Afstudeeropdracht Verhogen Marktaandeel Microsoft Door middel van de Wallet Allocation Rule Analyse.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
Advertisements

Authentiek beoordelen in het VMBO: is het de opdrachtgever of de locatie die ‘t ‘m doet Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, Wageningen Universiteit.
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Toetsen van verschillen tussen twee of meer groepen
Impact van EU-regels op aanbieders betaaldiensten Simon Lelieveldt.
D E GEHAAKTE AARDBEI Waarom klanten en marketeers elkaar niet begrijpen.
Over consumenten, gedrag en marketing
“Meer doen met minder” 20 januari 2009
The External Control of Organisations A Resource Dependence Perspective (Pfeffer & Salancik) Verthé Tom 2de Ba Politieke Wetenschappen - VUB Sociologie.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Hulp bij het huishouden Gemeente Gouda presentatie gemeenteraad Gouda 15 september 2010.
Business Marketing Management
Facility management en inkoop
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Situational Influences on the Use of Communication Technologies A Meta-Analysis and Exploratory Study B. van den Hooff, J. Groot, S. de Jonge.
Strategie Algemeen Porter.
Kunstmatige Intelligentie
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Hoofdstuk 15 Product ontwikkeling Srednja šola Zagorje.
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
© de vries business consultancy, 2008
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Het nut van Business Planning
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Goederen en inkoop H6 Leveranciers Ondernemer detailhandel.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
De ecologische voetafdruk
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
1 Onderscheid Ethish beleggen, Duurzaam beleggen en Verantwoord beleggen Ethisch beleggen Hierbij is sprake van een zuiver idealistisch motief. “Ethische.
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
 A-94 A-94.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Strategische Businesspartner
50.
Latent class growth analysis als succesvolle methode om subgroepen te identificeren binnen een gewichtsreductie interventie. Bastiaan C. de Vos¹, MD,
Coming home Brand & hospitality by KLM W.E. Kooijman EVP Human Resources Air France KLM CSU Hospitality congres 24 september 2015.
Wat is een goede onderzoeksvraag?
Muziektherapie Muziektherapie: van ‘I’-dentity naar ‘We’-dentity Carel van Leeuwen, Bas Molenaar muziektherapeuten GGZ Friesland.
Merk IK marketingplan Ruth Giebels Vrijdag 20 november 2009 HKU.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
 Informatie over mezelf  Enkele interessante levensvragen volgens mij.
STRATEGISCHE CONTENTMARKETING CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN Stelling CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN.
Perspectieven op een gezond en gelukkig leven
Social Return on Investment
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Welkom havo 3..

DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT
Welkom havo 3..
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Het ontwikkelen van een REDD+ nationale visie en strategie
Psychiatrie in het verpleeghuis
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
2 Corinthians 4:5-7 “For what we proclaim is not ourselves, but Jesus Christ as Lord, with ourselves as your servants for Jesus' sake. For God, who said,
DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT
Project Charter Business Case Scope Probleem beschrijving
UGlobe Utrecht University, 9 March 2018
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Transcript van de presentatie:

Afstudeeropdracht Verhogen Marktaandeel Microsoft Door middel van de Wallet Allocation Rule Analyse

Marktaandeel en klanttevredenheid Klanttevredenheid meet hoe tevreden je klanten zijn en wat je kunt doen om ze nog meer tevreden te stellen. Afgelopen decennia: Satisfaction, Purchase Intention, Recommend Intention, Net Promotor Score. Allemaal beweren ze: ‘Wij verhogen marktaandeel’. ‘Deze studie is beter dan de vorige’.

Wat blijkt? Het maakt niets uit!

De waarheid Er is een significantie tussen verhogen van de klanttevredenheid en het uitgavepatroon van de klant. Statistically vs managerially significant. Klant tevredenheid heeft nauwelijks aandeel op het uitgavepatroon van de klant. Wereldwijde gemiddelde correlatie = 1%, 99% waarom klanten kopen is niet verklaarbaar door meten van klant tevredenheid.

Negatieve relatie tussen Satisfaction en Market Share

Waarom?

Wallet Share Hoeveel procent van de portemonnee van de klant komt daadwerkelijk terecht bij Global Knowledge? Waar gaan de overige delen van de portemonnee heen?

Wallet Allocation Analyse (1) Hoeveel budget heeft een klant? Bij hoeveel aanbieders traint een klant? Hoe ‘rankt’ hij deze aanbieders? Waarom gebruikt men deze andere aanbieders? Niet eenzijdige tevredenheid van klant met GK maar juist vergeleken met andere aanbieders. Hoofdoel: Hoe kan rank verbeterd worden?

Wallet Allocation Analyse (2) Verhogen rank = verhogen marktaandeel

Wat drijft een klant (1)

Wat drijft de klant? (2)

Uitvoering (1) Wallet Allocation Rule

Uitvoering (2) Wallet Allocation Rule

Uitvoering (3) Wallet Allocation Rule

Waarom andere opleiders? 18K vloeit naar andere opleiders, waarvan opleider C het overgrote deel pakt. Waarom traint men bij opleider C? ( en B en A, maar focus op C, omdat meeste Wallet Share) Welke perks kan GK overnemen van opleider A/B/C om in rang te stijgen en te zorgen dat A/B/C minder of niet meer nodig wordt geacht? – En welk strategisch beleid moet GK hiervoor voeren (AOD!)

FOETSJE Genoeg Financiële middelen? Organisatorisch mogelijk? ( Incl. personele haalbaarheid) Past het binnen de Economische doelstellingen van GK? Past het binnen de sociale doelstellingen van GK? Is het juridisch uitvoerbaar? Is het ecologisch verantwoord?

Doel hoe kan GK meer van haar klanten overhalen GK als rank 1 MS leverancier te zien? – Which area’s have the highest impact on GK’s Customers’ share of wallet ( defined as the point at which increasing the mean score on an attribute will improve GK’s rank compared with competitors) Hoe kan GK zorgen dat er minder gekocht dient te worden bij kleinere / andere leveranciers. - GK needs to address the reasons that its customers feel the need to use the competition.

Questions