Ouder Bijeenkomst 2016/2017 12 mei 2016 FC Eindhoven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beleid vervroegd doorschuiven jeugd naar dames en heren 1 Oktober 2012.
Advertisements

Begeleiden van 8 tal wedstrijden
Oranje Nassau Welkom.
Informatieavond voor ouders van Groesbeeks Glorie.
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Aantal spelers. : keepers. Datum. : Teamfunctie
Workshop Train de Trainer
V.O.C. info avond voor trainers, coaches en managers
Vervolgbijeenkomst Technisch kader
prestaties, plezier en passie.
Selectiebeleid en elftalindeling seizoen 2014/15 Jeugdcommissie SV Eemnes Bijeenkomst SV Eemnes 27 september.
Aanpassing Selectie beleid. Waarom aanpassingen in het huidige selectie beleid?
KNVB Clubcoach: Sandro Pinna
ARVEVO Recreanten 3.
Spelregeltest Oliveo Handbal
2e Bijeenkomst Pupillentrainers
Coach momenten Balbezit tegenstander (verdedigen) Balbezit (aanvallen)
Coach cursus Jongste Jeugd
Jeugdopleiding VV Limmen
Onderwerp: Lopen met de bal
Doelstelling: Naam Ad Dubbelman opdracht 2.1
Coach cursus Jongste Jeugd
Club roeselare Club Roeselare Thema 1 verdedigen.
17 januari 2015 Programma: – uur: Welkom en uitleg praktijkgedeelte – uur: Praktijk: Maurice Voestermans.
Trainingvoorbereiding formulier
Technisch Jeugdcoördinator Ad v.d.Broek
Wedstrijdsecretariaat ZFC Zuidlaren Seizoen 2015/2016.
Kanjers Onderlinge competitie. Voorstellen Wat is een kanjer? Opzet trainingen Planning Communicatie Teams Vragen Agenda.
Twin Games Onderlinge competitie
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
E en F Groep 4 tegen 4 naar 7 tegen 7.
Het jeugdvoetballeerproces
Selectieproces/Indeling Keepers. Doelen Doelen: zo’n breed mogelijk keeperkader creëren zodat onderlinge concurrentie gaat leiden tot verbetering kwaliteit.
1ste jaars E - pupillen Training 1.
FAIR PLAY PILOT DISTRICT ZUID II. PAGINA 2 VAN 16JoQu FAIR PLAY COMPETITIE Kindvriendelijk voetbal.
1 ste jaars E - pupillen Training 7. Aanvallen Thema 1 Aanvallen- positiespel in de opbouw - uitspelen 1 tegen 1 situatie Warming Up (20 minuten) Cock.
1ste jaars E - pupillen Training 4.
Wedstrijd gericht trainen
K. Rupel Boom FC Tactische richtlijnen Wim Scheers.
Trainingvoorbereiding formulier
Datum: Teamfunctie: Aanvallen Doelstelling technisch: Kappen,draaien en meenemen van de bal in combinatie met richtingsveranderingen Doelstelling.
Westfriezen Hoe gaan wij de club nog mooier maken? Jeugdbeleid
Het jeugdvoetballeerproces
PUPILLEN IN BEELD EN AAN HET WOORD
# Training : 3 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Training : 9 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
# Training : 11 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
A B C Training : 8 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
Wedstrijdanalyse formulier
A B # Training : 7 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
A B C Datum : Teamfunctie : Verdedigen
Assistent Scheidsrechter 10 oktober 2017
Lezen van wedstrijd formulier NAAM: CURSUS: DOCENT: WEDSTRIJD: DATUM:
Stichting De Betrokken Spartaan
Wedstrijdanalyse formulier
Datum : Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Jeugd Zaalhockey
Zaalhockey Indoor hockey
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Bijeenkomst trainers onderbouw AVC Heracles 12 september 2018
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Trainers bijeenkomst 2018/2019
Trainingvoorbereiding formulier
Transcript van de presentatie:

