Auto’s en Twitter Ze zouden verboden moeten worden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

Crossmedia Strategie en concept.
Eigen Kracht-conferenties
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
De innovatie-matrix De veranderende rol van docenten
Social media gebruiken om een baan te vinden
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
FULLFILL YOUR DESTINY! EXPAND YOUR SOCIAL STRUCTURES! LIVE YOUR DREAM! CONNECTING TRIBES! Welkom bij CONNECTING TRIBES. CONNECTING TRIBES is jouw online.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Wegwijs in social media land
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
Workshop intrapreneurschap Ondernemerschap binnen de bedrijfsmuren.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Marketing Werkgroep 6.
V1 Kern Technologie & Innovatie Hoorcollege 6: Trends in technologie.
11 Mediavoorzieningen Fontys Hoe verder na 23 dingen?
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Samen werken aan een gezonde regio!
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Opnieuw samen leven met elkaar Presentatie Congres 25 november 2014.
Kennismanagement & Sociale media
Initiatief doelen standaarden systemen waarden empowermentcreativiteit visie Intern Extern Flexibiliteit Controle De essentie van de ontwikkeling van medewerkers.
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
#KM2.0 BIJEENKOMST 3 IN OBA. 2 Intro: het muizenhuis en delen onderzoeksvragen Ervaringen uitwisselen KIP congres en blogs Theorie: trends en ontwikkelingen.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Cross Media. Vandaag Creatieve ontwikkeling Het kruisbestuivingselement – het mediumspecifiek naar elkaar verwijzen binnen een concept Hier onderscheidt.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Denken in mogelijkheden
Werken met Blogs 1. Waarom bloggen? 2. Werken met blogs op de MLI.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Ouderavond Kind en internet Kim Claassen jeugdverpleegkundige Christel van Helvoirt gezondheidsvoorlichter GGD Hart voor Brabant.
1BaSWb-Eline Beernaert.  “Sociale media is een verzamelnaam voor online platforms waar door interactie en dialoog tussen gebruikers de inhoud wordt vormgegeven.”
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
6 jaar web 2.0 zorg | welzijn bert mulder | lector informatie, technologie en samenleving | haagse hogeschool.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Tekst hier Positieve beeldvorming rond diversiteit stimuleren in de media.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Het internet Sociale media MailBlogChattenVirussen.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Leerlingen en social media
ViaVia Info-presentatie
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media.
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Sociale Media.
Hoe de data-explosie al onze vragen gaat beantwoorden
Oost west thuis best Netwerken doe je zo..
Lezing NKSR Kansen voor persoonsvorming
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Social media voor statenleden/politici
Sociale media Beeldgebruik
1.2 massamedia en internet
Transcript van de presentatie:

Auto’s en Twitter Ze zouden verboden moeten worden

Inhoud 1.Wat zijn Social Media? middel 2.Wat is Social Media? mens 3.Voorbeelden Wat wilt u weten?

Niels van Maaren Merkstrategist, conversiedenker Hogeschooldocent Merkstrateeg bij Philips Lighting Communicatiemanager bij Keystone International

Strategie

Creatief

Passie

Inhoud 1.Wat zijn Social Media? Middel 2.Wat is Social Media? mens 3.Voorbeelden

Wat zijn Social Media Welke Social Media kent u zoal?

Wat zijn Social Media? De ‘Big five’ Twitter Facebook LinkedIn YouTubeBlog

Twitter

Facebook

Linkedin

Youtube

Blogs

En nu? Enorme hoeveelheid communicatieboodschappen Enorme keuze en aanbod van mediakanalen Nieuwe technieken zorgen voor nieuwe kansen Digitalisering zorgt voor convergentie

Thomas Friedman De 10 platmakers 1.9 november 1989, De val van de muur 2.9 augustus 1995, Netscape naar de beurs, 3.Workflowsoftware 4.Uploading, de kracht van gemeenschappen 5.Outsourcing, in delen 6.Offshoring, in z’n geheel 7.Supply-chaining 8.Insourcing, horizontaal creëren van waarde 9.In-formeren, alles staat on-line 10.De steroiden, overal bereik

Inhoud 1.Wat zijn Social Media? Middel 2.Wat is Social Media? mens 3.Voorbeelden

Wat is Social Media? Een manier waarop gebruikers op een online platform informatie met elkaar delen en zodoende hun identiteit vorm geven. Belangrijkste drijfveer: contact met elkaar. Kenmerken van Social Media: Online-media (gedeeltelijk) Open Laagdrempelig Interactief Tribes

Postmodernistische ‘Tribes’ Nu is de tijd van het individu. Dit individu moet persoonlijk actie ondernemen om z ijn eigen identiteit vormgeven Postmodernistische sociale dynamiek is de aanleiding voor het ontstaan van ‘Tribes’ Op weg naar een transformatie - maatschappij

Plato Het verlangen naar erkenning is voor het eerst beschreven door Plato in de Staat waarin hij beschreef dat de ziel uit drie delen bestaat: Ratio, redenerend deel Verlangend deel Bezieling (thymos) deel Het eind van de geschiedenis en de laatste mens, F. Fukuyama, pag. 18

Karakteristieken van ‘Tribes’ Zij komen samen rondom het thema: EMOTIE en PASSIE Er is geen centraal machtsorgaan maar wel een initiator Er zijn geen formeel vastgestelde regels of wetten Zij hebben een collectieve intrinsieke ‘drive’

Verschuiving van eigenschappen Tribe Oud Permanent en eenkennig Lid van een totalitair systeem Fysieke grenzen Tribe Nu Kortstondiger Lidmaatschap van meerdere ‘tribes’ mogelijk Conceptuele grenzen

Inhoud 1.Wat zijn Social Media? 2.Wat is Social Media? 3.Voorbeelden Wat wilt u weten?

Intimate Alle digitale levenslopen Augmentation Plaatsgerelateerde multimedia informatie en simulatie Simulation Virtuele ruimtes Extimate Digitale planeet

Intimate LOMO Door student herontdekt in Wenen Keukenwand vol met resultaten ‘LOMOwall’ Speciale bijeenkomsten en opdrachten

Conversie - Picture assignment

Simulation Serious games

Conversie – Avatar Virtuele identiteit Foto's: Robbie Cooper, 2007

Extimate

Conversie – Historische reis

Augmentation

Samenvatting Nieuwe Media ontwikkeling van middelen: nieuwe kansen en convergentie De gebruikers willen contact met elkaar. Gebruikers geven hun identiteit ook vorm op een on-line platform. Geef gebruikers kans om in actie te komen.

Boeken Crossmedia concepting I. Reynaert ISBN Tribes S. Godin ISBN Megatrends Europe A. Bakas ISBN De Droommaatschappij R. Jensen. ISBN Filosofie in 30 seconden B. Loewer ISBN Consumer Tribes B. Cova ISBN

Boeken Het einde van de geschiedenis... F. Fukuyama ISBN X Me the media Bloem e.a. ISBN De aarde is plat.. T. Friedman ISBN In Europa G. Mak ISBN Twee weten meer dan één J. Surowiecki ISBN Uitgeverij Contact Check in / Check uit C. Van ‘t Hof e.a. ISBN Uitgeverij NAI