‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Aandacht voor het steunend netwerk
Cliëntenraden en Veiligheid
Open-up / over de streep
Praten met kinderen over de wereld !
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Hoe blijf ik gemotiveerd
Door H. Prinsen en K.J. Terpstra.  Signaleren en herkennen  Ik zie, ik zie wat jij ook ziet  Signaleringsinstrumenten  De rol en de systematiek van.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
toolbox deco-procedure
Wat is een persoonsvorm?
Behoeftestelling met Storytelling
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
Kinderboekenweek op de Wissel
Modern Sprookje Kikkerkoning.
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
HET PEST SCHANDAAL!!!!!!. Waarom ik altijd? Haha kijk naar dat moeder skindje.
Doelstellingen formuleren

Voltooid deelwoord.
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Een Marokkaans jongetje vraagt op school aan
Pass’t Montessorionderwijs ?
S J P o i JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument
Rekenen groep 4.
de eerste groepsbijeenkomst
Nieuwsgierig als Geoffrey is vraagt hij aan zijn vader: “Papa, wat doen die mevrouwen daar?”
TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
Professionaliseren binnen TOI BLUE, hoe doe je dat?
Ken je kracht…Deel je kracht…
Help de slachtoffers van de watersnood in Bosnië en Servië
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
De dag van het solliciteren Blok 1
EEN BERICHT Een powerpoint van
Wat na uw BUE? Van feedback via BUE naar concrete acties via UW INDIVIDUEEL ONTWIKKELINGSPLAN.
Presenteren en communiceren
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
Basisschool Op De Horst
Nathan de Wijze en de Drie Ringen Een parabel over interreligieuze dialoog.
Onderzoeksvaardigheden 3
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Kom laat ons zingen vandaag, klappen vandaag, dansen vandaag, prijzen vandaag en bidden tot de eer van God.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Kiezen voor keuzedelen
Faculteit gedrags- en / jeugdzorg maatschappijwetenschappen Het kip met de gouden eieren en de wetsuit Dr. Jana Knot-Dickscheit Rijksuniversiteit Groningen/Molendrift.
Bijeenkomst aandachtsfunctionarissen Sociale netwerk versterking - Sociaal kapitaal - 10 maart 2016 PF Gezin & Omgeving.
Beter omgaan met ruzies
In gesprek met zorgprofessionals Netwerkdag BVN 2 juni 2012 Marga Schrieks, Greta Antuma.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Verbindend communiceren met ouders
Patiënt Zorgverlener Leidinggevenden Voor een open omgeving moet op deze drie niveaus beleid bestaan.
Verslag Bestuursgesprek tussen Philadelphia en de Inspectie.
Muziekgeschiedenis 21 e eeuw Stijlen Een muziekstuk.
IK ALS..cliënt..mantelzorger..medewerker EIGEN KRACHT..weet wat ik kan en niet kan en welke ondersteuning ik nodig heb CONTACTEN..bepaal welke contacten.
Cliëntervaringsonderzoek Wonen 2011 Tragel Zorg Kwaliteitsdag VGN Jos van Hooijdonk senior adviseur kwaliteit en Veiligheid.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
Wmo 2015 en Mantelzorg. Hoe ver staat het? Rijk schiet niet op Juli e kamer? Gegevens cliënten pas in augustus naar gemeente Kadernota mei 2014:
Wat heb jij mantelzorgers te bieden?. Leerdoelen Je onderzoekt en benoemt welke ondersteuningsbehoefte de mantelzorger heeft. Je bespreekt met de mantelzorger.
Wmo 2015 Ingrid Hildenbrant, Marianne de Kok, beleidsmedewerkers Zorg.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Les 2 “Drie methodieken” thema 9.3. en 9.4.
RIBW GO verandert. Op weg naar 2015 en verder
Duurzame inzetbaarheid
Lespakket Opleidingen
Duurzame inzetbaarheid
Ondersteunen bij wonen
Transcript van de presentatie:

‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden

Een hulpmiddel als onderdeel van.. Henri is een cliënt Hij vertelt aan de begeleider hoe het met hem gaat Hij vertelt dat hij wil leren fietsen De begeleider luistert naar Henri Ze kijken samen welke hulp Henri nodig heeft De begeleider bedenkt hoe, waar en waneer zij/hij een dialoog voert met de cliënt

Welke wens of behoefte heeft Henri? Welke afspraak kunnen wij hierover maken aan de slag Waar kunnen wij meteen mee aan de slag en wat moet op een ander moment. Deze gesprekken kan de begeleider op schrijven bij de wensen en de behoefte in het ECD

Wens en behoefte in het ECD Dit gebruikt de begeleider om de aantekeningen van het gesprek te noteren.

Vragenlijst De gesprekslijst gebruiken om de uitkomsten van de thema’s te ordenen en zo de ervaring van Henri (de cliënt) te noteren. De eravringsscores, verandering en het belangrijkste aan welk thema wil jij (cliënt) werken.

Kaarten met onderwerpen Eventueel kunnen plaatjes of videobeelden ondersteuning bieden. Voor cliënten die niet kunnen praten is een aparte manier ontwikkeld. Medewerkers en verwanten kijken samen naar een video over de cliënt en bespreken hoe de cliënt zich voelt en wat beter kan.

Wat vind je ervan? Deze informatie kan jij samen met de begeleider meenemen naar het jaarlijkse evaluatie/ ondersteuningsplan gesprek. Op deze manier werken jullie samen en met elkaar aan de afspraken van de afsprakenkaart. Ook kan de locatie op deze manier leren en hierdoor de zorg verbeteren. En naast de locatie ook Philadelphia.

Begeleiders krijgen een cursus

Elke twee jaar vindt het gesprek plaats Zo kan Philadelphia de uitkomsten benutten/ gebruiken om verbeteren of te behouden wat goed gaat.

Vragen?

Van gesprek naar informatie voor de locatie

Van gesprek naar informatie voor de locatie Oplossing 1: Een extra vraag aan het einde van het gesprek Wat vind jij van de zorg die je krijgt? Ik krijg wat ik nodig heb om het beste uit mijzelf te halen Ik krijg niet wat ik nodig heb om het beste uit mijzelf te halen

Van gesprek naar informatie voor de locatie Oplossing 2: Tellen en vergelijken

Van gesprek naar informatie voor de locatie Oplossing 3: Woordenwolk

Adviespanel Samen met Siza en Cordaan Drie cliënten en drie verwanten Een keer per jaar een bijeenkomst Ondersteuning Meedenken