Waarom een community gevoel elders kopen? Bedrijven die de waarde van Community-denken leren benutten worden beloond met: - meer interactie en binding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is VLM? Succesvol ondernemen met je medewerkers
Advertisements

Hoe ontstond dit initiatief ?
Nieuwe leerbenaderingen voor professionele organisaties
Business mapping Business model canvas.
Markten in het zuiden Waar begin je ?. De eerste vragen •Wat is de lokale vraag ? Zijn alle groepen hierbij betrokken (m/v; GO/NGO/bedrijven etc) •Wat.
Digital Natives vereisen een herontwerp van het onderwijs
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Achterbancommunicatie2.0
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Het kwaliteitskader Verantwoorde zorg in relatie tot palliatieve zorg
Social Media.
Reorganisatie = (tijd)verspilling
“Samen verder voor een wereld zonder aids.” Strategieplan Stop Aids Now!
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Page : 1 A Brave New Workforce Elannet Event, 19 juli 2001 Partners in business innovation.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Kwalitatieve Leadgeneratie
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Beveiligde online polikliniek
DE KRIJTLIJNEN Westdag 22/9/2014 Beleidsplan ‘14-’19.
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Projectplan <naam project>
Eberhard Dijkhuis | Dijkhuis Aannemersbedrijf. Duurzame aannemer Duurzame aannemer ?
High Performing Teams De Kunst van het Bewegen drs. Eric Slager.
12c. Beleidsplan Seizoen Missie 1.Festilent creëert een prettige omgeving waarin de leden zich thuis voelen en op een prettige manier hun sport.
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Najaar 2012 Hockey: het is ‘net’werken Strategie KNHB 2020.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
De Future Proof Corporatie Hoe worden corporaties toekomstbestendig?
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
INNOVATIE DOOR NETWERKEN met ‘altruïsme, vertrouwen, redelijkheid en vrijgevigheid’ als basis Hilde de Groot en Jan A. Jurriëns Lectoraat Innovatie HAN/FEM.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
Meer verbinding, sociale cohesie en eigen/samen regie in de buurt Met het Buurtteam als stimulator, facilitator en begeleider van een samenleving die niemand.
Embedded Librarianship
Wat is jeugdwelzijnswerk?
De praktijkgerichte leer- en ontwikkelgemeenschap voor het
Burgerhout Bruist Editie 2017.
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Duurzame inzetbaarheid van de professional
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Beleid: Federale – Vlaamse overheid
Co-creatie kan plaatsvinden met: Publiek Andere culturele organisaties
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
Toekomstvisie Scouting Nederland
Generaties in dialoog.
Deeleconomie voor professionals
Wij komen centraal te staan !
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
Nederland Filantropieland
Betaalpas voor de regio
Transcript van de presentatie:

Waarom een community gevoel elders kopen? Bedrijven die de waarde van Community-denken leren benutten worden beloond met: - meer interactie en binding met interne en externe doelgroepen - gemotiveerde informatie, betrokkenheid en duurzame relaties ROI modellen voor community toepassingen Jeroen Loeffen, juni 2007

Informatie stromen worden omgekeerd De maatschappij en daarbij ook ieder individu, beschikt over steeds meer communicatiemogelijkheden en -expertise. Ondanks de overvloed aan informatie en entertainment, gaan mensen ongeacht het medium meer informatie zelf genereren, etaleren en met elkaar delen. Sociale relaties zijn een voorwaarde voor waarheidsvinding en waardebepaling. Binnen deze ‘lichte’ verbanden staan gemeenschappelijke ervaring en beleving centraal. Deze zijn niet meer bereikbaar zoals de ‘traditionele’ doelgroepen. De diversiteit tussen mensen wordt zichtbaar groter. Er zijn steeds meer verschillen in cultuur, mediawijsheid, relaties en budget. Bereiken we elkaar nog? Hoe worden we er beter van?

focus merk/bedrijf professionals instrumentele en financiële relaties (be)leefwereld consumens klanten vrijwillige ‘professionals’? affectie en sociale relaties lichte verbanden communities? dynamisch thema’s interesses producten de dingen van het leven

Werken met en leren van de eerste lichting informatie generatie Stichting Rebeltoday opgericht in 2002 gespecialiseerde tooling: - laagdrempelig, geen cursus, geen infrastructuur - handzaam format - snel in gebruik - makkelijk over organisatie grenzen te gebruiken unieke expertise community ontwikkeling: meer interactie, participatie en binding binnen de betrouwbaarheid van het relatienetwerk

Grondslag voor een community is de ‘common interest’ ROI modellen voor community toepassingen: - informeren, communiceren en educatie - relatiemarketing, interactie, netwerken, sponsoring - datacollectie, inzicht in doelgroepen/klantgroepen, onderzoek - leadgeneratie, advertising, transacties netwerken van gemeenschappen van samenwerkende mensen meer dan 600 communities

Succes? ((h)er) ken de community interactie, duur en groepsgrootte criteria alle betrokkenen dienen gemakkelijk, drempelloos, zinvol, gelijkwaardig, veilig en betrouwbaar kunnen deelnemen geen push maar pull gebruik gereedschap met bewezen structuur en format moderatie vooraf waarborgt het operationele en kwalitatieve rendement ‘losse’ of ‘lichte’ integratie met bedrijfsprocessen overige 7x…

Business cases 4 voorbeelden relatienetwerk ‘vrijwilligers’ in zorgsector voor verzekeringsbedrijf sociale verbinding is opmaat voor affectie en relatiemarketing, marktonderzoek en merkbeleving publiek klantenforum vermogensbeheerder vakmanschap tonen en transparant communiceren voor onderzoek, inzicht in klantgroepen en interactie relatienetwerk professionals detacheringbedrijf interactie en online sociale verbinding van collega’s informeren, educatie, motiveren en verbinden kengroup netwerk hogeschool leergemeenschappen toegankelijk voor aspirant studenten en partners leadgeneratie en relatiemarketing

focus merk/bedrijf professionals instrumentele en financiële relaties klanten vrijwillige ‘professionals’? affectie en sociale relaties lichte verbanden communities? dynamisch thema’s interesses producten de dingen van het leven Zelf doen Binnen een ‘geleende’ sociale relatie elders is uw bedrijf of merk niet altijd een logische partner. Leer de waarde van community-denken vanuit uw organisatie zelf in te vullen. Durf binnen uw eigen organisatie (het samenwerkingsverband met uw collega professionals) werkprocessen los te laten en creëer een context waarbinnen alle betrokkenen in het leer-, kennis- of koopproces gelijkwaardig kunnen deelnemen aan de dialoog, de informatiegeneratie en duiding en aan de groepscreativiteit. Wordt weer een winkel van klanten

Je gaat het pas gaat zien als je het door hebt - waarborg de kwaliteit en duurzaamheid en ga daarna voor kwantiteit - werk van buiten naar binnen of juist andersom - begin klein en snel online, geen projectteam met veel secundaire rollen - koop tijd - kies relatie of thema - angst is een slechte raadgever - leer de bijdragen van de vrijwillige en betrokken professional te gebruiken - begrijp de relatie der dingen - gebruik gespecialiseerde tooling en kennis: het lukt niet vanuit het huidige internet of intranet, ook niet door toevoeging van forum-, chat- of weblog- software

Villa Koopzicht unieke expertise : toepassen van de waarde van community-denken beheersen van alle criteria invullen van organisatiebegeleiding behalen van communicatie doelstellingen gespecialiseerde en bewezen tooling