E M O N S T R A T I E E D U C A T - B V O O R B A S I S E N S P E C I A A L O N D E R W I J S 2 Educat-B Compleet zoek- en uitleensysteem voor de schoolmediatheek.
In het hoger onderwijs Identity Management. partner in IGI Group Peter Jurg.
D E M O N S T R A T I E E D U C A T - V V O O R H E T V O O R T G E Z E T O N D E R W I J S E N R O C ' S 2.
Klassikale opleiding 01/03/2016
Abstract I&I-conferentie Wat maakt een LeerlingVolgSysteem (LVS) tot een succes binnen de organisatie? Natuurlijk moet er worden voldaan aan tal van randvoorwaarden,
Een blik in de toekomst TOP ICT 1 versus TOP ICT 2.
Inleiding….. NetOp School brengt een complete oplossing voor lesgeven op de computer voor het klaslokaal met een netwerk. NetOp School brengt een complete.
WikiWijs  Materiaal zoals we dat in It’s Learning hebben staan wordt overgezet naar Wikiwijs.  We laten je nu zien hoe dat in zijn werk gaat.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Informatiedag verenigingen
Recht op leerlingenvervoer:
Bibliotheekservice Passend Lezen
Mediawijsheid competentie:
Instructiekaart SpoorWeb
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Hoe werkt bibliografische software?
Wat is een Smart City? Een stad die gegevens verzameld via apparaten.
Mediawijsheid competentie:
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Bescherming Persoonsgegevens
Implementatie ECK Jorrit Janszen
Referentie CYOD Cor Gooijer
Internet bankieren met Android smartphone en tablet.
Internet bankieren met Android smartphone en tablet.
Welkom bij de nieuwe versie van PowerPoint
Tellen met kaarten.
Tellen met kaarten.
MyBEnefits zo’n 2 miljoen burgers hebben minstens één sociaal statuut bv. laag inkomen / leefloon handicap, fysieke of mentale beperking kind met specifieke.
Internet bankieren met Android smartphone en tablet.
Transcript van de presentatie:

MultiChannel, Kennisnet... en onze methodesites Riny Maas Nieuwe Media en Innovatie Utrecht, Dinsdag 14 september 2004 Landdag Icatt

Onderwerpen  Waarom Multichannel ?  Architectuur Kennisnet en functies ‘Entree’  Hoe werkt Entree ‘technisch’ ?  Wat heeft ThiemeMeulenhoff aangepast ?  Hoe gaat ‘Entree’ voor scholen ?  Hoe gaat dat voor ThiemeMeulenhoff ?  Wat zijn toekomstige mogelijkheden ?

Waarom MultiChannel?  Alle op te zetten web-activiteiten moeten in de toekomst commercieel kunnen worden ge ë xploiteerd.  De diensten mogen niet afhankelijk zijn van éé n toegangssystemen of éé n exploitant.

MultiChannel

Kennisnet  Kennisnet is een virtueel netwerk als dienst op Internet dat ervoor dient dat scholen en dienstenleveranciers veilig en snel informatie kunnen uitwisselen.

Architectuur Kennisnet

Entree  ‘Entree’ regelt de toegang tot websites d.m.v.:  Alle gegevens van scholen, docenten en leerlingen (inlognaam en ww);  Methodesite-gegevens en licenties van uitgevers.

Voordelen van Entree  Iedereen in het onderwijs heeft maar één inlognaam en wachtwoord voor alle educatieve sites van alle uitgevers (etc.)  Geen eigen wachtwoord-administratie;  Scholen houden zelf correcties bij;  Wij ‘kennen’ bezoekers (naam, school …)  Wij krijgen gebruiksinformatie (‘Logs’).

Werkwijze voorbereidingen  Invoer gegevens van leerlingen en docenten, leerjaren, klassen, groepen, functies e.d.  Iedereen krijgt dan automatisch een persoonlijke inlognaam en wachtwoord.  Invoeren van de adressen van websites en welke delen afgeschermd zijn.  Invoeren welke licenties beschikbaar zijn voor welke vormen van onderwijs. ScholenDienstenleveranciers

Werkwijze Licenties  Krijgt een lijst van educatieve websites.  Vraagt gebruiksrecht aan bij een uitgever.  Gebruiksrecht toekennen (‘groepen’).  Aanvraag komt binnen en wordt beoordeeld en toegekend. OpleidingenDienstenleveranciers

Gebruikersrechten toekennen

Gebruikersrechten weigeren

Wat doet Entree nog meer ?  Regelt bevestigingen van acties per ;  Geeft waarschuwingen bij aanvragen;  Genereert statistieken van gebruik;  Publiceert de websites bij de relevante docenten / opleidingen;  Waarschuwt als de licentie afloopt;  Houdt een ‘boekhouding’ bij.

Gebruikersbeheer TestSchool

Gebruiksrechten beheren Uitgeverij

Gebruik van de rol  Nu krijgen we per gebruiker de voornaam en rol en de licentiecode;  Omdat we de rol weten kunnen we met éé n authorisatieniveau een afgesloten docentendeel en een afgeschermd leerlingendeel gebruiken;  Scholen houden zelf correcties bij b.v. als docenten of leerlingen vertrekken of worden aangenomen.

Gebruik authorisatie-code  We krijgen ook de authorisatie-code door;  We kunnen dus binnen een website gaan differenti ë ren en meerdere groepen gebruiken b.v. een normale licentie en een authoristie-code die ook toegang geeft tot bijzondere delen (streaming video, huiswerkopdrachten, …);  Scholen bepalen zelf welke groepen de extra mogelijkheden mogen gebruiken.

Gebruik groepsindeling  Scholen delen leerlingen en docenten in groepen in, klassen die b.v. een bepaalde opleiding volgen of een bepaald vak volgen;  Voor b.v. Rekenschrift kunnen we een speciale licentiecode maken en met behulp van de school en groep de leerlingen in hetzelfde schrift laten werken;  Scholen corrigeren zelf als de groep verandert.

Gebruik andere gegevens  De voornaam van de leerling of docent kan worden gebruikt op de webpagina (nu al);  Bij Entree zijn meer gegevens bekend zoals school, plaats/regio;  We krijgen een uniek gebruikersnummer door waar we een historie mee zouden kunnen opbouwen (‘Waar was ik gebleven’)  Privacy problemen met doorgeven gegevens.

Kennisnet... en onze methodesitesDemo Utrecht, Dinsdag 14 september 2004 Landdag Icatt Presentatie on-line op: