Rob Goossens Het Werkplan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Studiecoachbijeenkomst 9
Advertisements

Het schrijven van een practicum verslag
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Collectief portfolio groep 3
Voorzetsels.
Hoe ik paddenstoel word
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Module 1 – Dag 1 Hallo.
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
De basis van ADSL: het constructivisme
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
1. lesoverzicht les WiG volgens lesmodel Realistisch Rekenen
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Methodiek: Plancyclus
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
Wat is een goede onderzoeksvraag?
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Leervaardigheden in het vak nask1 Vaardigheden die je helpen het examen met succes te behalen.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Werkbeschrijvingen en bestekken. De werkomschrijving Alle werkzaamheden voor het aanleggen of onderhouden van groen of een tuin In volgorde waarin ze.
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Communicatie Les1.
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Rob Goossens Het Werkplan.
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Werkbeschrijvingen en bestekken
Onderhouden met Werktuigen en machines
Onderhouden bestratingen
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Onderhouden met Werktuigen en machines
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Observeren rapporteren
Loopbaan en burgerschap les 2
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Plannen en optimaliseren
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Beste Havo 4..
V4 – week
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Vergelijkingen oplossen
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
volgende bladzijde terug
Vwo 4 – week 39/
beslist geen rocket science
Werken in een arbeidsorganisatie
INSPIRATIE SESSIE MBO Maasland 19 mei 2016.
Boekpresentatie.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Loopbaan en burgerschap les 3
Huishoudelijke zorg plannen
Plantenteelt 4e vakdag R. Soesman.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Presentatie VMBO 1&2.
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Rob Goossens Wat weten we nu?.
voorbeeld volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Rob Goossens Het Werkplan

Programma Oriëntatie: doelen, voorkennis activeren Rob Goossens Programma 20-mei-2016 11.50u- 12.50u Oriëntatie: doelen, voorkennis activeren Aan de slag: Het werkplan – werkvolgorde en planning maken Evaluatie: groepsdiscussie Transfer: koppeling met lesstof werkomschrijving

Rob Goossens Doel(en) van deze les Aan het einde van deze les weet je wat werkvolgorde en planning zijn. Voorkennis activeren: We gaan verder waar we gebleven zijn met de gegevens uit de eerste les.

Rob Goossens Aan de slag: Vorm groepen van 2 personen en zorg ervoor dat tafels en stoelen zo staan dat je naast elkaar zit. (1 minuut) Maak aan de hand van de gegevens uit de eerste les een werkvolgorde en een planning. Gebruik als voorbeeld het schema op blz.76, hoofdstuk 6.4 “De Planning” (maximaal 30 minuten) Zorg ervoor dat je de uitgevoerde opdracht duidelijk op papier zet.

Aan de slag: De opdracht is: Rob Goossens Aan de slag: De opdracht is: Maak aan de hand van de gegevens die op het bord staan een werkvolgorde en planning. Gebruik als voorbeeld hoofdstuk 6.4 blz 76 Prijzen hoeven niet uitgewerkt te worden, wel moet duidelijk zijn: welke werkzaamheden wanneer uitgevoerd worden en hoeveel tijd daarmee gemoeid is. Evaluatie →

Evaluatie groepsdiscussie (max. 15 minuten) Rob Goossens Evaluatie groepsdiscussie (max. 15 minuten) In de groep bespreken we de werkvolgorde en planning. Hoe is de volgorde en planning tot stand gekomen. We luisteren naar diegene die aan het woord is en reageren daarop. Dit doen we gestructureerd en inhoudelijk! Naar elkaar luisteren en kritisch reageren.

Rob Goossens Transfer De gegevens uit deze les gaan we volgende week verwerken in een werkomschrijving. Ga op je bedrijf eens na of en hoe zij een werkomschrijving maken? Geef aan dat je hier vrijdag 27 mei mee gaat werken en of je het voorbeeld mag gebruiken.