Historische praktijk 3 (BA 3 geschiedenis) Inleiding, Marc Boone 14 mei 2008.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TALENT SCOUTEN EN UITDAGEN Oftewel: Nut en noodzaak van Honourstrajecten Onderwijsmiddag 20 januari 2009 Jeroen Touwen.
Advertisements

Methoden en technieken/veldwerk tweede jaar sociale geografie
Eindwerk zesde jaar.
Formatief - summatief evalueren
Onderwijsondersteuning in de praktijk – studenten SBIB en HUB Personeelsdag 7 februari 2014.
Engelse Taal en Cultuur
Dagopleiding HBO5 Marketing
Toelichting examenreglement academiejaar Faculteit psychologie en educatiewetenschappen.
Meesterproef major marketing (MA HIR) Research Center for Marketing and Consumer Science K.U.Leuven Werkwijze en afspraken.
Transparantie bij evaluatie
Onderwijsondersteuning chemie Hernieuwing van de eindtermen van de ba- en ma- opleidingen chemie Nicole Totté, Inge Serdons.
FACULTEIT THEOLOGIE EN RELIGIEWETENSCHAPPEN
Een Wiskunde-uitje in Museum Boerhaave
Licenties Pedagogische wetenschappen Algemeen opzet Scriptiesemiaries.
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
Sektarische praktijken en de gezondheidszorg: een sociologische benadering Olivier Schmitz Onderzoeksinstituut voor gezondheid en maatschappij (UCL) Centrum.
José Beijer, Velon-conferentie 31 maart 2008, Veldhoven José Beijer Kenniskring Lesgeven in de Multiculturele School 31 maart 2008 Ghita, Mohamed, Nadya.
Cop Ontwerpprojecten / Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Vergelijking met RBL, 8 april 2010.
Monitoring Associate degree en Leido zelf 12 mei 2009.
1 InternettechnologieRik Van de WalleGent, maart 2008 Reading Assignment Internettechnologie (ITech) Rik Van de Walle academiejaar
Postgraduaat De moderne schoolleider : de schoolmanager HUB, Brussel  - Herman Siebens.
Met groep 8 op weg naar de brugklas
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord 5e subsidieronde Nationaal Programma Ouderenzorg.
VRIJHEID, GELIJKHEID, BURGERSCHAP POLITIEK IN DE GRIEKSE POLIS vakcode 5772IOW11 studiejaar Docent: Dr F.G. Naerebout
Loth van Veen Annemieke Offerman Joris Borgdorff
R&D 17:10 – 18:00 GEZAMENLIJKE OPSTART 18:00 – 18:30 ETEN 18:30 – 19:20 SPLITSEN 1 E EN 2 E JAARS 19:20 GEZAMENLIJKE AFSLUITING Trainingsbijeenkomst.
Nieuwe uitdagingen voor de opleiding tot arts Studiedag stageleiders/stagiairs 26 mei 04.
Ruimte voor verpleeghuizen
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
Startcollege B2 Psychologie
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
School en Samenleving schooljaar bijeenkomst 1 VQr2 docent: Pascal van schajik med.hro.nl/schpa.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
Presentatie stand van zaken werkgroep ‘Inhoud’
BACHELOR 3 B ACHELOR 3 = O NDERZOEK EN P ROFILERING Het jaar waarin je een eigen onderzoek uitvoert, daarin ondersteund door een seminarie en keuzevakken.
Naam presentatie – Naam maker en/of presentator - 12/09/2005 Faculteit Naam Faculteit – Dienst of Vakgroep (optioneel) Facultaire Studietrajectbegeleiding.
Instituut voor Communicatie, Media & IT STAGE. INHOUD PRESENTATIE Stage jaar 3 even voorstellen 3 e en 4 e jaar documenten en data formele instapeisen.
Kiezen na de eerste bachelor Pools + Duits? Tsjechisch + Klassieke traditie? Sloveens + filosofie? Of toch Bulgaars + Centraal Europa?! Taalkunde en?!
Master Taal- en Letterkunde. Vervolgtrajecten na bachelor ‘Taal- en Letterkunde: Twee Talen’ Master taal- en letterkunde: traject twee talen traject twee.
Master Geschiedenis van de Oudheid. Specifieke eis: talenkennis Lange traditie (sinds 1930)
Keuzemogelijkheden BA HIR – 3 e fase Maandag 09/05 om 12u30.
Bachelor 3 taal- en letterkunde I. Vastleggen curriculum (praktisch) II. Keuzes curriculum (inhoudelijk)
Masterproef sociaal werk sociaal beleid. Masterproef Sluitstuk van een academische opleiding Belang masterproef manifesteert zich in het aantal studiepunten.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Kiezen na de eerste bachelor Pools + Duits? Tsjechisch + Klassieke traditie? Sloveens + filosofie? Of toch Bulgaars + Centraal Europa?! Taalkunde en?!
ELRC Workshop in Den Haag, Nederland, Kunt U Bijdragen? 1.
Opleiding Kunst-, Muziek en Theaterwetenschappen Informatie Minors & Majors in het opleidingsprogramma Kunstwetenschappen Bachelor II & III Prof. dr. Linda.
Informatie avond Phoenix 7 juli 2011 WERKEN op “Voederheil II” in Zeeland.
Rollen binnen het werkplekleren
Workshop Impactmeting van organisaties op SDG’s in zaal 1 !
International University Week (IUW)
Taal- en Letterkunde BA2
Pré-NLT-module 3D-printen
De ontwikkeling van leergebieden
Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE
Kennisbasis Bewegingsonderwijs.
Marktconsultatie Krimpense Algeracorridor
Praten over SEKS? Dat spreekt vanzelf!
WERKEN op “Voederheil II”
Hervorming medefinanciering
Scriptie in de Pedagogische Wetenschappen
Het Nieuwe Studielink Q2 bijeenkomst, Amersfoort
De vereniging anno 2020 juni 2018.
Directievergadering BAKO specifiek
Product van TU Delft, SEC
Plaats hier bijvoorbeeld het onderwerp of activiteit
Introductie V6 2018/2019.
Product van TU Delft, SEC
Transcript van de presentatie:

