IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN. BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het maken van presentaties voor op de computer.
Advertisements

Klik op de oefening die je wil maken:

PSD Basisstructuren programmeren.
PSD Basisstructuren programmeren.
KINN 2010 •OOP •O Object •O Georiënteerd •P Programmeren.
Beginnen met PowerPoint Ga nu naar dia 2.
Boss RC-50 Guide Beats laten horen Beats aanpassen Instructie voor leerlingen Guide is één van de mogelijkheden met de Boss RC-50.

ANIMATIES EN ONDERDELEN
Instructie Programmeren Task 1 5JJ70. Task 1.1: Hello World •Klik naast de laatste accolade in de grijze kantlijn om een breakpoint neer te zetten, anders.
Presentaties •Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
muisoefeningen aanwijzen met de muis 1 klikken met de muis 1
Programmeren met Alice
Zet het geluid aan en klik met je muis om door te gaan!
Een paar programma’s met een aantal basisprincipes.
Practica Computerlinguistiek Tekst en uitleg:
bewerkingen in programmeeromgevingen
Hogere-ordefuncties nEen lijst langs lopen en met elk element iets doen nEen lijst langs lopen en sommige elementen selecteren map filter.
Instructie Programmeren Task 1 5JJ70. Task 1.1: Hello World Klik naast de laatste accolade in de grijze kantlijn om een breakpoint neer te zetten, anders.
1 Tentamen 21 januari 2008 uitleg Algemene kennisvragen a)“Wat verstaan we onder de complexiteit van een algoritme?” –Cruciaal: wat gebeurt er met.
Wat kun je er allemaal mee? Hoe werkt het?
Hoofdstuk 6: Controle structuren
Hogere-orde functies: herhaald patroon? Parametrizeer! product :: [Int]  Int product [ ]= product (x:xs)= 1 product xs x * and :: [Bool]  Bool and [
Numerieke Natuurkunde
Flow controle Keuzes maken. Het if-statement Soms moet code alleen in bepaalde situaties uit gevoerd worden Hiervoor heeft C de if-else constructie: if(voorwaarde1){
Hoofdstuk 7 verplicht… Keuze.
Arkelstein, school voor Praktijkonderwijs
Wat kun je er allemaal mee? Hoe werkt het?
LauwersCollege Buitenpost Java Applet programma dat op een website zichtbaar is Java Application programma dat zelfstandig werkt Javascript Scripttaal.
Object georiënteerd programmeren in Alice
Chris Pollentier 18 / 12 / 2002 De LOGO taalwereld.
Les 13 Presenteer jezelf (2) Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
KINN 2010 OOP O Object O Georiënteerd P Programmeren.
PHP & MYSQL LES 02 PHP & FORMULIEREN. PHP & MYSQL 01 PHP BASICS 02 PHP & FORMULIEREN 03 PHP & DATABASES 04 CMS: BEST PRACTICE.
Montage en Nabewerking
Animatie nAnimatie: “tekenfilm” programma toont automatisch veranderende beelden nGemakkelijk te programmeren met gebruik van de klasse Thread “draadje”
CONTROLESTRUCTUREN (DEEL 1)
Hoorcollege 3 Game assets, Invoer verwerken. Tutorlunch GroepTutorStutorZaal UPaul BergervoetBob BestBBG 001 VMarries van de HoefSander VerkuilBBG 731.
Intermezzo: Queries op zoekbomen Datastructuren. Queries: hoe op te lossen We hebben: – Een zoekboom (gewoon, rood-zwart, AVL,…) – Een vraag / querie.
Ga naar Diavoorstelling bovenaan het scherm.
Beslissingen. Inhoud: Booleaanse expressies: wat? Booleaanse expressies: wat? Relationele en logische operatoren Relationele en logische operatoren De.
Soorten programma’s nConsole- applicatie. Soorten programma’s nConsole- applicatie nWindows- applicatie.
Welkom! maandag 16 November 2015 Les B-2.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Codetuts Academy Les 6 Module 2a Php Fundamentals 1.
1 februari 2016 PHP expressie statement. 1 februari 2010 Titel van de presentatie 2 Boole logica? Definitie De booleaanse operatoren zijn genoemd naar.
Les 3 - Operators Workshop Php Basic. ICT Academy Php Basic Content Operators Wiskundig Toewijzing Vergelijking.
Overzicht Herhaling Laagstijlen (laageffecten) Laag- en uitknipmaskers Lagen vervormen Overvloeimodi voor gevorderden Automatiseren Animaties.
Herhalingsoefeningen Variabelen - voorwaarden. Flying banner  Toon een tekst op positie x: -2.0 en y: 0 (dat is links buiten het beeldscherm)  Laat.
C++ Les 1: introductie. Programmeren Programma’s scripts Websites libraries (Sound, GUI, netwerking…)
Na de praktijk, de theorie.. Zoals een gehaktmolen 1.Je stopt er iets in. 2.Je hoeft niet te weten wat er binnenin gebeurt. 3.Het resultaat verschijnt.
GUI & classes Een Gui in een class steken en het object gebruiken.
De definitie van een object. Een object is een verzameling van eigenschappen en bewerkingen. Veel voorkomende objecten zijn: D (display) Gui (user interface)
Informatie beoordelen If else Switch En Wiskunde.
(de eenvoudige versie).   Teken een rechthoek voor het speelveld.  Maak 2 cirkels die je via de toetsen ASWD (voor speler 1) of de pijltjestoetsen.
Robby de Robot. Javascript Tot nu toe gebruikt: – document.write(" Hello World "); – alert("tekst") – Toon een waarschuwingsvenster – prompt("tekst",
Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES
Gameprogrammeren: Keuzeopdrachten
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les
Gameprogrammeren: Expressies
Kennismaking met programmeren
Gameprogrammeren: Methoden
Gameprogrammeren: Herhalingen
Kennismaking met programmeren
Small Basic Console deel 2
Hoe maak je een eyecatcher
Eerste deeltentamen Nagekeken werk ligt voor in de zaal
Leren programmeren met Scratch
Transcript van de presentatie:

IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN

BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool positief = true; positief = false;

VERGELIJKINGEN Het resultaat van een vergelijking is waar of niet waar, dus true of false. Je kan het resultaat van een vergelijking toekennen aan een bool variabele. Positief = Ms.pos().x > 0;

IF Als (…) dan {…} if(true) { … } Voorwaarde staat tussen haakjes Instructies staan tussen accolades

bool variabele bool aanpassen Voorwaardelijke uitvoering

OEFENING Voeg nog 10 cirkels toe. Geef elke cirkel een andere kleur en positie. Zorg dat elke cirkel afzonderlijk gevuld wordt indien de y positie van de muiswijzer hoger staat dan de cirkel.

ELSE {} Te gebruiken na if() {} Wordt uitgevoerd indien niet aan de voorwaarde vervuld werd. int x = 3; bool positief; if (x > 0) { positief = true; } else { positief = false; }

Nieuwe variabelen Geluid laden en starten tijdens het laden van het programma Volume aanpassen tijdens de update

AND EN OR Combineren van voorwaarden && (and) : alle voorwaarden moeten true zijn || (or) : een van de voorwaarden moet true zijn if ((a > 0) && (b > 0)) { doe iets; } if ((a > 0) || (b > 0)) { doe iets; }

OEFENING: MAAK IETS LEUKS Je kan tekst, circels en rechthoeken op het scherm zetten, in verschillende kleuren Zorg dat je wat op je scherm staat kan veranderen, door er op te klikken of je muis te bewegen. Voeg muziek toe. Je kan muziek niet alleen laten starten en stoppen wanneer je wil, maar ook bijvoorbeeld de snelheid aanpassen met de functie speed(0.5);