Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GENT Stefan De Prycker 26. Juni 2012.
Advertisements

Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Workshop 3 deel 1: Marketing
Nieuwe impulsen voor de fiets
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
VVV nieuwe stijl Marco Esser directeur Den Haag Marketing.
Hengelo loopt leeg!.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
5 vwo Stedelijke gebieden § 5
Vitamine G1 Effecten van een groene omgeving op gezondheid, welzijn en sociale veiligheid J. Maas.
Het Nieuwe Winkelen Enschede, 4 februari 2014.
“The Heineken way of life”
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Presentatie door Gerrit van Woudenbergh
Lekker Fietsen ‘s-Hertogenbosch Bert Pauli, wethouder Verkeer en Vervoer ‘s-Hertogenbosch.
Waar vestigen bedrijven zich
Fun of functie in Haarlem?
Rechtvaardige Transitie Enkele uitdagingen voor de vakbonden.
Welkom 2012: het jaar van de grote verwarring?. Doel: - Ambitieuze / resultaatgerichte ondernemers - Onderwerpen verschillende invalshoeken - Interactie.
WOON Op weg naar een gezonde bevolking, schonere randstad, minder files, creatievere werknemers en een gelukkigere samenleving WERK FIETS.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Mobiliteit: enkele “kreten”. Aanzet tot discussie. Maandag 4 februari 2013 Willy Miermans.
Actieplan Luchtkwaliteit Utrecht: wat wil het bedrijfsleven? Raadsinformatieavond 3 november 2009 VNO-NCW Utrecht, MKB Utrecht, TLN, EVO, PBU, KvK Midden-Nederland.
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Pleased to meet you… in Stadsbibliotheek Zottegem.
Koninklijke Nederlandse Klim- en Bergsport Vereniging Sportklimtrainersopleiding TEASER FUNDAMENTALS.
Zeist Er is echt werk aan de winkel! Gerard Zandbergen winkelwiskundige, betrokken bewoner.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Stichting Stadsherstel Vlaardingen. Aanleiding Leegstand in historische binnenstad Eenzijdige branchering en lage kwaliteit Overbewinkeling Relatief hoge.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Het Vlaamse fietsbeleid door een Nederlandse bril
Detailhandelsmarketing
Couleur locale 1 samenwerking provincie en gemeenten.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Regionale Economie, Haven- en Vervoerseconomie (RHV) Retail en Mobiliteit in de binnenstad Fietsstad 2016 Symposium Bikenomics - 13 Oktober 2015 Giuliano.
Regio West-Brabant Paul Vermeulen Programmamanager Ruimtelijke Ontwikkeling, Wonen en Leefbaarheid “Ontkoppelen behoud en bereikbaarheid voorzieningen”
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Stand van zaken Kennisagenda Radboud Engbersen (Platform31), Ede 3 maart 2016.
Slotbijeenkomst Retail- & Horecavisie. Programma vandaag 1.Voorstellen 2.Praktische zaken 3.Terugblik 4.Voorlopige conclusies 5.Hoe nu verder? 6.Afsluiting.
Door: Rixt Wibiër Branding (middengebied) Twekkelerveld.
11 mei * Hoe groot is de markt? * Hoe groot is het marktpotentieel? * Hoeveel concurrenten zijn er en waar zijn zij gevestigd? * Welk marktaandeel.
Introductie tot het boekenvak: De boekhandel, een bedrijfseconomische benadering.
Bestuurlijke netwerkdag G32, 18 september 2014 Themagroep Ondernemerschap Wethouders: Ap Reinders, Haarlemmermeer Willemien Vreugdenhil, Ede Mariëtte van.
INSPELEN OP VERANDERINGEN IN BINNENSTEDEN Tegengaan van leegstand Stadswerkcafé.
Welkom bij de Themabijeenkomst Vastgoed & Makelaardij Retail- & Horecavisie.
Openbare ruimte als trekker Pitch werkbijeenkomst “Retail in middelgrote Gemeenten” 26 juni 2015.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:
2017 – Digital Pixel Marketing
Vestigingsklimaat en wonen Food Valley
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
De succesformule van Dienstverlening
Democratische vernieuwing Nijkerk
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
in omnichannel retail van de toekomst
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Weer in de lift.
Transcript van de presentatie:

Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals

Economische dynamiek – “STAR” categorie

Reden voor bezoek van steden

2014 – 125 Mio euro

Het “rijke” zuiden Waar zit de koopkracht - vermogen

Leeftijd Waar zit de koopkracht - vermogen Leeftijd > 50.

Kennis opleidingen stimuleren vernieuwing, verjonging en vraag naar huisvesting in de stad.

Retail Age Digital Diversity

NO SHOP / NO STOCK

Omzet =/ winst. Omnichannel is de trend

Randvoorwaarden Bereikbaarheid auto, fiets.- digitalisering Parkeren – tarief, klantvriendelijke handhaving Gastvrijheid en gemak – bewegwijzering, VVV City marketing – retail acquisitie Branchering – specifieke DNA Openbare ruimte: veiligheid, groen en verlichting Activiteiten programma Winkel leegstand - winkel/horeca concept - pop-up, camouflatie

Ondernemer Trends Grote ketens worden lokaler ( ) Omni-channel. Fysiek + digitaal shoppen. Ship from store Digitale info, personeel -> klant + product info Koopgedrag Klantgerichtheid (51% - opdringering, onvriendelijk, niet klantgericht) Klant centraal. Overvloed aan info  duidelijkheid, structuur Web rooming >> show rooming Focus op 1 product, 1 merk of 1 doelgroep Ontspullen.Teveel=stress Tips Meer mensen gaan wonen in de stad Stad = fysiek ontmoeten. Winkels zijn het anker van de stad Samenwerken. Straat / website / …. Pas je aan,.. survival of the fittest

Proud to look back “If you want to travel fast, travel alone. If you want to travel far, travel together.” – African Proverb

pres Blb economie v7 Vragen ?