Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop voor verenigingen 19/11/2009
Advertisements

Kleuterschool De Zevensprong
“Hoe kom ik aan klanten?”
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
De Banenbeurs is een uniek concept dat zich richt op werkzoekenden met een (v)mbo-, of hbo-opleiding die werk zoeken in de eigen regio. “Een banenbeurs.
Sollicitatiegesprek.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Muziek : Engelbert Humperdink Am I That Easy To forget
Marketing presentatie
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Natuurpunt & bedrijven: We hebben elkaar heel wat te bieden, alleen … Natuurpunt & bedrijven: We hebben elkaar heel wat te bieden, alleen …
PRESENTATIES IN A NUTSHELL.
Startdag Fondsenwerven? Hoe doe je dat? Het geld ligt op straat…
Coöperaties en coöperatief samenwerken, een kennismaking.

Werken met de BETERapp Een hulpverlener vertelt: ‘Een herstelproces kenmerkt zich door terugval. Helaas vindt zo'n terugval normaliter niet plaats als.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Aan de slag met de BETERapp
WIJ ZULLEN VOOR ALTIJD VRIENDEN ZIJN ...
Ouders die al kunnen golfen.
Nagels Hou jij ook zo van het lakken van nagels?
Hoe krijg je het op gang?.
Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat.
De dag van het solliciteren Blok 1
Variëren in standpunt Anita Riemersma 11 november 2010.
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Brian Adams: Everything i do…
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
In samenspraak. Het gesprek tussen musea en gemeenten  Landelijk Contact van Museumconsulenten  Museumvereniging  Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
Kennisdelen en samenwerken via GGD Kennisnet.. Hoe het begon… Eerste GGD Kennisnet in 2001 Doel: platform voor professionals die bij GGD’en werken zodat.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Hoe kan ik het beste in Nederland een eigen Game bedrijf opzetten?
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Gebruik digitaal schoolbord om lessen te presenteren
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Reintegratie binnen SOS Kinderdorpen Internationaal
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Cursus assistent-scheidsrechter
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Een introductie van de nieuwe online plek
Andries Reinhart 3 maart 2019
Rol van de NVZF rondom het thema: stimuleren van beweeggedrag in ziekenhuizen Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuis Fysiotherapie Maart 2018.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Nederland Filantropieland
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
Transcript van de presentatie:

Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF

ALGEMEEN ADVIES Sponsoring vergt veel voorbereiding. Het echte werven is de laatste stap die je makkelijker neemt na een goede voorbereiding. Doe het niet alleen, maar betrek je leden erbij. Sponsoring gaat om “fans”. De fans van je hockeyclub die ook (een beetje) fan van je sponsor moeten worden.

VOORDAT JE SPONSORS GAAT WERVEN: 1.Realiseer je waarom bedrijven sponsoren. 2.Welke belangen kunnen bedrijven hebben? 3.Waar hebben je leden behoefte aan? 4.Wat weet je van je leden? 5.Wat kunnen jullie een bedrijf bieden?

AD.1: WAAROM SPONSOREN BEDRIJVEN? Bedrijven/ merken willen opvallen. Opvallen door relevant te zijn voor consument. Bedrijven willen associaties toevoegen aan merk. Merk/ bedrijf moet toegevoegde waarde krijgen. Dit zorgt voor meer associaties met het merk/ bedrijf. Sponsoring kan hier voor zorgen.

AD 2: OVERIGE BELANGEN VAN BEDRIJVEN Naambekendheid vergroten of vestigen. Relatiemarketing of netwerken (b-to-b). Imago verbeteren of versterken. Nieuwe markt aanboren.

DEFINITIE Sponsoring is: “Het aangaan van een wederkerige relatie waarbij geld, goederen of in geld te waarderen diensten beschikbaar worden gesteld in ruil voor (communicatieve en/of associatieve) tegenprestaties”

AD 3: WAAR HEBBEN JE LEDEN BEHOEFTE AAN? Waarom zijn jullie leden lid van jullie club? En waarom zijn mensen nog geen lid van jullie club? Wat maakt jullie club uniek (wees kritisch en kijk ook lokaal)? Hoe kan het er voor hen beter, leuker, mooier op worden?

AD 4: WAT WEET JE VAN JE LEDEN? Wat houdt hen naast hockey nog meer bezig? Wat is de gem. leeftijd, welstandsklasse van je leden? Bedrijven zijn gek op demografische gegevens. Voeg ze als bijlage toe aan je sponsoraanbod.

DENK NIET ALLEEN AAN GELD

AD 5: WAT KUNNEN JULLIE BIEDEN? Denk in associaties (toevoegen aan een merk). Wees maatschappelijk relevant. Vind synergie met andere sponsorships van bedrijf. Zorg dat jullie leden de sponsor ervaren. Biedt leden voordeel als ze loyaal zijn aan je sponsor. Maak het ook voor je sponsor beter, leuker en mooier op! RIJDERS

TOON AMBITIE (MAAR OVERDRIJF NIET)

LESSEN UIT DE BRIEF (HOE JE HET NIET MOET DOEN) Zorg dat je je brief persoonlijk adresseert. Realiseer je je dat alleen de eerste twee alinea’s worden gelezen Vertel meteen waarom je dit bedrijf benaderd hebt (associatie). Bewaar details voor de bijlage. Bied geen “waardevolle publiciteit” als je niet zeker weet dat dit ook de sponsor ten goede komt. Biedt sowieso geen tegenprestaties die je niet kunt waarmaken. Zorg er altijd voor dat je aanbod uniek is (geen mailing).

PRAKTISCHE TIPS Stuur een usb-stick toe. Praat over een sponsoraanbod i.p.v. een –verzoek. Blijf op de hoogte van alle activiteiten va Zorg dat jullie leden de sponsor ervaren. Biedt leden voordeel als ze loyaal zijn aan je sponsor. Maak het ook voor je sponsor beter, leuker en mooier op!

MEER INFORMATIE: Te vinden in: “Sponsoring: hoe en waarom”. Contact: