John Keijsers 1.ICT-lessen 2.Applicatiebeheer Rekenblokken Toa-toetsen 3.Rekenlessen
Drieslag model 1.Rekenen in de praktijk competentiegerichte opdrachten Beroepspraktijkvorming 2.Rekenen in de lessen Rekenopdrachten(bv. Malmberg) 3.Rekenen individueel ondersteuning op maat (individuele oefening) Concept rekenprogramma ligt momenteel ter vaststelling bij het management op basis van het
Er wordt nog bekeken hoe we dit model gaan invullen
Instellingsexamen rekenen (in de toekomst CITO-examen) Eerste proefexamen op Cingel College
1.Zorg dat het lokaal minimaal 1 uur van tevoren beschikbaar is 2.Zorg dat iedereen op tijd binnen is 3.Zorg voor voldoende surveillanten. (1 per 8 lln) Aandachtspunten vooraf:
Let op de opstelling van de PC’s
Belangrijkste conclusie is: Zorg voor een goed examenprotocol voor digitale toetsen
Duidelijk onderscheid tussen: - Examencoordinator - Technisch coordinator - Surveillant Aandachtspunten in het protocol
Huidige examenprotocol aanpassen aan digitale toetsing o.a: - Geen elektronische apparatuur in het lokaal - Toets moet in een keer worden gemaakt en daarna moeten inloggegevens geblokkeerd worden - Netwerk blokkeren voor alle sites behalve de examensite (dit kan met een meekijkprogramma, wij gebruiken NetsupportOp School)
Examen dient nog te worden aangepast - eindscherm erbij - onduidelijkheden eruit halen - meteen na toets blokkeren
Van links naar rechts scrollen kost in opgaves tijd. Handiger is het als letters en cijfers constant in beeld blijven staan Het blijft altijd moeilijk om goede eenduidige opgaves te maken Invullen van kommagetallen. Duidelijk aangeven of er altijd cijfers achter de komma moeten komen ook als is het een heel getal. Dit geldt overigens ook voor de normale oefenstof.