cbs Koningin Wilhelmina Leerdam1 ANDERE SCHOOLTIJDEN: VOOR- EN NADELEN EERSTE DIALOOG
1.Maatschappelijke veranderingen 2.Lokale situatie 3.Ontwikkelings- psychologische aspecten 4.Onderwijskundige aspecten cbs Koningin Wilhelmina Leerdam2
Veranderde arbeidsparticipatie Toegenomen druk op school en opvang Op weg naar IKC cbs Koningin Wilhelmina Leerdam3
1. Consistentie 2. Toegevoegde waarde 3. Plaats in de keten 4. Ouders als partners 5. Structure follows strategy 6. Afwegen van belangen van zo veel mogelijk sterkhouders 7. ………………… cbs Koningin Wilhelmina Leerdam4
1. Traditioneel model met TSO 2. Traditioneel model met VSO en BSO 3. Hoorns model 4. Continu rooster 5. Vijf gelijke dagen model 6. Bioritme model 7. Van zeven tot zeven model cbs Koningin Wilhelmina Leerdam5
cbs Koningin Wilhelmina Leerdam6 Onderbouw 880 uur per jaar Bovenbouw 1030 uur per jaar
cbs Koningin Wilhelmina Leerdam7
School- tijden maandagdinsdagwoensdagdonderdagvrijdag Groep 1 t/m cbs Koningin Wilhelmina Leerdam8 Onder- en bovenbouw 940 uur per jaar
cbs Koningin Wilhelmina Leerdam9 schooltijdenmaandagdinsdagwoensdagdonderdagvrijdag Groep 1 t/m Groep 5 t/m
cbs Koningin Wilhelmina Leerdam10
cbs Koningin Wilhelmina Leerdam11
cbs Koningin Wilhelmina Leerdam12
1. Meningsvorming (centraal staan ‘waarom & waartoe’) > Eerste gezamenlijke oriëntatie en dialoog 2. Eventueel besluit tot grondige verkenning (centraal staat ‘wat & welke’) > Werkgroep ouders/team met gezamenlijke terugkoppeling 3. Eventueel besluit tot voorbereiding (centraal staat ‘hoe & (met) wie’) > Werkgroep ouders/team met gezamenlijke terugkoppeling 4. Eventueel besluit tot invoering > Team neemt beslissing na ‘wikken & wegen’) (centraal staat ‘wanneer & borgen’) cbs Koningin Wilhelmina Leerdam13
Geef aan waar je wel en waar je niet tevreden mee bent Formuleer je ambitie (positief gesteld) Formuleer een visie of collectieve ambitie Wat zijn succesfactoren Wat zijn faalfactoren In twee of drietallen; zie werkblad cbs Koningin Wilhelmina Leerdam14
Wat is je voorkeur op dit moment? Welke argumenten heb je daarvoor? Zie werkblad 2 Wissel uit met tafelburen cbs Koningin Wilhelmina Leerdam15
VOORDELENNADELEN KINDEREN LEERKRACHTEN OUDERS cbs Koningin Wilhelmina Leerdam16 Zie werkblad 3