Toetsen en beoordelen op de Annette Markusse voorzitter toetscommissie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe beleef je toetsen? HANovatie Themadag 6 november 2009 Saskia Weijzen.
Advertisements

Feedback – Hoe kan het beter?
1 Europese Vereniging for het Toetsen en Beoordelen van Taalvaardigheid
Doel van de miniconferentie: Weten waar je op je opleiding over in gesprek kunt gaan mbt het toetsen van taal in totaal. Voettekst.
Onderzoek naar competentiegericht beoordelen in het groene onderwijs
Formatief - summatief evalueren
Learning analytics: de docent
Refrein De Hogeschool van Amsterdam, Is ambitieus ten aanzien van het koesteren van jong talent. Wij gaan voor de student Betrokken bij de maatschappij.
RU-onderwijsdag 23 mei 2006 Workshop Toetsen en beoordelen 1 ‘Traditioneel’ versus ‘Modern’ Mariëlle Theunissen (ILS) Arie Geerding (IOWO) Ad van Hout.
Werkbijeenkomst Leerdoelen & Toetsing Bijeenkomst in het kader van de accreditatie / zelfevaluatie IO en IDE 23 mei 2013.
Workshop Rienk van Marle en Joris Verwijmeren Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam Themadag Onderzoek 2010 Van Marle&Verwijmeren.
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
Voortgangstoets. Doelstellingen Kennismaken met de voortgangstoets De voortgangstoets (algemeen) De voortgangstoets (algemeen) De voortgangstoets bij.
Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst - Brugge.
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Kwaliteit door een zelf regulerend proces, ondersteunend en motiverend
Cijfer verwerkings systeem Door: Ridvan Fatih saqib.
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
Jos van Hijfte 8 November 2007
Vooraf Voorkom het moeilijke door het gemakkelijke te doen’. Lao Tse
Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Skillstoetsing Van vele korte praktijktoetsen naar een aantal langduriger assesments.
‘Van mini-PW naar PW en verder’
NVAB Leidraad Verplichte Medische Keuringen September 2007 [datum]
Presentatie HSN-conferentie
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
SLB2 K21 Bijeenkomst 1 Marjan Koerselman.
Kritische vrienden: gevraagd en ongevraagd advies Kritische vrienden van de.
Welkom in L23 ! SLB 2 L23 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Dr. Desirée Joosten-ten Brinke
Het beoordelingscriterium ‘taalvaardigheid’   Anne Kerkhoff, FLOT Petra Lambrichs, OSO.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Een goede toetsvraag, dat doe je niet 1,2,3!
Eerste ervaringen BKE Hogeschool Leiden paula
Opdracht 1 Wat is jullie opgevallen Wat ons opviel Hoe nu verder.
Hedendaags toetsen in het hoger onderwijs. Waar gaat het nu over?
De repetitie is nagekeken… Hoe analyseer je de resultaten en zet je die om in actie? Utrecht,16 februari 2016 J.C. van der Net.
Studiemiddag TOETSING bij het vak Nederlands Malmberg 16 april 2013.
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
Onderzoek op hogescholen: de oogst na 10 jaar Prof.dr.Cees Karssen Emiritus rector magnificus Wageningen Universiteit Voorzitter Commissie Tussentijdse.
Toetsing Faculteit Onderwijs Locatie Heerlen, Maastricht & Sittard Anneriet Florack september 2011.
Toetsing: het hart van onderwijs! 16 april 2013 Karen Heij.
Pgb processen CZ zorgkantoren Midas van den Berk.
Digitaal nakijken met Turnitin
DE INVLOED VAN EEN ONDERZOEKSTRAJECT (OP DE WERKPLEK) OP DE ONDERZOEKENDE HOUDING VAN LERAREN IN OPLEIDING Twan van de Wetering - Docent Engels - Lid Kenniskring.
Jacob Oostwoud Wijdenes Toetsen en beoordelen in het Kunstonderwijs: iets voor u?
1 Toetsontwikkeling en kwaliteit AOC-raad presentatie Silvester Draaijer (Onderwijscentrum VU)
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
1 juli 2009 Evalueren van papers Workshop Fabienne De Ryck Mariet Vriens.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
SLB2 BIJEENKOMST 2. Agenda  Terugblik op BT2  Vooruitblik op BT3:  studiegids, toetsrooster  differentiatie in de klas.
Spel Politiek Nederland
Hoe de onderwijspraktijk aansluit op schoolse taalleerbehoeften
Doelstelling Beoordelingsprocedure voor alle studenten met het opleidingsprofiel als basis Niet op basis van gevoel en relatie … maar op basis van criteria.
Student: Celine Brusselle Mentor: Dr. Bart Lelie Promotor: Ellen Decat
Verkenning online toetssysteem RSM
Betrouwbaarheid van informatiebronnen
Informatie voor de scholingsgroepen Hogeschool Inholland
taal speelt een rol in alle vakken
Kwaliteitszorg Onderwijs GW dr
xxxxxxxxxxxxxxx Hannah Wielenga Judith Kortas 28 mei 2018
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Toetsen in nieuwe scheikunde
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Werksessie Verslaglegging van examencommissies
Onderwijskunde en vakdidactiek
Minder thuis werken Meer netto werktijd Afbakenen thuiswerk
Transcript van de presentatie:

Toetsen en beoordelen op de Annette Markusse voorzitter toetscommissie

Vragen aan de start Validiteit – Hoe krijgen we overzicht over ons hele systeem van toetsen en beoordelen? – Hoe sluiten we aan bij de landelijke ontwikkelingen rondom de kennisbasis? Betrouwbaarheid – Hoe zorgen we ervoor dat werk van studenten allemaal op dezelfde wijze wordt beoordeeld? – Hoe kunnen we het nakijkwerk reduceren? – Hoe kunnen we de betrouwbaarheid van het oordeel controleren?

Toetskader

Functie van dit toetskader Alle toetsen worden gelabeld met codes uit het toetskader (validiteit) Hiermee krijgen we overzicht over ons hele toetssysteem en kunnen we controleren of alle toetsen gezamenlijk alle eindkwalificaties dekken

Beperken van toetsvormen Eigenvaardigheidstoets Kennistoets Vakdossier Minorproduct Leerverslag Werkplekassessment

Relatie toetsvorm - programma

Gestandaardiseerde beoordelingsformulieren Opgesteld in teamverband Automatische verwerking via het studentvolgsysteem iTREX

Taalbeleid Lay-out Bronnen Spelling Formulering

Gestandaardiseerde beoordelingsprotocollen

Vragen en discussie Kennistoetsen voor alle vakken en alleen met meerkeuzevragen? Is het taalbeleid niet te streng? Stoppen we de docent niet teveel in een keurslijf en gaat dit niet ten koste van zijn eigen professionele ruimte? …