Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

GOn = Geïntegreerd onderwijs. Geïntegreerd O Betekent “Samenvoegen” O Geïntegreerd onderwijs = buitengewoon onderwijs en gewoon onderwijs samenvoegen.
Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
Van uitleggen leer je het meest
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Communicatief gedrag + / -
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductie voor Dio’s PNC.
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Welkom (Tafels staan opgestapeld) Graag iPad en Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p.
First ID project OVER-Y College Samen werken aan een veilige omgeving
Les 5: orde en klassenmanagement
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Taalbeleid.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductiepresentatie.
First ID project Huygens College Samen werken aan een veilige omgeving.
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Huygens College
First ID project Waterlant-Ydoorn
First ID project Waterlant College IJdoorn Workshop docenten Dinsdag 7 januari.
...heet u graag welkom! Graag uw aandacht voor het First ID Project.
Kennis - Intelligentie
First ID project Hervormd Lyceum West Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
First ID project Bindelmeer College
Experts werkvorm + begrippentest
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
Voortgangsgesprek fase 1
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Stichting Visible Results
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Het leren in BS 2 gebaseerd op de leertheorie: het behaviorisme
Workshop klassenmanagement
Lezen: doe het goed voor
HET DEBAT Discussiëren met regels Basis = onenigheid Voor- en tegenstanders Een derde partij overtuigen (het publiek, de jury)
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Les: Presenteren LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Marketing Coen van Wetering
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.
De-escalatie Door vriendelijk, consequent, efficiënt en met overtuiging orde te houden lost de docent ordeproblemen structureel op. N.B. Vriendelijk is.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
Studiereis Finland Maandag 21 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2013.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Discussie les 5 Bron afbeelding:
– examentraining schrijven & taalportfolio
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
De vijf rollen van de leraar
Informatie verdraaien
Tool II-2: Het plannen van OL, leerlingen stellen hun eigen vragen
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Duurzame inzetbaarheid
Bord in de Klas November 2016 AUTEURSRECHTELIJK BESCHERMD
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Loopbaan en burgerschap les 3
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
SEL Les 2: normen en waarden.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Wat de leerling doet Wat de docent doet
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.

Kennismaking 1 Via verhalen: De docent vertelt de klas zijn persoonlijke verhaal. Daarna vertellen de leerlingen elkaar hun persoonlijke verhaal. Bij de voorstelling luisteren alle eersteklassers en docenten naar elkaars verhalen. Door met elkaar kennis te maken ontstaat een veilige omgeving. Nu kan iedereen elkaar aanspreken en vragen stellen. Samenwerken gaat nu beter.

Kennismaking 2 Via werkvormen Duo’s + stoelendans. Wisselen van rol: observator, leraar, dirigent, groepslid. Presentaties - voorstelling. Docent informeert naar voorkennis en vindt assistenten. Door kennismaking beter samenwerken.

Vriendelijke houding 1 Met de drie hulpmiddelen van Rapucation gaat iedereen vriendelijk met elkaar om. De drie regels + Afbeeldingen voor werkhouding Schrijfopdracht Lichaamstaal b.v. stiltegebaar

Lespatroon van acht weken bij muziek. Rapucation zorgt voor een veilige omgeving A = Iedereen een 10 haalt voor de basisstof. U = iedereen toepassingen per vak oefent met de basisstof. P = iedereen presentaties geeft in de les en bij voorstellingen.

Blijf glimlachen! Hoe blijf je als docent vriendelijk als de leerlingen geen zin hebben in je les? Demonstratie non-verbaal orde houden. In duo’s plannen maken om de eerdere klapoefening te verstoren. We spreken een aanvalsvolgorde af. Om de twee minuten lanceert u een aanval op de oefening. Een volgende aanval mag pas beginnen als de docent op de eerste heeft gereageerd.

Na acht weken beheersen de leerlingen bij een First ID project deze basisstof.

We gaan “spiegelen”. Verstoren maar!

10 keer netjes overschrijven. Naam……………………………………….. Elke Kartrekker heeft recht op een goede opleiding. Daarom let ik goed op en probeer ik voor mijn eigen vak een toepassing te verzinnen die een bijdrage kan leveren aan de kwaliteit van mijn onderwijs. Als andere kartrekkers de opleiding verstoren ga ik niet met ze meedoen. Als ik mij op deze manier opstel, geef ik mijzelf en anderen de beste kans om mijn onderwijs te verbeteren.

Bespreken van de Rapucationmethode Haalbaar? Onhaalbaar?