Commissie EFT Evaluatie WK Wielrennen 2012 – Hans Slangen (Hoge School Zuyd) Actieplan Winkelcentrum – John Roks (namens het VOC) Evaluatie Auw Wieverbal.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TVW actieplan waar wij met elkaar aan willen werken.
Advertisements

Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Hoe ontstond dit initiatief ?
Presentatie ontwikkelingen Structuurvisie en Centrumvisie Ermelo
“Hoe kom ik aan klanten?”
Realisatie kindcentrum
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Ondernemersavond ‘Veiligheid’ centrum Hoogeveen. Programma 1.Ondertekening samenwerkingsovereenkomst 2.Uitreiking certificaat Keurmerk Veilig Ondernemen.
Hoofdstuk 3 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 1 t/m 4
2 juli 2012 Upgraden Martini Trade Park Parkeren.
Presentatie herijking VVP, openRAADhuisavond 9 oktober Naar een herijking van het VVP Verkenning van dilemma’s en opgaven.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
De omgevingsvergunning onderzocht: anders werken, anders denken.
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Citymarketing Hilversum 2006
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Welkom Bij de onafhankelijke partij voor elke Bestenaar.
Visie Zwiggelte Met mekaor Veur mekaor.
Plan van aanpak Centrummanagement Veghel
Wat zijn de verwachtingen van de doelgroep vooraf en in hoeverre zijn die uitgekomen?  Welke verwachtingen hadden de bezoekers?  Hoe goed heeft de organisatie.
Jeugdsoos Ezinge Doelstelling: informeren en meepraten over de plannen Voorzitter/Gespreksleider: Ronald de Haan, eigenaar Jongerenwerk Barkema en de Haan.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Pmg. interviews afnemen dropbox aanmaken sites Plan van aanpak Checklist%20plan%20van%20aanpak.pdf
Project ‘Oog Voor Elkaar’. Oog voor elkaar, verbindt elkaar 6 projecten ‘oog voor elkaar’ in Vlaanderen Ons Centrum werkt mee aan één van deze projecten.
IKC Klarendal.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Centrummanagement in Leudal? Onze ervaringen in Panningen! 17 november 2014 Ger de Vlieger Jan Bouten.
RISICOPROFIEL SAMEN OP WEG gemeente Valkenburg aan de Geul EEN BREDERE KIJK OP BRANDWEERZORG Simone Gijsen 15 september 2014.
Begroting 2015 Cie. EFTR Bijdrage E. Ruijgers.
Ondernemingsraad IGSD Steenwijkerland & Westerveld.
Toelichting rol en advies Branche Advies Commissie.
Hoe kan je > voor KiKa ophalen? ●Plan van aanpak. ●Begin zo vroeg mogelijk. ●Welke acties passen bij jou? ●Blijf dicht bij jezelf!!! ●Commitment.
Informatieavond herinrichting centrum Liempde
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 7 februari 2013.
Resultaten “Waar staat je gemeente.nl” Najaar 2011.
Door: Rixt Wibiër Branding (middengebied) Twekkelerveld.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Erve Kampboer Dorpshuis krabbelt op. Geschiedenis Problematiek Interventie traject Acties Resultaten en Ontwikkelingen Toekomst.
EINDPRESENTATIE WERKGROEP DORPSVISIE: 14 maart 2016 Dorpsvisie Zuidwolde.
DELFTSE HOFJES. PIETER VAN FOREEST zorginstelling met uitgebreid pakket aan diensten voor senioren zorg op maat; zorg waar nodig en niet meer dan nodig.
Themabijeenkomst Bewoners Retail- & Horecavisie. Programma vandaag 1.Voorstellen 2.Praktische zaken 3.Kwartiermaker 4.Pauze 5.Teams 6.Terugkoppeling 7.Afsluiting.
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 13 november 2012.
P1 VisitBrabant.nl. Ruimte en vastgoed Natuur en stad Opleidingen en arbeidsmarkt Gastvrijheid Events en iconen Innovatie Brabant heeft volop potentie.
Alleen digitaal communiceren? Antoinette van Leeuwen & Sylvia Suvaal.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
VEILIGHEID RONDOM MIJN EVENEMENT Hoe organiseer ik dat? Jan Dirk Nijkamp Assen, 27 september 2012.
BIZ BEDRIJVENTERREINEN BREDA-OOST 3B-O
Toegankelijk uitgaan voor iedereen
Oprichting van de BIZ Krabbepolder/Zeehavengebied (Zuid)
Binnenstad Dynamisch centrum Wonen Werken Recreëren.
“NPZZG werkt aan een continuüm van vertrouwen" 2013  2017  2020
Duurzaamheidsplatform Kaag en Braassem
Het organiseren van een Shanty festival
Met onze klant op reis Tussenstation: een visie in 4 maanden.
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Drugs, dat kunnen we hier niet gebruiken
De gemeente Vierweg.
D&P P1 Organiseren van een activiteit Hoofdstuk 6 - Veiligheid
Weer in de lift.
Transcript van de presentatie:

Commissie EFT Evaluatie WK Wielrennen 2012 – Hans Slangen (Hoge School Zuyd) Actieplan Winkelcentrum – John Roks (namens het VOC) Evaluatie Auw Wieverbal 2013 Imago en Identiteitsonderzoek 2012

