De conceptuele denker Milou van Hest Fontys Paboplus (LA3) "Meaningful learning involves the assimilation of new concepts and propositions into existing cognitive structures“ - Joseph D. Novak (1993)
Literatuurlijst Alkema, E., e.a. (2009). Meer dan onderwijs. Assen: Gorcum. Bax, A., Ros, A., & Teune, P. (2012). Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen. Uitgeverij Coutinho. Hattie, J., & Timperly, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77, p Geerligs, T., & Veen, T. van der (2008). Lesgeven en zelfstandig leren. Assen: Gorcum. Pol, J. van de (datum onbekend). Scaffolding. Amsterdam: Universiteit. Rice, D. C. (2005). I didn’t know oxygen could boil. What preservice and inservice lementary teachers’ answers to ‘simple’ science quentions reveals about their subject matter knowledge. International Journal of Science Education, 27(9), p Sewell, A. (2002). Constructivism and student misconceptions, why every teacher needs to know about them. Australian science teacher’s journal, 48(4), p Teune, P., & Ros, A. (datum onbekend). De opbouw van professionele kennis bij leerkrachten PO. Plaats onbekend: uitgeverij onbekend. Van Parreren, C.F. (1988). Ontwikkelend Onderwijs. Leuven: Acco. Veen, T. van der & Wal, J. van der (2002). Van leertheorie naar onderwijspraktijk. Groningen/ Houten: Noordhoff Uitgevers.