Lekker samen zingen!. Spiegel van de ziel Instrument bij ons werk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
thema kunst verhaal groep 1
Advertisements

Basiselementen in een goede schoolslag (tips en tricks)
Welkom op de website van groep 1-2a
Het kleine meisje op dit plaatje is natuurlijk Roodkapje
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
ZEER SENSUEEL GEDICHT....
Ademhaling Adembewegingen.
Gemaakt door: Remco Muurling
Ademhaling Adembewegingen.
Maak een werkstuk over de jou toegewezen persoon …
1 Pasen: Kies een leuk spel Gertrude van Walstijn.
Advent 2013.
Muziek is mijn leven..
LEKKER LEKKER VEEL (Herman Boon)
Digibordles Sneeuwpoppen
De 10 geboden Ik ben de Here God. Ik ben jouw God. Ik wil altijd voor jou zorgen. Hou daarom van Mij het meeste. Maak geen beeld van God. Gebruik de naam.
de letter a zakzak za k zakzak de zak zit dicht met een touwtje.
De Bernadetteschool Deze presentatie is gemaakt door VSO-leerlingen van de Bernadetteschool Teksten geschreven door: Sander, Luuk, Kevin, Remco, Jeffrey,
Grote Anna leert lezen en rekenen
Yoga Door: Thijs Brehm, Anouk Smekens, Amara Villaseñor Redondo, Roy Fonkert, Anne van der Pauw, Irene Hooijkaas.
16 januari 2014 Martijn Hoeksema. Vowelmatching Steve Hall Vowels: klinkers Vowelmatchting: klanksynchronisatie Klankproductie voor in de mond Klankproductie.
Sociale perceptie.
Liederen Sing-in 12 oktober
MENS, DURF TE LEVEN! Powerpoint Greetje ..
DE VEILIGHEIDSSIGNALISATIE
GEZONDHEID Hanka en Jana 4 mei 2010.
FILMEN MET JE SMARTPHONE
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie Oorspronkelijke titel: Blessed are those © Universal Songs 1/3 GEZEGEND ZIJN ZIJ (Belinda.
I N WOORD EN BEELD. S TEVIG GEWORTELD ZIJN ! E EN HOGE BORST OPZETTEN.
Uitgangspunt Rollen om de lengte-as
w e b wat moet ik doen r i b b ie b b e d h oe d g oe d ik stop.
m o l w ij n d eu k l i k p ij l b oe r t ie n v o s wat moet ik doen ik stop.
m a s t v l ie g v l a g z ei l t ou w w ie s h oe d aa p ik stop wat moet ik doen.
A7 De ademhaling Blz:75 t/m 80.
JE STEM Raadsel Het is een muziekinstrument…
Welkom.
RAIZER® Korte Handleiding
Afspraken VINGER OPSTEKEN LEERKRACHT PRAAT = LEERLINGEN ZWIJGEN
MENS, DURF TE LEVEN! ..
Over mijn lijf De ademhaling.
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
Ademhalingsstelsel Uitwisseling O2 en CO2
Hoe maak je een mooie foto?
Rots & Water Cyntia Bijl-Nouws Uitnodiging kijk-dag SoVa Donderdag 14 april 2016 Volgt uw zoon/ dochter SoVa-training.
Een lichaam bestaat uit en De spieren zitten vast aan de beenderen. De spieren kunnen samentrekken en ontspannen. Zij dienen om ons te laten beenderen.
WORKshop oefentherapie Mensendieck beweegt mensen 26 maart 2011 Miriam Meijerink.
Workshop: StemPresentatie Presenteren vanuit stem, adem, klank, houding, expressie. Vergroot de impact van jouw pitch!
Buk’s zak’s lekker deur oew ‘ukke n’een draai dan allemaal ‘s op oew rechse béén, licht oew linkse n’errem mar ‘s op, en zing impesant ‘n mop! Eila, strekt.
HET LICHAAM Almudena Molina Cobos. HET LICHAAM (lichamen)
Slikproblemen Wat zijn dat?.
Zang Inzingen – Neuriën Tekst uit je hoofd leren Toonladders en Oefeningen Repertoir Omvang / bereik van je stem Jezelf begeleiden op een instrument.
Mol en beer.
Bovenste luchtwegen en ademhaling
Ons lichaam.
De gulden snede in de kunst
C A D B # Datum : Teamfunctie : Aanvallen
Op je gezondheid.
Bouw aan je veerkracht.
Verbranding en ademhaling
KLANKE VOKALE.
Leven van lucht Basisstof 5.
Goed ademhalen bij het hardlopen
Gewoon maar zijn wie je bent met je pijn, je verdriet,
Verbranding en ademhaling
§9.3 Je ademt Bladzijde 70.
Muziekles 1 Nieuws, keyboard, zang.
Vokale, konsonante en diftonge
Transcript van de presentatie:

Lekker samen zingen!

Spiegel van de ziel Instrument bij ons werk.

 Houding.  Stembanden (brengen lucht in trilling).  Mond (articulatie en toonvorming).  Hoofdholtes (klankkast/resonans).  Adem (middenrif/longen ondersteunen je klank).  Hoofd en hart.

 Recht op staan (je kan het)!  Alsof je kruin aan een touwtje is opgehangen.  Borst vooruit.  Knie niet op slot.  Voeten iets uit elkaar.

 Vocal Cords up close while singing - YouTube Vocal Cords up close while singing - YouTube

 Articuleren (tongbrekers).  Pannekoeken, pannekoeken etc.  Capucinno, Capucinno, con Latte Machiato.  De kat krabt de krullen van de trap.  De koetsier poetst de postkoets.  Moeder snijdt zeven, scheve, sneden brood.

 Resonans. Hoe?  MMMMMMMMM.  NG van hoog naar laag.  Oe, ie, eu, oo, aa.  Blühende Baume.

 Ontspannen staan.  Uitademen.  Inademen alsof je ruikt, niet voltanken.  Hand onder ribben in zij en hand op je middenrif.  Handen zachtjes naar buiten duwen bij inademen.  Buik naar buiten bij inademen.  Op FFFFFFFFFFF uit.  Op SSSSSSSSSSS uit.  Hou je adem als een dienblaadje onder je ‘toon’.

yo

 Je werkt met beelden in je hoofd om je stembanden in een positie te brengen.  Het toonvoorstellingsvermogen.  Emotie bij het doorleven van een tekst.  Weet daarom wat je zingt.  Het gaat niet alleen om een mooie stem/toon maar ook om het plezier in zingen (Rod Steward, Louis Armstrong)!