Ouder Bijeenkomst 2016/2017 12 mei 2016 FC Eindhoven

AGENDA: Opening Technische Commissie en de Coordinatoren Het Proces De Groepen De Trainers Rondvraag 23 juni 2015 FC. Eindhoven

Wat horen wij nou vaak? De trainer bepaalt alles en de TC is er om ballen op te pompen Hoe gaat het selectie proces nou verder ? Komen er nog selectie wedstrijden ? Waarom mag onze zoon niet in het team van zijn vriendjes spelen ? Waarom moeten we eerste klasse spelen ? Waarom staat mijn zoon niet in D1 ? Waarom is de knapheid van de mama een bepalend criterium ? We missen een hoop ballen ! Waarom is er geen setje uitshirts per categorie ? Waarom communiceert iedereen via de verkeerde kanalen ? Gaat de TC ook over kunstgras ? Waarom zijn de meiden niet vertegenwoordigd ? Is de E3 beter dan de E5 ? Is kampioen worden het allerbelangrijkste ? 23 juni 2015 FC. Eindhoven

Opening: Ons Doel: De Technische Commissie is verantwoordelijk voor het traject dat gevolgd wordt binnen FC Eindhoven AV om van jaar tot jaar goede uitgebalanceerde jeugdteams samen te stellen die in voldoende uitdagende competities uitkomen met het doel om maximaal te leren en een complete voetballer te worden Prestatief en Recreatief is niet gelijk aan selectie/geen selectie Voetje passen, weerstand Wij Zijn een Lokale Opleiding FC Eindhoven = Regionaal; FC Utrecht = Landelijk; PSV = Internationaal 23 juni 2015 FC. Eindhoven

Technische Commissie A categorie: Fabian Hofwijks B categorie: Mario van Boxtel C categorie: Mario van Boxtel D categorie: Bas Mommers E categorie: Bas Mommers F categorie: Peter Geurtz Mini’s: Fabian Hofwijks Keepers: Renee Dommerholt 23 juni 2015 FC Eindhoven

Jeugd Commissie Coördinatoren: A categorie: Pepijn Wortelboer B categorie: Pepijn Wortelboer C categorie: D categorie: Natasja Klokgieters E categorie: tbd F categorie: Joris Westerwoudt Keepers: Renee Dommerholt 23 juni 2015 FC Eindhoven

Wat doet een leider van het team? 1e aanspreekpunt voor de ouders en naar de ouders voor organisatorische zaken en sociaal / emotionele zaken (zit ieder kind in het team lekker in zijn vel?) Zorgen voor organisatie van het team (denk aan afspraken wassen, rijden, scheidsrechtersbegeleiding of aanstellen scheidsrechters etc) Communicatie naar team (wedstrijden, trainingen, afgelastingen) Bijhouden aanwezigheid, afmeldingen Contact persoon binnen de organisatie: de coördinator Kortom: de leider zorgt er voor dat de trainer zich alleen met voetballen bezig hoeft te houden 23 juni 2015 FC Eindhoven

Wat doet een coördinator van een afdeling? 1e aanspreekpunt voor de leiders voor organisatorische zaken en voor sociaal/emotionele zaken Zorgen voor organisatie tussen de teams Communicatie naar teams (afgelastingen, onderling ruilen); in contact staan met trainers en TC (vinger aan de pols houden) Zorgt dat leiders enkele keren per jaar overleggen (in lijn met spoorboekje) Deelnemen aan coördinatoren overleg Contact persoon binnen de organisatie: de leiders van de teams en de jeugdvoorzitter 23 juni 2015 FC Eindhoven

