Voor bibliotheken. De Bibliotheek op het station 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samengesteld door schoolWise.
Advertisements

Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
WEBWIJZER MEDISCHE BIBLIOTHEEK DE MEDISCHE BIBLIOTHEEK:
Analyse klantgerichte websites
Project Webontwikkeling IWT-TV Groep 5. Inhoud  Overlopen van de fasen  Live Demo  Vragen?
SRE Kenniscentrum GPR Gebouw
Nieuw verdienmodel van de BIBLIOTHEEK Klas B - Groep 7 Dennis van Vliet Isabel Vonk Laura de Waal Wais Yousuf.
Marco Oving Projectleider
De onafhankelijke boekhandel Actuele vraagstukken Yvonne Steinberger.
Aangepast lezen in uw bibliotheek: eenvoudig, laagdrempelig & low budget Marieke Belt | Menno Stein | Charlotte Eversteijn Stichting Aangepast Lezen.
De Bibliotheek onder vuur E-Books Tablets Internet Social Media Bezuinigingen Heeft de bibliotheek nog toekomst?
Bibliotheek Sociale Wetenschappen Introductie tot het zoeken Communicatiewetenschappen   Website faculteitsbibliotheek   Catalogus LIBISnet: boeken,
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Voorzitter Ledencommissie: Berto de Graaf
Naar een nationale digitale bibliotheek Bas Savenije 21 oktober 2014.
CBB, Christelijke Bibliotheek voor Blinden en Slechtzienden
REGIONALE INFOSESSIE 24 NOVEMBER 2014 Proeftuin Limburg promoten en gebruik van digitale collecties.
Kennisdelen over klanten, voor schouwburgen én gezelschappen
Bedankt! Sinds ……….delen jullie met veel enthousiasme Boekbaby’s-pakketten uit aan alle kinderen van 6 maanden.
SchoolWise Samengesteld door. Programma ● Wat is schoolWise ● Waarom schoolWise ● Hoe werkt schoolWise - Zoeken en vinden - Uitlenen - Mediabeheer ● Starten.
Bibliotheekintroductie UA-bibliotheek Campus Drie Eiken Oktober 2007 Marjan Andries- Barbara Lejeune.
De kwaliteit van het basisonderwijs in het Noorden
(Voor)lezen is leuk!.
ouderavond groep 3 - lezen
Welkom in de bibliotheek!. Wat gaan we vandaag doen? Presentatie met boekentips (ca. 10 minuten) Rondleiding (ca. 10 minuten) Zelf boeken zoeken op de.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Inventarisatie: Productiefactoren Afschrijving Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
Vraag 1: Mag de school geld vragen voor een theaterbezoek?
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
KKROVA goes KRAKAW RV ten laatste op do 06 Okt om 1800Hr tot zo 09 Okt na het ontbijt Boutique L'otel Oberża Sąsiadów.
In de ban van het boek - het boek in de ban Paul Schnabel Universiteit Utrecht Sociaal en Cultureel Planbureau Amsterdam, 24 maart 2009.
ARRIVA.NL Pilot Touch&Travel Arriva Nederland Bas van Weele | 26 september 2014.
Presentatie gemeenteraad Boekel 18 november 2014.
Presentatie Raadscommissie Verkeer en Vervoer – gemeente Dordrecht
Lezen, taalontwikkeling en zwakke lezers en dBos Kenniscirkel dBos 4 juni 2013 Nicolien de Pater.
Kenniscirkel dBos 11 oktober Beeld tot nu toe – NH ● Open deur voor de kwartiermaker ● Combinatie met regeling cultuureducatie ● Kennisdelen graag.
Brede School Ursem 2014 Visie Bevorderen van de ontwikkeling kinderen 0-12 jaar Samen sterker Efficiënt inzetten van ruimten Versterken voorzieningenniveau.
Bibliotheek van betekenis; bibliotheekbeleid gemeente Borsele
Bibliotheek GGz Breburg Jaarverslag 2013 en jaarplan 2014 Van nu tot dan, van oud naar nieuw.
Samen goed voor later! Een democratische oefenplaats, daar horen ook ouders bij; een good practice.
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
DE BIBLIOTHEEK EN DE KRACHT VAN LADY GAGA. BIBLIOTHEEK EN VMBO BIBLIOTHEEK ZWAKKE LEZERS 12 TOT 15 SAMENWERKING COLLECTIE PROGRAMMA´S 4you! Dick van der.
Water 2 Achtergrond De meeste mensen hebben een passie, hobby of interesse. Over elk onderwerp wordt geschreven en zijn er boeken voorhanden. Doel: mensen.
<plaats en datum>
Aan de slag… passend lezen in de bibliotheek
Wijkjournalistiek en de bibliotheek
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Voor een optimale ontwikkeling van kinderen
Bedankt! Jullie delen met veel enthousiasme Boekstartpakketten uit aan alle kinderen van 6 maanden.
Sociaal digitaal Visie op de digitalisering in het
Tijdelijke subsidieregels Innovatiegelden
Tijdelijke subsidieregels Innovatiegelden
Ledenwerving & ledenbehoud Speerpunt van RI en District
Lesweek 5 Theorie gezondheidsvoorlichting Blz 211 t/m 226.
Aura Software: meer dan 25 jaar thuis in schoolbibliotheken
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
POspiegel.nl Versie Besturenraad Anneke de Wolff
Aura Software: meer dan 25 jaar thuis in schoolmediatheken
Lichen Planus Vereniging Nederland,
<plaats en datum>
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Vraag 1: Mag de school geld vragen voor een theaterbezoek?
DEMO MIJN BIBLIOTHEEK 21 SEPTEMBER 2015
Zoeken en aanvragen met WorldCat Discovery
Zoeken en aanvragen met WorldCat Discovery
Zoeken en aanvragen met WorldCat Discovery
Zoeken en aanvragen met WorldCat Discovery
Zoeken en aanvragen met WorldCat Discovery
Zoeken en aanvragen met WorldCat Discovery
Transcript van de presentatie:

