E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praktische toepassing in een woonzorgcentrum
Advertisements

Social Media Strategy Model
Ondernemende Netwerken. Een ondernemend Netwerk 1937: The Nature of the Firm Ronald Coase.
‘hire for drive & train for skills’
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Employer Branding Rabobank
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Sleutel tot verhoging van het studierendement? Olaf Spittaels
Stakeholderchart een kaart van belangen…
LEADERS ONLINE Presentatie VRC zomer 2013 War for talent Verandering arbeids- relaties Baby- boomer vertrekt Generatie Z komt eraan Arbeidsmarkt Andere.
Van push naar pull Door: Guido Derkx - Juni 2012 ‘Het verbinden met doelgroepen door community building’
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
HR Beleid Nathalie Slechte
Succesvoller rekruteren, binden en boeien met interne marketing 21 maart 2013 Kinepolis Kortrijk.
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
eGovernment in Vlaamse gemeenten
Project Atilla starten met certifiëring van verworven competenties Infodag Europass - Vrijdag 26 november 2010 Vicky De Roo.
Comtell B.V. Welkom Inleiding
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Wat is een communicatieplan?
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
Personal branding jongeren Recrutering 2.0
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Voorbereiding aanvraag pilot ronde 4b Projectleider: hbo instelling en twee mbo instellingen Proces: project management - Fase 1: werkgroep strategie &
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
'Employer Branding vanuit HR perspectief' e-recruitment seminar 29 november 2007 Henri Verlinden.
>E-recruitment vanuit het hart van de organisatie Remko Herremans, directeur strategie inc-21 Amstelveen, januari 2007.
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
Doet HR ertoe en hoe HR ertoe doet ?. HR is hot de komende tijd …
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Social Media Reputation.
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Omgaan met dilemma’s April, Strategieën 1.Ontkennen 2.Een van de twee kanten kiezen 3.Balanceren tussen de twee kanten 4.Vanuit een ander perspectief.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Leid jezelf Leid anderen Leid operatie Leid verandering Zingeving bepalen, Visie uitlijnen en Strategie cascaderen Waarde toevoegen vanuit de Klant Waarde.
Denken in mogelijkheden Een Rijnlandse aanpak voor het aannemen en behouden van arbeidsgehandicapten.
Productiever in enkele stappen
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
Joods Zorgcircuit 10 januari 2008 Hans Broertjes Lid Raad van Bestuur.
Social media presentatie
Corporate Communicatie
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Naar een optimaal HR - beleid
Het Rijk van Koning Klant
Management en leidinggeven
Strategie DAG 1: Missie : WAAR WE VOOR STAAN Waarom bestaan we, toegevoegde waarde, Waarin onderscheiden we ons? Visie : WAAR WE VOOR.
Insights & Essentials Willem van Putten
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
KENNISNETWERK HRM GROTE BEDRIJVEN. PROGRAMMA 13:30Opening 13:50HRM Future or past? 14:30Break 14:45Yuri van Geest 16:10Afsluiting.
Dienst Communicatie Huisstijlhervorming Inhoudstafel Logo’s, labels,… Kleuren Drukwerk Beeld Samenwerken Taal Onlinecommunicatie Infrastructuur.
Organisatieverandering en - ontwikkeling GEDRAG IN ORGANISATIES HOOFDSTUK 13 1.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Interim Communicatie Opdrachten. Meesters in Management helpt klanten om Interim communicatie opdrachten te vinden. We hebben regelmatig interim opdrachten.
De marketing van kennis
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Waarden & organisatiecultuur
Ondernemende Netwerken
(on)begrensd vrijwillig
Bedrijfsidentiteit & werving personeel
Visie op leren Ontwikkelen en werken liggen in elkaars verlengde
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

E MPLOYER BRANDING Katrien Put

O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?

W AT IS EMPLOYER BRANDING ? Definitie: Employer branding gaat om het verkrijgen en behouden van een positieve en bij voorkeur unieke positie als werkgever in de mindset van huidige en potentiële medewerkers en hun beïnvloeders op basis van de identiteit van de werkgever

W AT IS EMPLOYER BRANDING ? Ontleding definitie Een positieve en bij voorkeur unieke positie als werkgever Huidige en potentiële medewerkers Identiteit Het verkrijgen en behouden van deze positie

W AAROM EMPLOYER BRANDING INVOEREN ? ‘the war for talent’ Veranderingen Technologie en internet

H OE EMPLOYER BRANDING INVOEREN ? Interne imago audit Bedrijfscultuur identificeren Visie, waarden en normen bepalen Medewerkerstevredenheid toetsen Externe imago audit Beeld stakeholders Belangrijke waarden potentiële medewerkers Value proposition Boodschap Scheppen verwachtingen

H OE EMPLOYER BRANDING INVOEREN ? Communicatie Management Medewerkers Online strategie ontwikkelen Technologische ontwikkelingen Intern of extern

Bedankt voor uw aandacht