IntoSaxion: voor en door studenten Jeffrey van Rossum Dienst Interne en Externe Betrekkingen, Saxion.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Crossmedia Strategie en concept.
Advertisements

HAVO-HBO HBO-BT Cees Terlouw & Marian Kienhuis
Onze kernwaarden.
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Bonding and bridging Social media als platform voor nieuws en discussie in de multiculturele samenleving.
Diversiteitsbeleid binnen het HBO 1 december 2010 Ineke van Halsema
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
CRM en SharePoint als basis voor ondersteuning volledige student levenscyclus Drs. Marcel Kemper – Hogeschool INHolland Remko Timmer – Winvision.
Op naar de toekomst Wat doen we vanuit school?
Analyse klantgerichte websites
Vind samen met Zuyd Robotics de weg
SPECS: • Datum: 13 of 20 maart 2014 • Locatie: FLOOR Kohnstammhuis • Wie: Teams Hogescholen Nederland (met CE of CO opleiding) CONCEPT TEAMS: • Maximaal.
Inhoud Debriefing Uitleg concepten. Inhoud Debriefing Uitleg concepten.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Ontwikkelruimte onderzocht In gesprek over onderzoeksstappen VU, 13 september 2010.
Sleutel tot verhoging van het studierendement? Olaf Spittaels
Diversity Network ABN AMRO Mentoringprogramma
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Communities & OpenSocial Let’s get social! Door: Arjan Nijmeijer In opdracht van: NDC|VBK.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Concept presentatie Taskforce Ledenwerving.. Doelen Meer leden Meer leden die in een raad willen Naamsbekendheid Voorlopen op verkiezingscampagne mei.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
© 2008 Universitair Ziekenhuis Gent1 DIVERSITEIT EN GELIJKE KANSEN: projecten 2012 Commissie Emancipatiezaken19 maart 2013Geerte Van den Driessche.
Een preview 27/05/2008 UiTinVlaanderen.be. Van cultuur naar UiT = content verbreding - CultuurDatabank - Zichtbaar in navigatielinkjes - Merkbaar in.
Talentpools.
Indeling: - eerst filmpje laten zien - tijdens 2 e slide voorstellen, Mirjam eerst met reden van aanwezigheid, chantal 2 e plus dialoog aangaan - 4 e slide.
WAT EN WANNEER? STUDENTENSTRIJD | HOGESCHOLEN VAN NEDERLAND MET CE OF CO INITIATIEF HVA ISM IAA YOUNG PROFESSIONALS VOORSELECTIE EN FINALE (KOHNSTAMMHUIS.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
AGORA is méér dan een gebouw. Het is een concept: “een sociaal kruispunt van informatie, technologie en dienstverlening.” Dienstverlening Ruime openingstijden.
Voorlichtingsmiddelen '15-'16 voltijd/duaal
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Voorlichting en Werving De juiste student op de juiste plaats.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Plenaire sessie 2.2 Zorgen voor een goede respons bij studietijdmetingen door inbedding in de organisatie Lucas Verhelst Hogeschool-Universiteit Brussel.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Informatieavond na Roncalli 24 november Programma Keuze vervolgopleiding en begeleiding (Buket Algurdag, Roncalli mavo) MBO (Rolf de Man, Albeda)
Basiskennis LOB.
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Participatieve observatie. Beeldvorming ouderen nu?
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Patrick Vermaercke 17 maart  Tot 1 oktober 2015 kinesist in WZC Mariahuis - Gavere  Nu centrumleider in LDC Den Oever – Gavere  Sinds 2012 Zorgambassadeur.
Wat is inclusief speelpleinwerk? Een toegankelijk speelplein stap voor stap Wat kan VDS voor je doen? Vlaamse Dienst Speelpleinwerk Spelen met kinderen.
‘Kanalen in Balans’ - multichannelmanagement bij overheidsorganisaties 
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Welkom! Workshop AIT en samenwerking opleidingen voor toekomstige professionals Gontien Wetselaar Marjan Hoogland Margaret van Ruitenbeek.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Centraal inwerkprogramma docenten HAN
Hermien Miltenburg en studenten
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
SPONSORPLAN POLAR TRIATHLON 2017
MBO College Airport Presentatie Verdraaid Goed Onderwijs
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Het functioneren van een OC, nu en na de wetswijziging
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Ontwikkeling Middenzone Gezondheidspark
Loopbaan oriëntatie en begeleiding Havo5 en Vwo6
Transcript van de presentatie:

IntoSaxion: voor en door studenten Jeffrey van Rossum Dienst Interne en Externe Betrekkingen, Saxion

IntoSaxion: speciale ambassadeurs

Waarom starten met IntoSaxion?  Hoge waardering contacten met studenten  Meer behoefte aan dergelijke contacten  Meer dan ‘follow me’ van handvol studenten  Ruimte bieden voor ‘gesprekken’

‘Real life’ contactmomenten beperkt  Jaarlijks 4x3 open dagen  Proeflessen (variabel per opleiding)  Meeloopdagen (variabel per opleiding)  Ervaringen familie, vrienden, bekenden, …

Concept: IntoSaxion  Getoetst: interviews onder 20 scholieren en 20 eerstejaars studenten van Saxion  Panelonderzoek: Kijk van scholieren op traditionele voorlichtingsmiddelen

Concept: IntoSaxion  Experiment! Trial and error toegestaan  Communities bouwen kost tijd  Authenticiteit is sleutel  Niet geregisseerd, studenten aan het woord  Vertrouwen in dialoog en eigen studenten

Concept: IntoSaxion

Ontwikkelfase  Presentatie aan marcoms & directie  Ontwikkeling: 11/2010 – 02/2011 ism 8Media  Simultaan werving van ambassadeurs  12 speciaal ambassadeurs via academies  2 workhops / inspiratiesessies  Open inschrijving overige ambassadeurs  Vergoeding?

Start IntoSaxion maart 2011  12 speciaal ambassadeurs  50 overige ambassadeurs  41 van 57 opleidingen ‘bezet’ (70%)  Hyves vs Facebook?  Doorgroei: alumni per opleiding, docenten

Communicatiecampagne  8 maart live bij open dag Apeldoorn  Groot scherm en flyers tijdens Open dagen  Backup van academies  Scholenvoorlichtingen en decanen  Brochures voor  Bannering en widgets op Saxion.nl

Eerste resultaten  8000 pagina’s bekeken  Veel kijkers (3500 eerste maand)  Veel lezen (gem. bezoektijd van ruim 3min)  Weinig uitdelen respects / comments  Beperkte interactie scholier- student

 Verdere inbedding in wervingscommunicatie  > 85% bezettingsgraad opleidingen  Alumni werving uitbreiden  Docenten bereikbaar maken  Usability aanpassingen  feedback oppakken van ambassadeurs  Tipping point Hyves / Facebook monitoren Verdere ontwikkelingen

Vragen? Jeffrey van on Twitter