Het onderwijs in Haïti kent veel problemen -Meer dan de helft van de kinderen gaat niet naar school. -Veel kinderen gaan naar scholen waar leraren niet.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

IMPIAN ANAK in 12 vragen…veel meer informatie en foto’s vind je op www
LEERKRACHT MIJN SPREEKBEURT LAURENT GOEMAN.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Schoolboeken de klas uit? Een korte inleiding…… Michiel Maas, programmamanager VO 23 januari 2008.
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
Wat is/Wat doet het Sterrenfonds? • Voor kinderen < 16 die een steuntje in de rug nodig hebben • In Nederland • Laat kinderen stralen door materiële.
De kracht van het kleine
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
LEEFSTIJL vanuit Amerika 1986 voortgezet onderwijs
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Gewoon opvoeden? Verbeter de wereld! en begin bij de opvoeding.... De Vreedzame Wijk.
Vraagt onderwijsvernieuwing om gedragsverandering? 11 januari 2014 Marcel Kamp en Herman Schalk.
Ouders en kinderen. Gewone mensen “Zwakheden en gebreken” “Zwakheden en gebreken” 2 e rijtje geboden: omgaan met elkaar 2 e rijtje geboden: omgaan met.
MEDIATiON (obs De Sleutel) Leerlingen uit groep 8 worden ingezet als mediator. Elke leerling is een viertal keren per jaar aan de beurt. In tweetallen.
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
OpenSource Schoolboeken Joeri Oudshoorn. Doorbraakproject 2007 Open Source Schoolboeken Carrièreperspectief voor docenten Goedkopeup-to-datelesmethoden.
Het werken met portfolio
Wat heb ik geleerd? Omgang met leerlingen met autisme Mijn vakvisie (deels)formuleren Bevestiging van eigen kunnen Eigen stijl van lesgeven Ongewenst.
Stagecoördinatie op De Rank
8.4 Hoe help je een ontwikkelingsland?
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Betere prestaties op het gebied van LEZEN & MEDIAWIJSHEID Samen sterk met.
“Geen kinderarbeid, kinderen moeten naar school !” Bolivia
Hoe zelfstandig is de hedendaagse scholier?. Ons onderzoek oriënteert zich op: - Het stellen en behalen van leerdoelen door leerlingen - Het plannen van.
Solidariteit tussen de verschillende leeftijden… 29/04/2015.
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Levensbeschouwelijk kringgesprek
Leerlingen van het RvEC helpen Shoma middels Buddy project!!
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Levenslooppsychologie werkcollege 2 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Als je nog geen idee hebt …
Het is Biddag! Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Bid je mee? Voor hun.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Muziek maken doe je Zelf! Samenwerking Tegelse Basisscholen en Harmonie Sempre Avanti.
Marion van de Sande De Haagse Hogeschool NOT, 29 januari 2011 Ouderbetrokkenheid: nut of noodzaak?
Vierslagleren VO 2016 Extra leraren voor tekortvakken/extra ruimte voor studie.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
in Burkina faso ontvangen 113 leerlingen een onderwijsbeurs, varierend van lagere school tot universiteit, tot vakopleiding 75% van dat schoolfonds gaat.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Studiereis Finland Maandag 21 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2013.
Schoollogo’s Uiting van Recontextualisering?!. Schoollogo’s Werkvorm: logo’s aan het woord  TOPICS: welke rol kunnen logo’s spelen in een katholieke.
Kwetsbare jeugd -Straatbendes, drugs, moord en geweld horen bij de orde van de dag in Guatemala -Veel jongeren komen uit gebroken, arme gezinnen en een.
“Laat de kinderen tot mij komen” Zondagsscholenactie seizoen voor zondagsscholen in Egypte.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Problemen in het onderwijs Leraren zijn niet gekwalificeerd en klassen zijn erg groot. Hoewel het onderwijs gratis is, zijn de bijkomende kosten hoog.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Kinderarbeid door de eeuwen heen Tijd van burgers en stoommachines.
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Good Practices VO Gouden weken en schoolstewards
Dorcas: In actie voor de allerarmsten
[Voeg eigen informatie over uw gemeente en/of de collecte toe]
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
De toekomst van internationalisering: een afstemming tussen visies
Het is Biddag! Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Bid je mee? Voor hun.
December 25, 2018.
Vandaag collecteren we voor het zendingswerk van Kerk in Actie
Lang leve de zelfhulpgroep!
1.
Steun landloze arbeiders in Pakistan
Conferentie Formatief toetsen Ook bij jou in de klas en op school!
Niet alleen op de wereld
SAMEN KINDERARBEID STOPPEN IN MALI
Transcript van de presentatie:

Het onderwijs in Haïti kent veel problemen -Meer dan de helft van de kinderen gaat niet naar school. -Veel kinderen gaan naar scholen waar leraren niet opgeleid zijn en waar geen goed lesmateriaal beschikbaar is. -Het gevolg: kinderen maken weinig kans op een geode opleiding of baan waardoor de vicieuze cirkel van armoede in stand blijft. Context Schooldirecteur Jean Bertrand van de Baptio de Jacmell- school: ‘Op mijn school begonnen we in 2012 met de nieuwe lesboeken van CRECH. We zijn enorm tevreden! Het materiaal is van grote kwaliteit en heel goed ontwikkeld. Stap voor stap wordt onze school steeds beter.’ Christelijk Lesmateriaal Haïti

Christelijk lesmateriaal CRECH Haïti CRECH wil inspringen op de problematiek in het onderwijs door, samen met Woord en Daad, een nieuwe christelijke lesmethode te ontwikkelen. Aansprekend en van goede kwaliteit. Naast de verkoop van lesmateriaal, krijgen de leraren ook trainingen over het gebruik van de lesboeken en over het geven van goed onderwijs. De ouders wordt geleerd hoe zij hun kinderen in het onderwijs kunnen helpen.

Christelijk lesmateriaal Haïti Hoe helpen we kinderen toewerken naar een goede opleiding en baan? Sinds 2005 heeft CRECH al 23 lesboeken en readers ontwikkeld. 14 nieuwe boeken zijn in de maak. Ruim 450 scholen, en leerlingen, in Haïti gebruiken inmiddels de nieuwe lesboeken. Het Bijbelcurriculum is het populairst docenten kunnen met behulp van goed lesmateriaal kinderen lesgeven. 900 docenten worden actief begeleid. Het uiteindelijke doel? Door dit onderwijs kinderen uit laten groeien tot christelijke, betrokken en goed onderwezen burgers die een verschil kunnen maken voor Haíti.