Hoofdstuk 8 Over de grens? PARAGRAAF 4 ONTWIKKELINGSLANDEN HELPEN.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Syrië Syrië is een land in het Midden-Oosten en heeft ca. 4,5 keer de oppervlakte van Nederland. Het land telt ruim 22 miljoen inwoners. Dorcas, Tear en.
Advertisements

Nectar & Biologie voor jou: een vergelijking
Hoofdstuk 1 Genoeg voor iedereen?
‘De situatie is desastreus. De schade is enorm. Er is beperkt voedsel en water in het getroffen gebied. Vele huizen zijn verwoest. Op dit moment onderzoeken.
Hoofdstuk 5 Werelden van verschil
Collectief portfolio groep 3
Japan NOODHULP Verwoestende aardbeving met desastreuze gevolgen.
‘De situatie is desastreus. De schade is enorm. Er is geen voedsel en water in het getroffen gebied. Vele huizen zijn verwoest. Op dit moment onderzoeken.
Economie 13.3 t/m 13.5.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
‘De situatie is desastreus. De schade is enorm. Er is geen voedsel en water in het getroffen gebied. Vele huizen zijn verwoest. Op dit moment onderzoeken.
Het conflict in Zuid-Sudan kost al honderden mensen het leven. Dorpen en velden zijn verwoest. Voor drie miljoen mensen dreigt honger. Er is gebrek aan.
Informatie- avond groep 6
Hoe krijgt dit gestalte bij ons op school.
8.4 Hoe help je een ontwikkelingsland?
Geweld in het Midden-Oosten De grootste humanitaire crisis van nu.
De basis van ADSL: het constructivisme
“Geen kinderarbeid, kinderen moeten naar school !” Bolivia
Avondmaalscollecte 9 januari 2011 Noodhulp Myanmar (Birma)
Het conflict in Zuid-Sudan kost al honderden mensen het leven. Dorpen en velden zijn verwoest. Voor drie miljoen mensen dreigt honger. Er is gebrek aan.
Arm vs. Rijk (1910) 'Wij zijn vegetariërs, wij eten nooit vleesch.'
8.4 Eerlijk zullen we alles delen?
ZOA zorgt ervoor dat: Kinderen naar school kunnen Mensen schoon (drink)water hebben Er meer voedsel komt door landbouw projecten Ondersteun het werk van.
Noordhoff Uitgevers werkt voor de docent 1 Gebruikers van MW h/v in gesprek met auteurs Welkom.
PESTEN Korte samenvatting v/h wetenschappelijk artikel.
Teachers Teaching with Technology™ Ludovic Wallaart Frank van den Berg Statistiek normaal verdeeld workshop over hoofdstukvervangende lessenreeks T 3 Nederland.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
El Niño treft Afrika Steun de slachtoffers van El Niño in Ethiopië.
Noodhulp Haïti Honderdduizenden in nood in Haïti na orkaan Matthew.
Instructie hoofdstuk 8 Internationale ontwikkelingen
Communicatie Les1.
Kinderen kunnen veilig leren en spelen in de kindercentra in vluchtelingenkampen.
Dorcas: In actie voor de allerarmsten
Nepal en Bangladesh kampen met overstromingen vanuit de Himalaya
Paragraaf 18 - hoofdstuk 5 Klas 3 De Geo
Noodhulpactie Overstromingen Azië
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Omschrijvingen en definities
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Hoofdstuk 2: Handelsbelemmeringen 1
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Hoofdstuk 10 Paragraaf 10.6.
Buitenland - economie leerjaar 3
Rekenen met grote getallen
6.1 Nieuw-Zeeland in beeld
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Niet alleen op de wereld
Niet alleen op de wereld
Niet alleen op de wereld
Niet alleen op de wereld
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Plantenteelt 5e vakdag R. Soesman.
Voorkennis Wiskunde Les 4 Hoofdstuk 1: §1.1 t/m 1.3.
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Plantenteelt 6e vakdag R. Soesman.
Hoofdstuk 2 – les 2 Warmte en temperatuur.
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Voorkennis Wiskunde Les 12 Hoofdstuk 5: §5.5 en §5.8.
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Hoofdstuk 3 Eerlijke handel
Cycloon Idai mogelijk grootste ramp Zuidoost-Afrika
Het is belangrijk om u hierover goed te laten informeren.
1BK Hoofdstuk 3 | Arm en rijk
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 8 Over de grens? PARAGRAAF 4 ONTWIKKELINGSLANDEN HELPEN

Voorkennis activeren

Doel van deze les Aan het eind van de les weten we:  wat noodhulp en structurele hulp is  wat een vicieuze cirkel is  wat fair trade is  hoe wij ontwikkelingslanden kunnen helpen

Hulp Directe hulp op korte termijn voedsel, tenten, medicijnen of schoon drinkwater Hulp op lange termijn gericht op het zelfstandig worden van ontwikkelingslanden Onderwijs en technische ontwikkelingen Noodhulp Structurele hulp

Vicieuze cirkel

Wat kunnen wij doen?

Fair trade

Maken paragraaf 8.4 Afgetekend? Extra opdracht

Doel behaald? Aan het eind van de les weten we:  wat noodhulp en structurele hulp is  wat een vicieuze cirkel is  wat fair trade is  hoe wij ontwikkelingslanden kunnen helpen