De conceptuele denker Petra (P.C.A.M.) Dekkers 2207531 FHK&E Pabo.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hogere denkvaardigheden
Advertisements

De docent als regisseur Een interpersoonlijk perspectief op lesgeven
Bronnenboek onderzoekstrategieën
Mediarijke didactische werkvormen
1 professionalisering Leerkrachten en hun omgeving.
Onze missie is leidend. Deze legitimeert ons bestaansrecht in de regio
Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen.
Integreren van onderzoek in onderwijs
Fluisterwater.
Computer Science Bachelor Graduation Project November 15, 2007, UOCG Jacqueline van Kruiningen
Presentatie door Joop Berding Zeist: VBSP-conferentie 5 en 6 juni 2009
Hoe kan actie-onderzoek bijdragen aan de ontwikkeling van PCK. Dr
Leraar, school en opleiding
Gedragsproblemen: snel en overwogen omgaan met moeilijke situaties
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
competentie ontwikkeling en assessment literatuur tips
Digitale didactiek & 21st century skills
Pass’t Montessorionderwijs ?
PASSEND WONEN For me it’s a great honor to be on this international stage, and that I have the opportunity to present for this interesting audience my.
Gerjan Bobbink NIKHEF 14 June 2007 National institute for subatomic physics (For Gabby Gezers)
English and IPC How to teach content through English.
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
4C/ID Versie 2 Jeroen J.G. van Merriënboer
Cognitieve Ontwikkeling. Cognitieve ontwikkeling = de ontwikkeling van het denken (Alkema, van Dam, Kuipers, Lindhout & Tjerkstra, 2006)
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Leerplankader kunstzinnige oriëntatie
Improving Practical Work in Science Woudschoten Natuurkunde 10 december 2010 Bert van den Berg / Henk Pol Voor info:
Christelijke wetenschapsoriëntatie?! Wim van der Schoor, Jacobus Fruytier SG Apeldoorn RAOS, De Passie, Utrecht, 16 februari 2016.
Bronnenlijst Hattie, J., & Timperly, H. (2007). The Power of Feedback. Review of Educational Research, 77 (1), Jaspers, M., & Zijl,
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Eerste resultaten van een onderzoek onder docenten en leerlingen Implementatie nieuwe centraal examen.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Actuele ontwikkelingen in het bètaonderwijs in de opleiding, ondersteund door SLO? Maarten Pieters.
(Moleculair) Mechanistisch Redeneren Een centrale denkwijze in de bètavakken Dr. ir. Marc van Mil Post-doc onderwijsinnovaties Biomedische Wetenschappen.
Conceptuele denker Anne
Mijn conceptmap Door: Yasmin Abdallah Blok 3: ‘De conceptuele denker’ Datum:
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
De conceptuele denker Milou van Hest Fontys Paboplus (LA3) "Meaningful learning involves the assimilation of new concepts and propositions into.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Eerste resultaten van een onderzoek onder docenten en leerlingen Implementatie nieuwe centraal examen.
De conceptuele denker Mara Vogels Paboplus LA 3. De conceptuele denker Denken in concepten Abstract denken Veel voorbeelden gebruiken Kinderen uitdagen.
TechniekPact Regio FoodValley
De openbare bibliotheek als huis van de mediawijsheid in 2027
Samen slimmer onderzoeken
Frans literatuuronder-wijs in 4 VWO in vier lessen
Suzanne Luger & Yvonne Rijns
Global Entrepreneurship Week
Know and Understand Maker Education ‘ Leren door maken ’
Joint Leiden-Delft-Erasmus project on Cyber Insurance
English listening lesson Christiaan van der Logt
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Maker Education Know and Understand ‘Leren door maken’
Themagroep ICT en de lerarenopleider
Innovate-IT Peter van Baalen en Ruud Smit
Chapter 1 Looking back Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Bert van Oers Faculteit Psychologie & Pedagogiek
Master in de Geschiedenis
Samenwerking die je vleugels geeft
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
how to create an Optimal Classroom Experience
Past Simple Wat is de Past Simple? Wanneer gebruik je de Past Simple?
Dynamic Architecture What about you?
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Dossierhouders gezocht
Doorstroomminor OS/HRS/MCD/EBO
Chapter 1 Looking back Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Verwondering: zon- en schaduwzijde, en ontwikkeling door de tijd heen
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Onderzoek en wetenschapsonderwijs
Waarden & normen.
Past simple vs present perfect
Transcript van de presentatie:

De conceptuele denker Petra (P.C.A.M.) Dekkers FHK&E Pabo

Literatuurlijst O Alkema, E., Kuipers, J., C. Lindhout, C., Tjerkstra W. (2011). Meer dan onderwijs. Assen: Koninklijke Van Gorcum BV. O Appelman, J. (1984). Schaduwtest. Utrecht: University. O Beker, T., Graft, M. v., Greven, J., Kemmers, P., Klein Tank, M., & Verheijen, S. (2009). TULE inhouden & activiteiten. Opgehaald van SLO (nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling). O Bos, J. (2009). De conceptuele ontwikkeling van het begrip schaduw bij kinderen. Amsterdam: University. O Hoffman, R. & Militello, L. (2008). Perspectives on Cognitive Task Analysis: Historical Origins and Modern Communities of Practice. Boca Raton: CRC Press O Kramer, B. (2011). 21st Century Skills; onderwijs in de 21e eeuw. Tilburg: FHK&E. O Marzano, R. (2010). Wat werkt: Pedagogisch handelen & klassenmanagement. Vlissingen: Bazalt. O Parreren, C. F. van. (1988). Ontwikkelend onderwijs. Leuven: Acco. O Pol, J. van de. (2012). Stem hulp af op kennis leerlingen. Utrecht: University. O Rice, D. (2005). I didn’t know oxygen could boil! What preservice and inservice elementary teachers’ answers to ‘simple’ science questions reveals about their subject matter knowledge. Twente: University. O Teune, Dr. P. (2014). Steeds opnieuw het wiel uitvinden. Eindhoven: FHK&E Pabo. O Vriens, J. (2007). Is de klas nog wel zo gelukkig? Houten: Uitgeverij Van Holkema & Warendorf.