Sprint 2 Demo Movie Energy Meter
Inhoudsopgave Plan van Aanpak Software Onderzoeksplan UML documenten Use Case Diagram Matrix Domeinmodel Klassendiagram
Plan van Aanpak De te gebruiken mediaspelers Versie: 13 april iTunes - VLC - Windows Media Player - QuickTime - Windows Media Player Classic Home Cinema - SMPlayer - KMPlayer Gebruikte codec - MPEG-4 Part 10 (H.264) Gebruikte filetypes -.avi -.mp4 Compatibile filmlijst - Big buck bunny (480p) - … Motivatie voor keuze Bij de H.264 codec is er een duidelijke trend zichtbaar, omdat er de afgelopen jaren steeds meer video’s gestreamd worden via het internet. YouTube maakt o.a. gebruik van deze codec voor haar video’s
Software
Movie Energy Meter
Onderzoeksplan
De meting moet aan de volgende criteria voldoen: De invloeden van andere software, behalve de mediaspeler en movie energy meter, zijn bij elke meting gelijk. Alle gebruikte mediaspelers zijn compatible met de codec H.264. De gebruikte film is gemeten in codec H.264 Lengte van meting is gelijk aan die van filmduur. De film moet afgespeeld worden in full screen. Aanbevolen stappenplan voor meting 1.Start de SEF07 computer op. 2.CTRL + ALT + DEL > Taakbeheer > Processen > Sluit alle niet Windows 10 processen. 3.Dubbelklik op de film (must: codec H.264) die gemeten wordt en pauzeer het op 00:00. 4.Open de movie energy meter en voer de titel, lengte van film en de te gebruiken mediaspeler in. 5.Start eerst de movie energy meter en vervolgens z.s.m. de film. 6.Bekijk de film in full screen. 7.Sla aan het einde van de meting de resultaten op via ‘Save’ button.
UML Documenten
Use Case Diagram
Matrix Functionele User Stories / US 1.IK ALS researcher WIL kunnen meten hoeveel energie een mediaplayer gebruikt OMDAT ik wil weten welke mediaplayer het energiezuinigst is. 2.IK ALS researcher WIL ik een nieuwe meting kunnen starten OMDAT ik dan het energieverbruik van een mediaplayer kan meten. 3.IK ALS researcher WIL dat de gemeten data opgeslagen wordt OMDAT ik later meerdere mediaplayers met elkaar wil kunnen vergelijken. Use cases/UC 1.Starten met meten 2.Meten van een mediaplayer 3.Vergelijken van de meetresultaten 4.Bekijken van meetgegevens 5.Opslaan van meetgegevens 6.Opslaan van grafieken Matrix UC US xxx 2xx 3xxxx
Domeinmodel
Klassendiagram