VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Use Case Modelling.
Advertisements

Visie, missie en kernwaarden
Soft Systems Methodology Een doelbewuste aanpak voor action research
Een moodboard?.
Use Case Modelling Summary
Software Engineering les Procesmodellen en Use Cases
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie Oorspr. titel: More love, more power. © 1987 Mercy publishing / Universal Songs 1/1/ MEER LIEFDE,
Ontwerpen van Informatiesystemen met
Interaction diagrams: Sequence Diagram
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
ruimte object beleving
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie Universal Modeling Language … why you need models? Models are necessary to communicate,
Informatiesystemen in de Bouw
Module 7 – Hoofdstuk 3 Unified Modeling Language.
Werkgroep les 5 PRE-PRODUCTIE Maaike van Cruchten b ‘FAKE IT ‘TILL YOU MAKE IT’
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Prototypes Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Rode assen Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
User Experience Design
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
t Djippos Research Brought to you by : Milan Balk Martin Boon
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
MultiMedia Management – WEEK 3 Marcel Jansens 04 Mei 2011.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Multi Media Management 2 Marcel Jansens 27 April 2011.
Science museum with guide Recycle: different target –environmental sanitation (noise pollution) –electronic / physics engineering –audiology.
Monday, 20 April 2015 maandag 20 april 2015 CLICK= MUSIC KLIK = MUZIEK MY DARK ROOM MIJN DONKERE KAMER The Foggy Dew 5’25’’ Dawn 5’22’’ All the Road.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
H4 lezen ‘zoekend lezen’.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
MultiMedia Management – WEEK 4 Marcel Jansens 11Mei 2011.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Les CMMN V1.0. Inhoud: 1. Doel SOTA 2. CMMN (en DMN) in het grote geheel 3. Basisbeginselen CMMN.
UML De Basics en de Use-case Diagrammen. UML Introductie Unified Modeling Language Grafische modelleertaal Waarom UML? - UML wordt gebruikt om de werking.
Mediamatic voor Eden | Interactie Ontwerpendonderdag 23 augustus 2007 Ino Paap Interactie Ontwerpen.
User Experience Design Rogier van der Linde, 2015.
PERSONAS Rogier van der Linde, UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO framework YOU ARE STILL HERE.
Peter Roozendaal TestNet Voorjaarsevenement 11 mei 2016.
Brainstorming Rogier van der Linde, WAT & WAAROM BRAINSTORMEN 2 Genereren van ideeën of oplossingen voor één of meerdere problemen waar je normaal.
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Rode assen Rogier van der Linde, UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO framework U BENT HIER.
Stappenplan film project-4H/V
Bijwoorden van tijd allesvoorengels.nl.
Waarden & organisatiecultuur
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
Conceptversterking Conceptversterking kun je inzetten om een bestaand concept te versterken. Om een concept te versterken moet je het concept eerst.
Processing Structured Hypermedia
Unified Modeling Language 2.0
Can I Buy Permethrin Online
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
De taaltaak
© UNIEK IN DE KLAS.
Kluwer The end of Publishing
Internationale beurs voor excellente leerlingen
Video and Radio NU Engels unit 5.1.
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Stap drie bij projecten
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Empty handed here I come,
Persona’s maken, hoe doe je dat?
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Onderzoek en wetenschapsonderwijs
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014

UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO framework YOU ARE STILL HERE AND A LITTLE BIT HERE

VISUALISATIE 3 Communicatie over concepten, de context, gebruikersgroepen enz… werkt best als het op een of andere manier kan gevisualiseerd worden. Enkele technieken: Context: user stories personas Concept: scenarios storyboards UX vision videos Structuur: use cases user flows user experience map Design: moodboards style guides

CONTEXT – USER STORY 4 Steekkaarten met telkens één zin: ‘As a [who/role] I want to [what/task] so that [why/goal]’ Voorbeelden: ‘ As a teacher, I want to upload my course material, so that my students can access it’ ‘As a tourist, I want to see pictures of the bedrooms so that i can choose a romantic room for a week-end with my partner’

CONTEXT – PERSONA 5 Fictief gebruikersprofiel als typevoorbeeld van een bepaalde groep gebruikers

CONCEPT – SCENARIO 6 Stap per stap beschrijving van een concrete gebruikssituatie van jouw app/website/idee. Kan met postits weergegeven worden, b.v. -blauw: een actie -geel: vraag -groen: commentaar -roze: idee

CONCEPT – STORYBOARD 7 Weergave van een scenario in stripverhaalvorm 6 tot 8 frames verhaallijn onder elke frame tekstballonnen

CONCEPT – STORYBOARD – ‘HELP, IK KAN NIET TEKENEN’ 8 Je hoeft niet te kunnen tekenen; je kan de ‘ster-mannetjes’ gebruiken.

CONCEPT – STORYBOARD – ‘HELP, IK KAN NIET TEKENEN’ 9 Je kan ook een korte comic maken met Photoshop ‘Cutout’ en ‘Poster Edges’ filters

CONCEPT – UX VISION VIDEO 10 Je kunt zelfs een video maken van je visie op de user experience:

STRUCTUUR – USE CASE 11 Visualisatie van de vereisten van een toepassing of een deel van een toepassing d.m.v. UML (Universal Modelling Language), veel gebruikt in softwareontwerp. Focus ligt vooral op implementatie en functionaliteit, niet op de gebruikerservaring (en is dus minder interessant in deze cursus).

STRUCTUUR – USER FLOW 12 Flowchart van de mogelijke acties die een gebruiker onderneemt om tot een bepaald doel te komen.

STRUCTUUR – USER EXPERIENCE MAP 13 Een model van de complete ervaring die een persoon heeft met een dienst of product

DESIGN – MOODBOARD 14 Beeldcollage van concepten, ideeën, dromen en gevoel. Kan gebruikt worden om de stijl van je product te bepalen, maar ook om vage ideeën te visualiseren en te bepalen welke kant je opwil.

DESIGN – STYLE GUIDE 15 Een handleiding voor de opmaak van designelementen; kan gebruikt worden voor documenten, websites, drukwerk, of zelfs voor de hele huisstijl.