Communicatie Gezondheidsmonitor. Aanleiding Nieuw: grootschalig gelijktijdig onderzoek Kansen en risico’s.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in [ jouw gemeente] [Gemeentenaam], [datum]
Advertisements

Schets van preventieve zorg voor ouderen op lokaal niveau
Betrouwbare Informatie over Opvoeden, Opgroeien en Gezondheid voor Ouders en Opvoeders Stichting Opvoeden.nl Juni 2014.
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Vrijwilligers beleid/ Samenwerken met actieve leden Met elkaar. Voor elkaar.
COVS en de website Presentatie voor VCN en districten 30 maart 2013.
Marketingcommunicatiemix
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Arteveldehogeschool Office management
Focus op 2005 Markt- en opleidingsontwikkelingen FiDi/Pé vandaag! FiDi/Pé morgen! Operationele uitvoering Actiepunten voor 2005 Opleidingskalender 2005.
Zoeken + Vinden voor trendanalyse: Google en meer Jaroen Kuijper, informatiespecialist.
Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens.
Prokkelen Laagdrempelig, participatie, inclusie Marian Geling.
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen
Citymarketing Hilversum 2006
Ons doel Bestaande en nieuwe cliënten en hun mantelzorgers tijdig en goed laten weten waar ze aan toe zijn. Inwoners van Lelystad correct en laagdrempelig.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Hervorming langdurige zorg
De ‘Zichtbare-schakel’-wijkverpleegkundige: een hele zorg minder Kosten-batenanalyse in opdracht van ZonMw Workshop effectieve innovaties in wonen, zorg.
Wivina De Bus, Communicatie-adviseur Hoe bereik ik - met een klein budget - meer mensen?
Hulp bij kenniscommunicatie. 2 2 Kenniscommunicatie (naast de academische kanalen) Doelen: Kennisgebruikers (professionals buiten de wetenschap) weten.
Een kwetterende pionier in Limburg
Social media presentatie
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Stand van zaken proces GOR bij GGD’en Resultaten inventarisatie april 2012 Laura Rust GGD Nederland
Communicatie HLZ Arjen Elsemulder # Naar goede zorg die bij ons past.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Kennisdelen en samenwerken via GGD Kennisnet.. Hoe het begon… Eerste GGD Kennisnet in 2001 Doel: platform voor professionals die bij GGD’en werken zodat.
Publieke gezondheidszorg voor asielzoekers en coördinatie zorgketen Hennie Nijsingh GGD Nederland Landelijke PGA-middag 13 september 2012.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Marleen Schulte Praktische informatie Oversampling WoON 2015.
Landelijke communicatie gezondheidsmonitor jeugd Erik Riemens, senior communicatieadviseur.
Monitor dBos terugblik op praktische ervaringen meting vooruitblik en planning meting Kunst van Lezen Nicolien de Pater.
Landelijk Kwaliteitsprogramma Beter voorkomen Maatschappelijke Verantwoording indicatoren JGZ GGD Nederland 8 september 2008.
Ontwikkelingen PGA-taak TBC/IZB Quita Waldhober GGD Nederland Landelijke PGA-dag
Participatieraad Assen 7 juni Gezond in Assen Landelijke regeling aanpak gezondheidsachterstanden Uitvoering Tinten Welzijnsgroep i.s.m. Progez,
Huurdersraadpleging donderdag 27 oktober 2016
Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017
Campagne taalvaardigheid
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Slag om Arnhem levend houden.
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Praktische informatie Oversampling WoON 2018
Omgevingswet en afscheid van de Wbb
GGD Voorbereid 5 maart 2009.
Thema extra kansen (website) in het LOP BaO en SO Genk
Werkspoorkwartier in de media
Hulpmiddelen voor uw overheidsopdrachten
Gemeenteraadsverkiezingen
Els Verkerk, directeur-bestuurder Stichting Opvoeden.nl
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Rookvrije schoolterreinen: op naar 2020
Lichamelijke gezondheid
Werkgroep Communicatie
lokale autonome vrijwilligersverenigingen (nu 38)
DEMO MIJN BIBLIOTHEEK 21 SEPTEMBER 2015
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
Voorbeeldpresentatie Informatiebijeenkomst ondernemers BloggersEvent
Transcript van de presentatie:

Communicatie Gezondheidsmonitor

Aanleiding Nieuw: grootschalig gelijktijdig onderzoek Kansen en risico’s

Landelijke communicatie Doel –Introductie: startmoment markeren –Beeldvorming: onderzoek door betrouwbare partijen –Respons: medewerking publiek bevorderen (aandachtsmomenten)

Landelijke communicatie Landelijke communicatie: behoefte van GGD’en aan extra landelijke activiteiten Speciale aandacht voor lage SES en migrantengroepen Inzet van social media Toolkit voor lokale communicatie

Landelijke communicatie Communicatie-inzet: –Aantal extra landelijke activiteiten (zie overzicht) –Gebruikmaken van bestaande kanalen –Free publicity –Inzet van social media; waaronder #ggdonderzoek –Toolkit voor communicatie

Landelijke communicatie LandelijkdoelgroepLokaaldoelgroep Juni Bericht VNGGemeenten 26/6 LedenberichtIntern GGD Augustus Bericht VNGGemeenten September Lancering Nieuwsbericht op websites en Pers, publiek, ketenpartners Lokaal persbericht, bericht op eigen website Publiek LedenberichtIntern Column in MetroPubliekHuis-aan-huisbladenPubliek Artikel in groot landelijk dagbladPubliekGemeentepaginaPubliek Bericht in nwsbrieven (zoals NPHF) Ketenpartners Professionals Twitters GGD Nederland #GGDgezondheidsonder-zoek PubliekEigen twitterkanaalPubliek Artikel in algemene nieuwsbrief Monitors Partners en professionals Verder inzetten op: Multiculturele kanalen/vindplaatsenMulticulturele groepen Multiculturele kanalen/vindplaat-sen Multiculturele groepen

Toolkit communicatie Basistekst uitnodigingsbrief : Basistekst voor de website Antwoorden op veelgestelde vragen (publiek) FAQ communicatievragen van professionals Aangevuld met: Basis voor lokaal persbericht Tips en specifieke materialen van en voor GGD’en Meer suggesties?

Basistekst uitnodigingsbrief Verplichte tekstdelen uit convenant Specifieke delen in te vullen

Openstaande vragen Hoe gaan we om met de verplichte tekstdelen uit het convenant? Wat betekent dit voor de tekst van de brieven en de website? Kunnen we responsverhogende maatregelen inzetten (bv prijs)? Is er een draaiboek voor onrust? Hoe gaan we om met advies-op-maat? Waar kan ik terecht met vragen over de steekproef? Komt er een lijst met veelgestelde vragen? De antwoorden worden uitgewerkt in een document op GGD Kennisnet. Nog meer vragen?