Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

Interactieve taalprojecten
Blended Learning Maartje Loncke (Maartje
Like! #Nt2: Aan de slag met nuttige toepassingen van sociale media in het NT2-onderwijs Yolande Spoelder.
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012.
Feedback Wat Soorten Door wie
programma 2e bijeenkomst
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Eric Holtman Hoofd Xchange, Centrum voor Nieuwe Media.
Begeleiden van het B-leerproces
Didactische werkvormen
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Leren tijdens echt werken utopie of werkelijkheid? Darco Jansen Martijn van Dongen.
De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april.
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Compu’Train blended learning
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen
INTEGRALE OPDRACHTEN STW
MBO Oosterhout Onderdeel van ROC West-Brabant
1 Digitale Learning Content Studiedag AB&I Tilburg, 23 juni 2008 Ronald Spruit - LIC.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Feedback Wat Soorten Door wie
Feedback Wat Soorten Door wie
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Tip 7: wissel je werkvormen af
Workshop evalueren Dcp
Training digitale didactiek
Toepassing van ICT Martijn De Vlaemynck.
Werken met Blogs 1. Waarom bloggen? 2. Werken met blogs op de MLI.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Instructiefilm maken. Het maken van een instructiefilm voor je praktijkproject uit periode 12. DOEL.
Tussen aandacht en doelgerichtheid zoeken naar een methodische structuur.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Workshop 19 oktober 2016 CVO Antwerpen
Presentatie EduCheck SOML
Netwerkmiddag ronde Welkom.
Docentvaardigheden ICT
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Stappenplan modulebeschrijvingen schrijven
Creatief Ketengericht Ondernemen
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Leeractiviteit: kennisverwerving
Christine Lippens Universiteit Antwerpen - TEW
Ethiek in de branche social work
Kennisclip Web toepassingen
Competentie gericht onderwijs
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Cijferloos lesgeven bij talen
Blended learning Het beste van 2 werelden?.
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie Samenwerkingshulpmiddelen (discussieforum, chat, online bestanden, sociale media): potentieel om samen te werken rond praktijksituaties) Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio) neerslag en reflectie van activiteiten, nieuwe zaken creëren en delen Oefenhulpmiddelen: (games, simulatie) : aanwenden competentie in een gecontroleerde, veilige praktijksituatie Samenwerkingshulpmiddelen (discussieforum, chat, online bestanden, sociale media): potentieel om samen te werken Werkvormen: gericht op aanbieden informatie Instructiewerkvormen (college, doceren, demonstratie, video conferentie) Opdrachtwerkvormen : zelf info opzoeken (huiswerk, opdracht, zelfstudie) Digitale Hulpmiddelen Informatiehulpmiddelen (bv lesopnames, slides, prezi, audio, video, kennisclips, leerpaden,) Informatie: verrijken (voorbeelden, illustratie, ) Visualiseren (animatie, video, mindmapping, conceptmapping) Informatie overdracht op afstand (lesopnames, kennisclips, podcast, video conferentie Testhulpmiddelen: (online test) : student test zichzelf Oefenhulpmiddelen (online game) inoefenen Toetshulpmidddelen ( formatief en summatief digitaal toetsen) Wat: kennis gebruiken Theoretische concepten toepassen, analyseren, synthetiseren Vaardigheden (kennis kunnen gebruiken in een praktijksituatie ) Wat: Verwerven kennis over Theoretische concepten Vaardigheden (stappen, toepassingsmogelijkheden aandachtspunten Werkvormen: coaching-actieve inbreng student Vraag gestuurde werkvormen (klasgesprek, leergesprek, functioneringsgesprek) interactiewerkvormen: (discussie, praktijksessie, labo, atelier, vaardigheidstraining, groepsopdracht, brainstormsessies, peerfeedback) Opdrachtwerkvormen (projectwerk, oefenbedrijf) Digitale Hulpmiddelen Informatiehulpmiddelen (bv lesopnames, slides, prezi, audio, video): Informatie: verdiepen of toepassen Oefenhulpmiddelen en testhulpmiddelen(online game, online quiz, oefeningen,) kennis en vaardigheden toepassen Stemsystemen : interactieve werkvormen met grote groepen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio) neerslag-reflectie activiteiten Samenwerkingshulpmiddelen (bv. Discussieforum, sociale media) samenwerken rond een reële praktijksituatie. Wat: kennis en vaardigheden toepassen in een gesimuleerde praktijksituatie Werkvormen: zetten cursist centraal zodat ze autonoom nieuwe zaken kunnen ontwikkelen in een gecontroleerde context Interactieve werkvormen (discussie) Opdracht en/of samenwerkingswerkvormen : (leercontract, project, simulatie) Wat: kennis en vaardigheden op een geïntegreerde manier toepassen in een reële praktijksituatie (met onvoorspelbaarheid en complexiteit) Werkvormen: zetten cursist centraal zodat ze autonoom nieuwe zaken kunnen ontwikkelen Opdrachtwerkvormen en/of samenwerkingswerkvormen met duidelijke link met praktijk: project, stage, bachelorproef) weten Weten hoe Doen Laten zien Doen Laten zien Weten hoe Weten BLENDED LEREN IN RELATIE MET NIVEAU VAN LEERDOELEN - WERKVORMEN EN DIGITALE HULPMIDDELEN