IntoSaxion: voor en door studenten Jeffrey van Rossum Dienst Interne en Externe Betrekkingen, Saxion
IntoSaxion: speciale ambassadeurs
Waarom starten met IntoSaxion? Hoge waardering contacten met studenten Meer behoefte aan dergelijke contacten Meer dan ‘follow me’ van handvol studenten Ruimte bieden voor ‘gesprekken’
‘Real life’ contactmomenten beperkt Jaarlijks 4x3 open dagen Proeflessen (variabel per opleiding) Meeloopdagen (variabel per opleiding) Ervaringen familie, vrienden, bekenden, …
Concept: IntoSaxion Getoetst: interviews onder 20 scholieren en 20 eerstejaars studenten van Saxion Panelonderzoek: Kijk van scholieren op traditionele voorlichtingsmiddelen
Concept: IntoSaxion Experiment! Trial and error toegestaan Communities bouwen kost tijd Authenticiteit is sleutel Niet geregisseerd, studenten aan het woord Vertrouwen in dialoog en eigen studenten
Concept: IntoSaxion
Ontwikkelfase Presentatie aan marcoms & directie Ontwikkeling: 11/2010 – 02/2011 ism 8Media Simultaan werving van ambassadeurs 12 speciaal ambassadeurs via academies 2 workhops / inspiratiesessies Open inschrijving overige ambassadeurs Vergoeding?
Start IntoSaxion maart 2011 12 speciaal ambassadeurs 50 overige ambassadeurs 41 van 57 opleidingen ‘bezet’ (70%) Hyves vs Facebook? Doorgroei: alumni per opleiding, docenten
Communicatiecampagne 8 maart live bij open dag Apeldoorn Groot scherm en flyers tijdens Open dagen Backup van academies Scholenvoorlichtingen en decanen Brochures voor Bannering en widgets op Saxion.nl
Eerste resultaten 8000 pagina’s bekeken Veel kijkers (3500 eerste maand) Veel lezen (gem. bezoektijd van ruim 3min) Weinig uitdelen respects / comments Beperkte interactie scholier- student
Verdere inbedding in wervingscommunicatie > 85% bezettingsgraad opleidingen Alumni werving uitbreiden Docenten bereikbaar maken Usability aanpassingen feedback oppakken van ambassadeurs Tipping point Hyves / Facebook monitoren Verdere ontwikkelingen
Vragen? Jeffrey van on Twitter