De conceptuele denker Milou van Hest Fontys Paboplus (LA3) 2202508 "Meaningful learning involves the assimilation of new concepts and propositions into.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nut en onnut van contexten in het scheikundeonderwijs KNCV 25 april 2006 Han Vermaat Stebo – Den Haag.
Advertisements

REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
‘HOW CAN I INTRODUCE NEW WAYS OF ASSESSMENT THAT CAN CONTRIBUTE TO GETTING PUPILS MORE INVOLVED IN THEIR OWN LEARNING?’ ‘Een onderzoek naar beoordelen.
Mediarijke didactische werkvormen
1 professionalisering Leerkrachten en hun omgeving.
Integreren van onderzoek in onderwijs
Het belang van een evidence based benadering in het onderwijs
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Salesmanagement © Noordhoff Uitgevers. Salesmanagement © Noordhoff Uitgevers.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Economie vastgoed © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Hoe kan actie-onderzoek bijdragen aan de ontwikkeling van PCK. Dr
Leraar, school en opleiding
Presentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst 1 Wat denken leerlingen nu ècht? Fokke Hoeksema, Petra Hendrikse en Nellie Verhoef.
Exchange learning results & assesments Henk Nijstad – May 2012.
competentie ontwikkeling en assessment literatuur tips
English and IPC How to teach content through English.
23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag.
Opvoeden in het onderwijs © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
4C/ID Versie 2 Jeroen J.G. van Merriënboer
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Succesvolle bedrijven © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Professional Development Schools - Rijnmond
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Marketing vastgoed © 2012 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Papier of Elektronisch 2 portfolio implementaties bij Geneeskunde Maarten van Wesel & Anouk Prop.
Welkom bij de UT lerarenopleidingen
GSTPGO1 - Onderzoek in Onderwijs College 1 9 februari 2015 Groep 4 – Bèta + Geo – Elwin Savelsbergh.
PPO Bijeenkomst 4 en 5 Begeleiden van leeractiviteiten: geven van feedback en.
Dr. Desirée Joosten-ten Brinke
Bloggen op de Master Leren en Innoveren Netwerkbijeenkomst Studeren naast je werk / Blended learning 2 december 2015 Bartel Dorhout docent MLI
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
Bronnenlijst Hattie, J., & Timperly, H. (2007). The Power of Feedback. Review of Educational Research, 77 (1), Jaspers, M., & Zijl,
‘ Weg met de student ‘ Weg met de student Rene F.W. Diekstra.
Zorg dat de Docent blijft: Maak van Onderzoek een spannende Onderneming! Joseph Kessels De Haagse Onderzoeksdagen De Haagse Hogeschool 13 april 2011.
Conceptuele denker Anne
Mijn conceptmap Door: Yasmin Abdallah Blok 3: ‘De conceptuele denker’ Datum:
De conceptuele denker Petra (P.C.A.M.) Dekkers FHK&E Pabo.
“Thinking Skills” concept or didactics? 10 april 2008.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
De conceptuele denker Mara Vogels Paboplus LA 3. De conceptuele denker Denken in concepten Abstract denken Veel voorbeelden gebruiken Kinderen uitdagen.
Praktijkgericht financieel management © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Beginnen met lesplannning
Grammar of Schooling: onderwijsconcepten voor push+pull leren
Jeroen Lavrijsen HIVA – KU Leuven
Reducing antibiotics on farmlevel
Feedback geven en krijgen
Innovate-IT Peter van Baalen en Ruud Smit
MEER LEZEN, BETER IN TAAL
STEAM Camp International School of Aruba
Thinking like an economist
A Healthy sense of Trust
Chapter 1 Looking back Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
De kracht van pass-fail
Bert van Oers Faculteit Psychologie & Pedagogiek
Educational support & innovation
Chapter 1 Body and mind Grammar Stepping Stones 3gt
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
how to create an Optimal Classroom Experience
INSPIRATIE SESSIE MBO Maasland 19 mei 2016.
TOOLKIT professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Inhoudelijke diversiteit
Chapter 1 Looking back Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Onderzoek en wetenschapsonderwijs
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

De conceptuele denker Milou van Hest Fontys Paboplus (LA3) "Meaningful learning involves the assimilation of new concepts and propositions into existing cognitive structures“ - Joseph D. Novak (1993)

Literatuurlijst Alkema, E., e.a. (2009). Meer dan onderwijs. Assen: Gorcum. Bax, A., Ros, A., & Teune, P. (2012). Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen. Uitgeverij Coutinho. Hattie, J., & Timperly, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77, p Geerligs, T., & Veen, T. van der (2008). Lesgeven en zelfstandig leren. Assen: Gorcum. Pol, J. van de (datum onbekend). Scaffolding. Amsterdam: Universiteit. Rice, D. C. (2005). I didn’t know oxygen could boil. What preservice and inservice lementary teachers’ answers to ‘simple’ science quentions reveals about their subject matter knowledge. International Journal of Science Education, 27(9), p Sewell, A. (2002). Constructivism and student misconceptions, why every teacher needs to know about them. Australian science teacher’s journal, 48(4), p Teune, P., & Ros, A. (datum onbekend). De opbouw van professionele kennis bij leerkrachten PO. Plaats onbekend: uitgeverij onbekend. Van Parreren, C.F. (1988). Ontwikkelend Onderwijs. Leuven: Acco. Veen, T. van der & Wal, J. van der (2002). Van leertheorie naar onderwijspraktijk. Groningen/ Houten: Noordhoff Uitgevers.