Het Proces: Spoorboekje 23 juni 2015 FC Eindhoven

Het spoorboekje Fases We onderscheiden de volgende 11 fases in chronologische volgorde [FV] de voorbereidingsperiode op de nieuwe competitie (aug) [FW1] de eerste 4 wedstrijdweken (sept) [FW2] tweede blok wedstrijden tot herfstvakantie (okt) (coordinatoren vergadering) [FW3] laatste wedstrijdweken najaar (nov) [FWI] winter inventarisatiefase (dec/jan/feb) (evaluatie, spelers schuiven/meetrainen) [FX1] voorbereidingsfase overdracht (maart) (inventarisatie aantallen spelers) [FX2] testfase voor overdracht (april) (trainers inventarisatie) [FY1] ei-legfase nieuwe indelingen eind april/begin mei) [FY2] uitlegfase nieuwe indelingen (mei) [FZ1] zomertoernooifase voor uittesten nieuwe indelingen (mei) [FZ2] definitief maken en communiceren van nieuwe indeling (juni) 23 juni 2015 FC Eindhoven

Het Proces Het Spelers Volgsysteem Het Spelers Beoordelingsformulier 23 juni 2015 FC Eindhoven

Het Proces 23 juni 2015 FC Eindhoven

Het Proces: F JEUGD F-pupillen: Het doelgericht leren handelen met de bal Uitgangspunten aanvallen Het gaat om winnen van de wedstrijd, de bal moet naar het doel van de tegenstander. Spelers die van achteruit de bal redelijk naar voren kunnen trappen en spelers die meer gericht zijn op het creëren van schietkansen (vooral voor zichzelf) en het scoren. Aanvallen zal veelvuldig stranden in de voeten van een tegenstander, de bal gaat vaak over de zij- of doellijn en struikelen over de bal door te gehaast willen handelen. Een continu proces van vallen en opstaan. Uitgangspunten verdedigen De bal mag niet het eigen doel belanden en proberen de bal weer in bezit te krijgen. Allemaal meedoen in de verdediging is de eerste aanwijzing, niet allemaal te gelijk aanvallen zonder rekening te houden met het kunnen verliezen van de bal hoort hier ook bij. Eerst het doel afschermen en daarbij proberen de bal proberen terug te heroveren. Uitgangspunten omschakelen F-pupillen moeten zo veel mogelijk betrokken zijn op hetgeen er met en rondom de bal gebeurt. Zo snel mogelijk weer op de bal gericht zijn. Of naar het doel van de tegenstander of naar het eigen doel

Het Proces: E JEUGD E-pupillen: Het leren samen doelgericht te spelen. Uitgangspunten aanvallen Het kiezen om een situatie zelf op te lossen of samen met een medespeler tot het doel van aanvallen komen. Ze gaan steeds beter door krijgen wat de medespeler en de tegenstander doen. Niet iedereen blijft op een kluitje voetballen, door ze hiermee te confronteren krijgen ze sneller inzicht in het voetballen ‘in de ruimte’ die ze stap voor stap ontwikkelen. De wedstrijd biedt mogelijkheden om kwaliteiten, weerstanden en tekortkomingen te ontdekken. Uitgangspunten verdedigen Wat moet er verdedigd worden en hoe moet er verdedigd worden. Concreet maken van het individuele handelen in termen van positie, richting, moment en snelheid binnen het team. Wanneer begint verdedigen, wat moet er eerst gebeuren, wie is verantwoordelijk voor wie en waar, wie gaat proberen de bal te veroveren. Belangrijk voor de coach om deze aanknopingspunten aan te rijken aan de spelers om zo verder te ontwikkelen. Uitgangspunten omschakelen Logische verdeling van alle spelers over het veld, wie blijft voorin en wie blijft achterin. De spelers, waar ze zich ook bevinden, moeten zich gaan realiseren wat ze hebben te doen om zo snel mogelijk weer in de nieuwe situatie nuttig te kunnen zijn

