30-5-2016cbs Koningin Wilhelmina Leerdam1 ANDERE SCHOOLTIJDEN: VOOR- EN NADELEN EERSTE DIALOOG.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Oriëntatie avond ouders 27 maart 2013
Advertisements

Definitief voorstel continurooster + De stemprocedure. 20 mrt
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Andere schooltijden OBS Molenbeek 8 mei 2012
Continurooster in een 5 gelijke dagen model
INFORMATIEAVOND veranderende schooltijden
Andere (school)tijden in het onderwijs
“Andere Schooltijden”
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Informatieavond schooltijden. (andere) schooltijden? 1 e informatieavond 19 april 2012 Huidige schooltijden Huidige schooltijden 5 gelijke.
Schooltijden Het beste onderwijs Uitwerking van een aantal voorstellen.
Informatieavond ‘Andere schooltijden’ De Bolster 22 maart 2012
Informatieavond schooltijden
Resultaten enquête ‘Andere schooltijden’ Basisscholen Swalmen 1.
Andere schooltijden Informeren.
Welkom informatieavond “schooltijden”
Resultaten Ouderpeiling Andere Schooltijden
“ Andere tijden in onderwijs en opvang”
Welkom welkom.
Andere schooltijden op De Wegwijzer?
Rust, regelmaat en ruimte
Medezeggenschapsraad Franciscusschool
Andere schooltijden en het 5 gelijke dagen model
Welkom op de informatieavond Andere Schooltijden
Informatieavond 19 november
Andere Schooltijden 12 januari 2015.
OBS De Poolster | 2 februari 2015
Informatiebijeenkomst Nieuwe schooltijden?
Informatie Continurooster 5 gelijke dagen model Informatie Continurooster 5 gelijke dagen model Mei 2015 Dhr. B. Korenstra c.b.s. de Vuurvlinder.
Informatieavond Project Andere Schooltijden Donderdag 26 november 2015 Locatie: OBS De Bussel 19h45 – 22h00 Effies gauw, gauw is an de skeet sturven!
SCHOOLTIJDEN ST.-WILLIBRORDUSSCHOOL 11 NOVEMBER 2015.
Presentatie schooltijden oudergeledingen 23 november 2015Presentatie schooltijden oudergeledingen 1.
Vijf gelijke dagen model  De praktijk  Waarom?  Voordelen  Nadelen.
DE SCHOUW SCHOOLTIJDEN. Inhoud Stand van zaken Verschillende modellen Enquête voor ouders.
Schooltijden. 18 januari 2016Ouderavond schooltijden2 Agenda 1.Welkom. 2.Doel van de avond: informatieverschaffing en uitwisseling van meningen. 3.Voorstellen.
SCHOOLTIJDEN op De Havelt 12 januari AGENDA: 1.Welkom. 2.Doel van de avond: informatieverschaffing en uitwisseling van meningen. 3.Voorstellen procesbegeleider.
BS Het Venster SCHOOLTIJDEN op Het Venster 19 januari 2016.
SCHOOLTIJDEN op De Kastanjelaar Informatieavond 1 februari 2016.
Het huidige model Obs ’t Hunnighouwersgat. Schooltijden groep 1 tot en met 4 Maandag, Dinsdag, Donderdag:08.25 – 11.45Pauze van tot met pauzehapje.
Ouderavond De Doornick Onderwerp: Wel/geen continurooster?
op KC de Samenstroom 2 februari 2016
Ouderavond 11 januari 2016.
Informatieavond Adalbert Basisschool ‘Andere schooltijden?’
Andere Schooltijden Obs Het Veenpluis. Welkom namens team en MR van Het Veenpluis! Fijn dat u bent gekomen.
Informatie avond 2 februari Doelstellingen De redenen voor de drie scholen in Ouderkerk a/d Amstel om dit 5 gelijke dagen model voor te stellen.
Welkom Sterrenschool Schooltijden Huisvesting. Een Sterrenschool bouw je samen Team Klankbordgroep (OV / MR en overige ouders)
Inhoud van de avond uur: opening voor- en nadelen huidige rooster voor- en nadelen continurooster korte pauze stellingen vragen? hoe nu verder?
ANDERE SCHOOLTIJDEN? ADALBERT BASISSCHOOL in onderwijs en opvang.
5 Gelijke dagen schooljaar november 2014.
Informatieavond schooltijden. Informatieavond   Aanleiding   Warming-up   Algemene info   Pauze   Aan de slag   Afsluiting en vervolg.
Continurooster 5 gelijke dagen model Maart 2011 m.z.r. / schoolleiding c.b.s. de Vuurvlinder.
Welkom Dinsdag 2 april uur Andere schooltijden.
Informatie/brainstormavond schooltijden. Indeling van de avond  Welkom: voorstellen werkgroep schooltijden  Uitslag ouderpeiling  Info schooltijdenmodellen.
Tijd voor andere schooltijden?. Waarom deze informatie avond?  De MR zal zich neutraal opstellen  Vanavond zal ook niet besloten worden of er een continurooster.
Welkom Schoolcaf é : ‘Andere Tijden’. Doel van de avond  Kennismaken met de verschillende mogelijkheden wat betreft schooltijden  In gesprek over voorkeursmodel.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
ANDERE TIJDEN St. Bernardus, Bergeijk, 21/6/2016 Rein van Dijk.
Het 5-gelijke dagen model Informatieavond 6 februari 2014.
Onderzoek schooltijden Willibrordschool
De nieuwe school Impressie.
Andere schooltijden; continurooster
Andere Tijden? Informatie-Werkavond andere schooltijden.
Andere Tijden in onderwijs en opvang
Ouderbijeenkomst Andere schooltijden
Op weg naar IKC Rijsbergen
ACTIE onderzoek.
Ouderavond ‘Andere Schooltijden’
5 gelijke dagen model op de Damiaanschool
Medezeggenschap MR Marjo Dierx en Cees van der Sluijs (lerarengeleding) Alexander Turlot en Janet Wesseling (oudergeleding)
Transcript van de presentatie:

