Holland Fit – J. van Zwieten e-Health; Social Media en Applicaties Abbs door Apps?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoogbegaafd en mediawijs ?
Advertisements

Saxion – februari 2013 – Erik Boerkamp
Tegen armoede voor gezondheid!
README TXT This slideshow has been developed for running an on-line video on slide 6 using WMP. If you don’t have access to internet during the presentation,
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Ronde tafel 19 januari Missie o2 consult Missie »Onze missie bestaat erin om bij de planning en de uitvoering van projecten »die verband houden.
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
Het klaslokaal 2.0.
Peter Dirven WELKOM Innovatie ?
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Zeist, 19 mei 2009 Alex van Os de Man Senior BCM Consultant.
Voetbal International1 Nationale uitgeefdag 2011 Dick Holstein directeur/uitgever
“UW MERKNAAM DOOR ANDERE OGEN"
Duurzame inzetbaarheid is…
Social media in de Zorg Evert Jan de Voogt.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Hoofdstuk 5 Onderhandelen over toegang en onderzoeksethiek Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill,
Project “Efteling Defense”
LOGO In gesprek De ontwikkeling van de telefoon. LOGO Inhoud Doel 12 Ontwikkeling 3 Proefjes / opdrachten 4 Locatie Media 5.
Initiatieven Landelijk Hoofdenoverleg m. b. t
Duurzame inzetbaarheid RMO chauffeurs
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Nieuwe Wat? Van idee naar uitvoering – HNW in de praktijk II hoorn.nl.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Hulp bij kenniscommunicatie. 2 2 Kenniscommunicatie (naast de academische kanalen) Doelen: Kennisgebruikers (professionals buiten de wetenschap) weten.
Dick Heerschop Nationale Politie Korpsleiding
Bestaande woningbouw ‘SER-Energieakkoord bied perspectief aan lokale initiatieven’. Workshop 2.
Innovaties opschalen, het kan Op dit moment > 3 miljoen apps beschikbaar, waarvan 5% in categorieën Health en Medical Bron:
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Theorievorming.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
TwitterKliniek “Anesthesie en toepassing van
De educatieve uitgever anno 2012 Harold Rimmelzwaan 10 november 2011.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Leeswijzer bij de bijlagen In deze bijlagen bij het NVZ-strategiedocument Zorg voor 2020 zijn de belangrijkste grafieken en brondocumenten voor u geselecteerd.
Overzicht Leergang 1.Slimmer werken 2.Opdrachten krijgen met LinkedIn 3.Je bent wat je publiceert 4.Opdrachten krijgen met Twitter 5.Maak een plan! 2.
Ontwikkel je interesse Paden in de ICT. Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
Zelfmanagement Deel 3: Serious soaps over ouderen Verpleegkundige.
Introductie Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
Vroegtijdige stotterbehandeling Het Lidcombe Programma De behandelgids van het Lidcombe Programma kan gedownload worden van de website van het Australian.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
TWITTER TIJDENS INFECTIEUITBRAKEN: DO’S & DONT’S KATA OTTOVAY(RIVM) LEX VAN VELSEN (UNIVERSITEIT TWENTE/RIVM)
Uitslag test: Er is geen reden om te verwijzen voor behandeling. Maar er is wel een probleem: depressieve klachten. Opties 1 - bespreken: uitslag testen.
WALKING FOOTBAL L S.V. DE FORESTERS PROCES, ACTIVITEITEN & LANGE TERMIJN VISIE.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Dr. Sanne de Vries Lectoraat Gezonde Leefstijl in een Stimulerende Omgeving Slim by design: tweaking your environment to make healthier choices.
GGD Dichtbij Idee Marta Pape Verpleegkundige soa / sense.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Opbouw van de seminar -Hoe staan we ervoor? -Activiteitenaanbod -Imago van de vereniging. Hoe wordt je gezien?
Social media en pubers…. ff kennismaken Michiel Trompetter Nationaal MediaCoach Docent voortgezet onderwijs Vader van 4 kinderen (7, 11, 15 en 20 jaar).
Intelligent Consumer Systems
Innovatie Sociaal Domein Rijswijk
Werkgroep e-health PsyDirect
Onderzoek Vitaliteit sportverenigingen in Noord-nederland
PROJECT GEZONDHEIDSZORG
Voor u en uw medewerkers!
Direct Juridische aspecten
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Rockwool Duurzame Inzetbaarheid
AMIF Project OCMW Antwerpen
MyBEnefits zo’n 2 miljoen burgers hebben minstens één sociaal statuut bv. laag inkomen / leefloon handicap, fysieke of mentale beperking kind met specifieke.
Business case Overgang
Transcript van de presentatie:

Holland Fit – J. van Zwieten e-Health; Social Media en Applicaties Abbs door Apps?

Inhoud 1. Introductie Holland Fit 2. E-health 3. Social media 4. Applicaties 5. Conclusies

Introductie

E-health Begrip anno 2000: De regeling tussen leiders in de gezondheidszorg en hi-tech industrie. Veranderingen De digitalisering van de samenleving en gezondheidszorg. Begrip anno 2012: De optimalisatie, verwerking en personalisering van gezondheid.

Traditionele media

Opkomst social media

Gebruik social media

Communicatie naar medewerkers toe Informeren: medewerkers kunnen kennis verkrijgen over de dienstverlening. Adviseren: over gezondheid kunnen medewerkers een aangemeten advies krijgen. Amuseren: binnen het programma kunnen verschillende activiteiten uitgevoerd worden.

Social media en gezondheid "A tweet per day, keeps the doctor away" H. Riper, senior onderzoeker e-mental health

Toepassingsprogramma op Smartphone of Tablet In de vorm van game / schema / gids / timer e.d. Programma’s voor conditietesten, gezonde recepten >240 apps binnen categorie ‘Gezondheid en fitness’ Applicaties op gezondheidsgebied

Aantal downloaders van gezondheid en fitness applicaties (per leeftijdscategorie). Bron: Pew Research Center’s Internet & American Life Project, 2011 (n = 658 app downloaders). Gebruik gezondheidsapplicatie % 20% 32%

Smartphone gebruik Vier miljoen actieve iPhone- en androidgebruikers 60% tussen 15 – 29 jaar is in het bezit van een smartphone Tussen 30 – 49 jaar is dit ruim 40%, in de categorie 50+ ca. 22% Bron: Marketingfacts, Q Applicatie gebruik Begeleiding Meten – resultaten opslaan Amusement Gebruik van applicaties

Afhankelijk van applicaties

Van inside out naar outside in Twitter: tonen van relevante tweets Facebook: koppeling onderzoeken Apps: selectie bestaand aanbod (o.a. Runkeeper)

Vitaliteit binnen handbereik

“Duurzaam samenwerken aan vitale medewerkers” Holland Fit B.V