Het Proces: D JEUGD D-Pupillen: Het leren spelen vanuit een basistaak Het voornaamste is dat de spelers in de eerste 11 tegen 11 situatie, gegeven de positie van de spelers, leren wat de bijbehorende taak inhoudt, waarop ze worden aangesproken en welke bijdrage ze moeten leveren in het aanvallen, verdedigen en omschakelen. Beter handelen Word de bal gespeeld met de juiste snelheid en in de goede richting? Kiest de speler goed positie om aanspeelbaar te zijn? Biedt de speler op het juiste moment aan? Wat is het moment om de bal in te spelen? Wat is het moment om een individuele actie te maken? Uitgangspunten aanvallen Ruimte met elkaar groot maken Veldbezetting optimaal houden. Welke spelers zijn betrokken bij de aanval   Uitgangspunten verdedigen Het gaat niet meer om individueel verdedigen en voorkomen van doelpunten maar om het vervullen van een taak binnen de verdediging Functie van buitenspelregel leren. Speelruimte van de tegenstander zo klein mogelijk maken Alle spelers hebben een rol in het verdedigen Taak 1: Samen voorkomen van doelpunten Taak 2: Leren steeds beter waar en hoe ze samen de opbouw van de tegenstander kunnen verstoren Taak 3: Herkennen van het moment om de bal te veroveren. 

Het Proces: D JEUGD Uitgangspunten omschakelen Veroveren van de bal   Uitgangspunten omschakelen Veroveren van de bal Speler die de bal onderschept probeert eerst de diepte te spelen (Diepte voor breedte) of kan zelf proberen een individuele actie te maken (als hiervoor de mogelijkheid is) Spelers die verder weg zijn vragen om de dieptepass (denk om buitenspel) Overige spelers maken het veld groot en moeten initiatief tonen voor het voortzetten van het spel. Verliezen van de bal De speler die het dichtst in de buurt van de bal is probeert de directe dieptepass te voorkomen (druk op de bal). Alle spelers schakelen om vanuit hun positie in een tegendoelpunt te voorkomen Knijpen (ruimte kleiner maken) Schot blokkeren Goede positie kiezen om gevaar te voorkomen Je directe tegenstander dekken De tegenstander ophouden en niet erin vliegen (niet ‘happen’) waar nodig of waar kan rugdekking geven Keeper is een soort vrije verdediger

De groepen voor volgend seizoen A categorie: 2 teams (A1 en A2) B categorie: 3 teams (4 schuiven er door vanuit C) C categorie: 4 teams D categorie: 4 teams E categorie: 9 teams F categorie: 2 teams vanuit mini’s Mini’s: nieuwe aanwas plus die blijven 23 juni 2015 FC Eindhoven

Nieuwe benaming KNVB 23 juni 2015 FC Eindhoven Aanduiding Oude aanduiding Geboortejaar 11:11 7:7 (cat. B) 4:4 JO20 eerstejaars senioren 1997 X   JO19/MO19 tweedejaars A-junioren 1998 JO18 eerstejaars A-junioren 1999 JO17/MO17 tweedejaars B-junioren 2000 JO16 eerstejaars B-junioren 2001 JO15/MO15 tweedejaars C-junioren 2002 JO14 eerstejaars C-junioren 2003 JO13/MO13 tweedejaars D-pupillen 2004 JO12 eerstejaars D-pupillen 2005 JO11 tweedejaars E-pupillen 2006 JO10 eerstejaars E-pupillen 2007 JO9 tweedejaars F-pupillen 2008 JO8 eerstejaars F-pupillen 2009 JO7 minipupillen 2010 JO6 2011 23 juni 2015 FC Eindhoven

Het proces : De Trainers Alle huidige trainers mogen aangeven wat ze willen volgend seizoen TC bepaalt wie er op de selectie teams komen Voor de recreatieve teams gaat dit in samenspraak met de coordinatoren TC komt met een voorstel voor selectie trainers mbt voorschriften, tips mbt training, wedstrijd enz. (aug) bloktraining selectie wedstrijden afspraken rondom thema’s als te laat komen; niet komen trainen, “vaste “ reserves, douchen, warming up, cooling down, wedstrijdbespreking; doorschuiven op wedstrijddagen ; spelsystemen Extra trainingsondersteuning Stagiares Samenwerking met FC Eindhoven 23 juni 2015 FC Eindhoven

VRAGEN? 23 juni 2015 FC Eindhoven