Historische praktijk 3 (BA 3 geschiedenis) Inleiding, Marc Boone 14 mei 2008

HP 3: organisatie (1) Groepsindeling: criteria en resultaat: cf. minerva vragen: Opleidingsonderdeel van 15 Ects = 450 uren werk of een kwart van Ects in BA III Evaluatie: 5 Ects permanente evaluatie, 10 Ects periodieke evaluatie Permanente evaluatie: actieve participatie aan tutorials; bijwonen gastlezingen, colloquia enz… Kwotering door begeleider Periodieke evaluatie: lectuur en mondelinge presentatie van bachelorpaper, kwotering door begeleider en extra lezer

HP 3: organisatie (2) Tutorials: 4 à 6 bijeenkomsten van begeleider met groep studenten rond gemeenschappelijke lectuur, uitdiepen van problematiek; bijwonen van workshops… Erasmusstudenten: rapportering via Actieve deelname aan tutorial: basis voor kwotering van 5 Ects

HP 3: organisatie (3) Bachelorpapers: reviewartikel van max woorden (excl. voetnoten en bibliografie) Thema: onderwerp binnen thematiek die door elke begeleider wordt behandeld (in januari wordt subthema per student bepaald: basis voor selectie uit voltallig AAP/ZAP van tweede lezer) Indienen paper (electronische versie): ten laatste in mei 2009 (*) Mondelinge presentatie biedt kans op feed-back: voor half juni 2009 (*) in samenspraak tussen student en lezers. (*) Exacte data voor indienen en mondelinge presentatie worden meegedeeld bij de aanvang van het academiejaar

HP 3: bachelorpaper Reviewartikel: geeft stand van zaken (state of the art) weer inzake een welbepaalde thematiek: opvattingen in historiografische context, internationale inbedding, discussiepunten, aandachtspunten en mogelijkheden voor (wenselijk) verder onderzoek (geen direct bronnenonderzoek, wel kennis van heuristieke potentie) Voorheen (oud programma): lic. verhandeling met verkenning van literatuur en problematiek (tussentijds rapport in 1e licentie: 9 ects)