Beroepsoriëntatie (BO) Opleiding Verpleegkunde Cohort 2015 Ragna Raaijmakers Docent Werkplekleren Productbeheerder beroepsoriëntatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Advertisements

Studieloopbaancoaching
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Opleidingsinfrastructuur
3e jaar Masterstage 2 manuele therapie
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Zelf aan de slag met patiëntenparticipatie
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Toetsen & Toetsen 16 november Toetsen & Beoordelen Na deze ochtend 1- Weet je wat een effectieve en gefundeerde toetsconstructie is 2- Weet je.
Resultaten BPV-evaluatie
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Lerend netwerk.
“het ritme van het bedrijf” Uitgangpunt van regionalisering 29 maart 2007 Pauline van der Laan.
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Start flp 3 Functioneringsgesprek
Studieadviesregeling
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaancoaching
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
TEAMTEACHING Hannah Wielenga Hogeschool Utrecht / Landelijk Ontwikkelpunt NLT 5 juni 2009 Met dank aan: Sjaak Luijtjes – Vader Rijn College.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Succesvol eerste studiejaar Wat kunt u als ouder doen Hermien Miltenburg.
PROFESSIONALISEREN DOOR EN IN ONDERZOEK GOOD PRACTICE VELON/VELOV 2016 JANNEKE RIKSEN
Informatie EN-VO-LWS1. Activiteiten in de school Leerwerkstage Studieloopbaan- begeleiding Leerwerktaken vak Leerwerktaak onderwijskunde/drama onderzoek.
Voorlichtingsbijeenkomst MOER en Regeling studieadvies 5 oktober
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Functiedifferentiatie Mbo- Hbo verpleegkundigen in de GGZ Henk Gloudemans.
Werkplekleren Pabo Opzet pabo 4  Een nieuwe opleidingsschool voor het hele jaar  Vakprofilering: 20 weken  sept tot febr 
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
Het nieuwe curriculum en praktijkleren. Inhoud presentatie  Deel 1: Visie en uitgangspunten  Deel 2: Het nieuwe leerplan  Deel 3: Onderwijs tijdens.
Rollen binnen het werkplekleren
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
C:\Users\879489\Desop\1301_FHK_00_MAIN_PROMO_V04.mp4
Studieloopbaanbegeleiding
Intersectoraal (opleiden) in het VMBO
Praktijk Opleiders Cursus
Verschillen tussen leerlingen en differentiatie in de les
Welkom nieuwe studenten!
Workshop “de coachende praktijkopleider”
23 november 2017 bijeenkomst 2; wpl1 RijnIJssel, Utrechtsestraat, Arnhem Jacqueline van der Zee en Jacques de Goede.
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Doel : maken van een keuze wat betreft de keuzedelen
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
UMCG Gilde niveau 4 MBO verpleegkundige.
Transcript van de presentatie:

Beroepsoriëntatie (BO) Opleiding Verpleegkunde Cohort 2015 Ragna Raaijmakers Docent Werkplekleren Productbeheerder beroepsoriëntatie

Periode van de BO De helft van onderwijsperiode 2 of 4 Totaal128 uur = 16 dagen van 8 uur Schoolvakanties en feestdagen vrij* Voor deelname aan de VGT wordt 8 uur in mindering gebracht op de BO. * Enkele instellingen maken hier andere afspraken over met de studenten.

Doelen van de BO Beeldvorming van de rol van de hbo-verpleegkundige Kennismaken met werken in een zorgorganisatie Oriënteren op het werkveld waarin de beroepsoriëntatie plaats vindt. Ontwikkeling van de beroepshouding. Kennismaken met principes van zelfgestuurd leren in de praktijk.

Doelstelling BOV Zicht op doelen van de BO. Duidelijkheid over opdrachten en beoordeling Op de hoogte van de instelling en afdeling Zicht op je leerstijl Werken met leerdoelen

Opdrachten BO Werken aan een leerdoel Reflectie middels Pecha Kucha

Begeleiding Wie heeft welke rol? Studieloopbaanbegeleider Docent werkplekleren Werkvelddeskundige / leidinggevende

Beoordeling Beoordeling voldaan of niet voldaan door SLB’er op basis van: advies en feedback over de BO van de werkvelddeskundige(n). Je schriftelijke evaluatie van je leerdoel. je reflectie op de vraag of het beroep van HBO- verpleegkundige jou past. Je inbreng tijdens de BOV en BON.

Praktische zaken Aan-afwezigheid Problemen tijdens de BO