cbs Koningin Wilhelmina Leerdam1 ANDERE SCHOOLTIJDEN: VOOR- EN NADELEN EERSTE DIALOOG

1.Maatschappelijke veranderingen 2.Lokale situatie 3.Ontwikkelings- psychologische aspecten 4.Onderwijskundige aspecten cbs Koningin Wilhelmina Leerdam2

Veranderde arbeidsparticipatie Toegenomen druk op school en opvang Op weg naar IKC cbs Koningin Wilhelmina Leerdam3

1. Consistentie 2. Toegevoegde waarde 3. Plaats in de keten 4. Ouders als partners 5. Structure follows strategy 6. Afwegen van belangen van zo veel mogelijk sterkhouders 7. ………………… cbs Koningin Wilhelmina Leerdam4

1. Traditioneel model met TSO 2. Traditioneel model met VSO en BSO 3. Hoorns model 4. Continu rooster 5. Vijf gelijke dagen model 6. Bioritme model 7. Van zeven tot zeven model cbs Koningin Wilhelmina Leerdam5

cbs Koningin Wilhelmina Leerdam6 Onderbouw 880 uur per jaar Bovenbouw 1030 uur per jaar

cbs Koningin Wilhelmina Leerdam7

School- tijden maandagdinsdagwoensdagdonderdagvrijdag Groep 1 t/m cbs Koningin Wilhelmina Leerdam8 Onder- en bovenbouw 940 uur per jaar

cbs Koningin Wilhelmina Leerdam9 schooltijdenmaandagdinsdagwoensdagdonderdagvrijdag Groep 1 t/m Groep 5 t/m

cbs Koningin Wilhelmina Leerdam10

cbs Koningin Wilhelmina Leerdam11

cbs Koningin Wilhelmina Leerdam12

1. Meningsvorming (centraal staan ‘waarom & waartoe’) > Eerste gezamenlijke oriëntatie en dialoog 2. Eventueel besluit tot grondige verkenning (centraal staat ‘wat & welke’) > Werkgroep ouders/team met gezamenlijke terugkoppeling 3. Eventueel besluit tot voorbereiding (centraal staat ‘hoe & (met) wie’) > Werkgroep ouders/team met gezamenlijke terugkoppeling 4. Eventueel besluit tot invoering > Team neemt beslissing na ‘wikken & wegen’) (centraal staat ‘wanneer & borgen’) cbs Koningin Wilhelmina Leerdam13

 Geef aan waar je wel en waar je niet tevreden mee bent  Formuleer je ambitie (positief gesteld)  Formuleer een visie of collectieve ambitie  Wat zijn succesfactoren  Wat zijn faalfactoren  In twee of drietallen; zie werkblad cbs Koningin Wilhelmina Leerdam14

 Wat is je voorkeur op dit moment?  Welke argumenten heb je daarvoor?  Zie werkblad 2  Wissel uit met tafelburen cbs Koningin Wilhelmina Leerdam15

VOORDELENNADELEN KINDEREN LEERKRACHTEN OUDERS cbs Koningin Wilhelmina Leerdam16 Zie werkblad 3