Denktank Centrum Er is duidelijkheid over toekomst Centrum – Hurks heeft besluiten genomen – Termijnen ontwikkeling zijn in grote lijnen helder Boodschap: Valkenburg is bereikbaar, verrassend en actief! Samenstelling – VOC en Gemeente stelden een “denktank” samen – Ondernemers – Gemeente – Adviseurs (Marketing en Bedrijfschap) Doelstelling – Bewoners en regio bewust maken van bereikbaarheid en toegankelijkheid centrum – Bewoners en regio stimuleren gebruik te gaan maken van het brede en diverse aanbod van winkels en horeca in het centrum

Denktank Centrum Valkenburg kent een groot en verrassend aanbod aan (sfeer)winkels Hoe krijgen we bewoners en regio weer naar ons centrum Actieplan in voorbereiding – Gezamenlijke actie van ondernemers en gemeente – Met behulp van deskundige adviseurs

Denktank Centrum Actieplan! Waar denken we zoal aan? – Kijken naar bewegwijzering parkeerplaatsen – Ondernemers participeren in parkeergelden klanten – Reclame/promotie en Directmailing bewoners en regio – Spaaracties onder klanten – Een speciale winkeltas – Beleef Valkenburg Brochure – Een andere kijk op de “bouw” van het winkelcentrum – De Beste Winkel van Valkenburg verkiezing We houden de vaart erin!

Evaluatie Auw Wieverbal 2013 Donderdag 7 februari 2013 Organisatie had: – Twee evenementenlocaties – De zorg voor het programma op en inrichting van beide locaties – Veiligheids- en calamiteitenplan – Taxistandplaatsen – Zorg voor spreiding in Grote Straat Centrum (DJ, Ringleiding, Toiletten) – Randvoorzieningen (hekken, beveiliging, verkeersregelaars, schoonmaak) – bezoekers Slecht weer tot 22 uur. Iets later begonnen vanwege sneeuw op parapludek. Compliment aan brandweer Spreiding met tweede podium en extra buiten buffetten (20 tov 8 in 2012) Goede samenwerking tussen organisatie, bedrijven en gemeente Weinig ongeregeldheden (17 bekeuringen, 6 aanhoudingen) en weinig medische zorg nodig geweest (minder dan 10) Formeel slechts twee klachten Vlotte samenwerking tussen hulpdiensten, gemeente en organisatie Multidisciplinaire schouw voorafgaand aan het evenement

Auw Wieverbal 2014 Donderdag 27 februari 2014 Voortzetting samenwerking met VEV, de horeca en VOC Spreiding mogelijk verder uitbreiden Communicatie en promotie verdient extra aandacht Vereenvoudiging procedure en aanvraag vergunningen ondernemers Voorjaar 2013 eerste gesprekken over organisatie 2014

Imago en Identiteitsonderzoek – NHTV Breda, Bart Stevens – Onderzoek in opdracht gemeente – Identiteit: waar staan we voor? – Imago: het beeld dat anderen van ons hebben – Niet representatief maar goede indicatie

Conclusies Identiteit – Valkenburg heeft veel potentie (cultuur, natuur, historie) – Verschil tussen gewenste en actuele identiteit – Nog altijd oude “toeristenstad” – Veel bedrijven niet geïnvesteerd in upgrading locatie – Gemeente moet identiteit beter uitdragen – Het nieuwe centrumplan geeft de stad een heel ander – meer gewenst – gezicht, maar dit duurt wel nog even

Conclusies Identiteit – Website global wellness is gedateerd. Desondanks is “wellness” een belangrijke kernwaarde voor gemeente – Website gemeente (actueler, maar mist creativiteit en de “experience”) – Facebook and Twitter niet optimaal in gebruik – Logo’s: Valkenburg en Global Wellness. Laatste wordt weinig ingezet – Communicatie gemeente m.b.t. identiteit moet verbeterd worden – Inwoners zijn de ambassadeurs van de stad. Toeristen voelen zich welkom

Toeristen noemen Valkenburg en… Limburg “vlaaien”Holland Casino WielrennenWeekend vakantie Grotten (TOP VIJF)Evenementen (TOP VIJF) Thermae 2000Actief zijn (TOP VIJF) De CaubergGezelligheid Natuur (Geul, heuvels, regio) (TOP VIJF)Uitgaanscentrum (TOP VIJF) Pretpark de ValkenierKabelbaan Leeuw BierKerststad

Enkele opmerkingen die terugkomen….. Een echte “familie” bestemming Voorzieningen gecentreerd in centrum: ideaal Valkenburg is niet veel veranderd in de afgelopen jaren. Het heeft veel te bieden maar is toe aan verandering en verbetering Als je rond etenstijd alleen iets wil drinken wordt je regelmatig geweigerd. Weinig gastvrij

Bezoeken

Overnachtingen

Valkenburg is……

Valkenburg is……..

Valkenburg is…..

Ik kom naar Valkenburg voor….

Cijfer van de toerist

Inwoners

Inwoners zijn…..

Leermomenten Bespreken met ondernemers Ontwikkeling plan van aanpak in combinatie met citymarketing Najaar 2013 ontwikkeling plan citymarketing