voor bibliotheken

De Bibliotheek op het station 2

voor bibliotheken Waarom naar buiten? Rapport “De bibliotheek 10 jaar na nu”: actieve klantbenadering t.b.v. ledenbehoud en ledenwerving. 3 De Bibliotheek op het station

voor bibliotheken Waarom op het station? Teruglopend gebruik (leden en uitleningen) Onderzoeken: drukte als belangrijke reden NS-onderzoek: forensen zijn lezers >> potentieel De Bibliotheek op het station vergemakkelijkt het gebruik van bibliotheekdiensten door veellezende, maar drukke treinforensen >> nieuwe leden, activering, ledenbehoud. De Bibliotheek op het station vergroot de zichtbaarheid van de bibliotheek op een positieve manier. 4 De Bibliotheek op het station

voor bibliotheken 5 De Bibliotheek op het station

voor bibliotheken De Bibliotheek op het station 6

voor bibliotheken Doelgroepen Reizigers die minimaal eens per week met de trein reizen vanaf of naar hetzelfde station en geen lid zijn van de bibliotheek Primaire doelgroep 25 tot 50 jaar Secundaire doelgroep 18 tot 25 jaar Tertiare doelgroep 50 jaar en ouder. 7 De Bibliotheek op het station

voor bibliotheken Dienstverlening Uitlenen actuele boeken en tijdschriften Ophalen van aangevraagde media Culturele informatie Nieuwsschermen met landelijk en regionaal nieuws Leestafel met kranten en tijdschriften Internet-PC’s Wifi Koffie en thee 8 De Bibliotheek op het station

voor bibliotheken Service Elke werkdag in de spits geopend Zelfbediening Eén medewerker Jaarabonnement of betalen per uitlening o.b.v. tegoed Functionele (mobiele) website ter ondersteuning van zoeken, reserveren, inschrijven, betalen, actualiseren persoonlijke gegevens Boeken niet ingewerkt: sneller beschikbaar, aantrekkelijker, kleiner, lichter Inrichting: hippe broertje van de retail-whitebox. 9 De Bibliotheek op het station

voor bibliotheken De Bibliotheek op het station 10

voor bibliotheken De Bibliotheek op het station 11

voor bibliotheken De Bibliotheek op het station 12

voor bibliotheken Wat gaat (niet) goed? 75% van beoogd aantal leden > meer bekendheid! 60% i.p.v. 70% is geen lid van Bibliotheek Haarlem 28% i.p.v. 40% van de leden is man 200% van beoogd aantal uitleningen 400% van beoogd aantal (positieve) media- uitingen Nominatie Beste bibliotheekproject en Spoorprijs De Bibliotheek op het station 13

voor bibliotheken Wat gaat (niet) goed? Zeer hoge klantwaardering: 8.7 (doel: 8+) Hoogste waardering voor gebruiksgemak, collectie, personeel en inrichting Lagere waardering voor openstelling (ochtend) Zeer hoge scores op imago-aspecten: actieve klantbenadering, gemak, innovativeit, actualiteit 61% van leden is meer gaan lezen 89% beslist bereid bibliotheek aan te bevelen De Bibliotheek op het station 14

voor bibliotheken Tips No guts no glory: de bibliotheek is sterker en sympathieker dan we denken de kracht van opmerkelijke ideeën. Nieuwe voorzieningen hebben promotie en tijd nodig. Kwaliteit zit ‘m in de details. Hou rekening met minimaal één groot technisch probleem. De Bibliotheek op het station 15