Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leonardo project : EuroVITO Tsjechië België.
Advertisements

ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Bright Star •Land:Groot-Brittannië, Australië, Frankrijk •Regisseur:Jane Campion •Duur:119 minuten •Jaar:2009 •Start:20:00 uur Meer informatie? Pak het.
INFORMATIESESSIE CULTUURDATABANK GEGEVENS ONTSLUITEN MET IFRAMES.
Wat is CKV CKV staat voor Culturele en Kunstzinnige Vorming. In dit vak maak je kennis met kunst. Tijdens de lessen zie je verschillende vormen van kunst.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
Internettoepassingen waarmee we niet (zo) bekend zijn
Meer dan Voetbal 17 november 2010 VSG Zuid De maatschappelijke rol van voetbal.
Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Collectieve pr Bijeenkomst 22 mei
Facebook Zie de kansen!.
Faculteit Sociale Wetenschappen
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Jongeren Preventie Team
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Theaterdance regiotheater ○ regiodance théâtres sans frontières ○ theaters zonder grens ○ theaters ohne grenzen.
Wij zijn Team Fusion Five
Door: Cameron Celestine
“Hoe kunnen we “buiten” binnen halen?” Vrijdag 12 september 2014 workshop.
ARTIEST 2.0. ATIESTEN Pete Philly Dennie Christian MC Biggah.
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Sport en bewegen in de buurt Buurtsportcoaches in Deurne.
Interactive Experience model
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
ACTIEGROEP DUITS: MACH MIT
EMEG-Lijst opdracht Maak een SWOT-analyse & geef daarbij advies
Iedereen gebruikt social media.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Project Emerging Media Sprint review 1 Project Emerging Media Sprint review 1 Opdrachtgever: Rotterdams Nieuwe Consultant: Zicht Ferry Koster, Niels Middelkoop,
Departures Land:Japan Regisseur:Yojiro Takita Duur:130 minuten Jaar:2008 Start:20:00 uur Meer informatie? Pak het Filmhuis boekje!
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Toepassingen 5L week 11: ‘Reclame’ een breuk of een procent nemen van een getal 5L week 11: ‘Reclame’
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Rotterdam, cultuur en publiek in kaart gebracht
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
TNS NIPO MuseumMonitor | Studiedag Prijsbeleid binnen Musea | 13 december 2007 Agenda Wat is en doet de MuseumMonitor Wat heeft men over voor museumbezoek.
Hoe kan je > voor KiKa ophalen? ●Plan van aanpak. ●Begin zo vroeg mogelijk. ●Welke acties passen bij jou? ●Blijf dicht bij jezelf!!! ●Commitment.
Historie 1e festival 12 april 2002Boogie Bar1100 bezoekers (uitverkocht) 2e festival 26 april 2003De Muzeval1350 bezoekers (uitverkocht) 3e festival.
1 EXPATS IN DELFT Belang, wensen en mogelijkheden Paul Rullmann.
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
De beschikbaarheid van kwalitatief goede zorg voor expats Lucie Cunningham, Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Diversiteit in bestuur en toezicht
Gastvrij parkeren ’sH.
Mediawijsheid competentie:
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Een succesvol community project
Wat is HZ Cult 65 CULT ACTIVITEITEN GEBRUIK HZ CULT VOOR CKV
Dat gaat naar het meanderplein toe!
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Mediawijsheid competentie:
Minor Digital Marketing
Mensen met verstandelijke beperkingen in de samenleving
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Omdat deelnemen belangrijk is
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Fairtrade Gemeente 19 april 2018 Groningen Anke van Duuren Regio adviseur Fairtrade Gemeente Noord Nederland.
Transcript van de presentatie:

Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen

Enquete April Expats met diverse profielen gevraagd Kennis over culturele instellingen Hoe vaak bezoeken expats individuele instellingen Met wie gaan ze naar instellingen Redenen waarom ze niet gaan Hoe horen ze over culturele agenda in de stad

Bekendste Culturele Instellingen DOK: sinds gevestigd op Vesteplein 100, staat open voor activiteiten door expats bedacht, materialen in vreemde talen Festivals en concerts: bekend via en vaak per toeval als ze boodschappen in de binnenstad doen Pathé: bekende films in het Engels Filmhuis Lumen: kwaliteit culturele films in allerlei talen

Groepen Expats en Cultuur Naar musea meestal met gasten uit het buitenland of tijdens open monumentendag of museumweekend als ze gratis zijn Naar festivals meestal met familie en vrienden DOK met de kinderen of vrienden Naar cafés en andere horeca via expat-clubs zoals Delftians, Delft INA, Legal Aliens en Delft MaMa Naar de bioscoop Pathé‘s Ladies night Filmhuis Lumen voor festivals buitenlandse films

Stimulerende Initatieven Theater de Veste heeft een speciale pagina met selectie expat vriendelijke programma’s heeft een pdf met Engelse vertaling Delftpas Filmhuis Lumen heeft een paar expat-vrijwilligers en staat open voor speciale vraagprogrammering door expat-clubs Kadmium kunstcentrum stuurt nieuwsbrief naar St Delft MaMa voor samenvatting, vertaling en verspreiding naar doelgroep

Waarom gaan ze niet? Gebrek aan informatie over expat-vriendelijke programma’s die wel bestaan (Theater De Veste, Rietveld Theater) Geen informatie in het Engels op website en social media (VAK, Kadmium, Rietveld Theater) Feedback dat ze te duur voor hen zijn (T. De Veste, VAK) Programma past niet altijd bij hun smaak

Hoe weten expats over Cultuur? De meerderheid via vrienden – mond reclame en op Facebook pagina’s van vrienden Via culturele agenda op Via Expat-blogs, Facebook expat clubpagina’s en nieuwsbrieven Via gratis Delftse kranten (Delft op Zondag, Delftse Post)

Advies voor meer Participatie Stimuleren bij instellingen om basisinformatie in het Engels op de website te publiceren Structureel delen expat vriendelijke activiteiten via expat clubs Vrijwilligers binnen expats gemeenschap regelmatig werven (meer integratie en meer bezoekers via mond reclame) Meer Nederlandse culturele vrijwilligers en personeel bij expat clubs socialiseren (voorbeeld Jazz Festival bij Legal Aliens) Expats: ambassadeurs Delft binnen buitenlandse families en vrienden – handig om een loyalty card programma te hebben Expat artiesten laten optreden