‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden
Een hulpmiddel als onderdeel van.. Henri is een cliënt Hij vertelt aan de begeleider hoe het met hem gaat Hij vertelt dat hij wil leren fietsen De begeleider luistert naar Henri Ze kijken samen welke hulp Henri nodig heeft De begeleider bedenkt hoe, waar en waneer zij/hij een dialoog voert met de cliënt
Welke wens of behoefte heeft Henri? Welke afspraak kunnen wij hierover maken aan de slag Waar kunnen wij meteen mee aan de slag en wat moet op een ander moment. Deze gesprekken kan de begeleider op schrijven bij de wensen en de behoefte in het ECD
Wens en behoefte in het ECD Dit gebruikt de begeleider om de aantekeningen van het gesprek te noteren.
Vragenlijst De gesprekslijst gebruiken om de uitkomsten van de thema’s te ordenen en zo de ervaring van Henri (de cliënt) te noteren. De eravringsscores, verandering en het belangrijkste aan welk thema wil jij (cliënt) werken.
Kaarten met onderwerpen Eventueel kunnen plaatjes of videobeelden ondersteuning bieden. Voor cliënten die niet kunnen praten is een aparte manier ontwikkeld. Medewerkers en verwanten kijken samen naar een video over de cliënt en bespreken hoe de cliënt zich voelt en wat beter kan.
Wat vind je ervan? Deze informatie kan jij samen met de begeleider meenemen naar het jaarlijkse evaluatie/ ondersteuningsplan gesprek. Op deze manier werken jullie samen en met elkaar aan de afspraken van de afsprakenkaart. Ook kan de locatie op deze manier leren en hierdoor de zorg verbeteren. En naast de locatie ook Philadelphia.
Begeleiders krijgen een cursus
Elke twee jaar vindt het gesprek plaats Zo kan Philadelphia de uitkomsten benutten/ gebruiken om verbeteren of te behouden wat goed gaat.
Vragen?
Van gesprek naar informatie voor de locatie
Van gesprek naar informatie voor de locatie Oplossing 1: Een extra vraag aan het einde van het gesprek Wat vind jij van de zorg die je krijgt? Ik krijg wat ik nodig heb om het beste uit mijzelf te halen Ik krijg niet wat ik nodig heb om het beste uit mijzelf te halen
Van gesprek naar informatie voor de locatie Oplossing 2: Tellen en vergelijken
Van gesprek naar informatie voor de locatie Oplossing 3: Woordenwolk
Adviespanel Samen met Siza en Cordaan Drie cliënten en drie verwanten Een keer per jaar een bijeenkomst Ondersteuning Meedenken