Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

Business mapping Business model canvas.
Kopen en verkopen les 74.
Kevin Cornelissen Inne Hidegh
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
29/01/14.  Intro  Theorie  Kennisvragen maken.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Point of Sales Materiaal
Monopolistische concurrentie
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Distributiestrategie
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Agenda  Les 44 tm 46  wkn 04 en 05  hs 13 vreemd vermogen op korte termijn  bestuderen par 13.1 tm 13.5 maken wb vragen 13.1 tm
Marketing presentatie
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Energie ....
Fase 1 Ken de (detail)handel
Vak: Marketing Docent: Anja Lorié.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Fase 1 Ken de (detail)handel
§ 1.2 Sta je samen sterker? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan.
De Bedrijfskolom.
Detailhandelsmarketing
3.3 Sta jij in je recht? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan moet.
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Marketing 5 havo.
Detailhandel algemeen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Pag 65 t/m 77. Wat gaan we doen vandaag? Even terugkomen op de inkomstenbelasting Filmpje kijken over belastingen Huiswerk nakijken Uitrekenen inkomstenbelasting.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Frozen. Op mijn webshop “Frozen” verkoop ik diepvriespizza’s die thuis worden geleverd.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
Dienstenmarketing Week 4.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
HOOFDSTUK 3 Wat koop je ervoor?. Consumentenorganisaties Komen op voor de belangen van de consument (klant) Voorlichting geven Waarschuwen tegen misleidende.
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Welkom VWO 5..
Distributiebeleid.
Welkom VWO 5..
Welkom VWO 5..
What will you do to change the
Welkom VWO 5..
Vmbo 2 economie Goede producten?
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Wat doet de groothandel?
Ontvangt en verwerkt goederen
DESKUNDIG, FLEXIBEL EN ONAFHANKELIJK
Transcript van de presentatie:

Ron Weijens

 Lijst Lijst

 20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO

 Een producent van een A-merk tuingereedschap wil een maximale afzet bereiken. In zijn distributiebeleid kiest hij voor:  Arechtstreekse levering aan de consument;  Bintensieve distributie;  Cselectieve distributie;  Dexclusieve distributie.

 Intensieve distributie is een marketingtechniek waarbij de producent:  Ade tussenhandel nauwlettend in de gaten houdt;  Bintensief reclame maakt;  Cgeen eisen stelt aan zijn verkooppunten;  Deen uitgebreid marktonderzoek houdt naar de distriebutiepunten van de concurrent

 Bloemen gaan vanaf de kweker via de veiling naar de handel. De handel zorgt ervoor dat de bloemen direct naar de afnemers gaan. Hier is sprake van een:  Aindirect lang kanaal;  Bindirect kort kanaal;  Cdirecte distributie;  Dselectieve distributie

 Bloemen worden op zoveel mogelijk verkooppunten aangeboden. Hier is sprake van:  Aexclusieve distributie;  Btweezijdig exclusieve distributie;  Cselectieve distributie;  Dintensieve distributie.

 Bij exclusieve distributie worden de producten geleverd door:  Aspeciaalzaken;  Bde groothandel rechtstreeks;  Ceen postorderbedrijf;  Dzaken met alleenverkooprecht

 Het Nova organiseert ieder jaar een lunch voor haar zakenpartners en personeelsleden. Deze activiteit valt onder: A. Public relations B. Sales promotion C. Sponsoring D. Reclame

 Wat is actiereclame? A. Sales Promotions – PR – Persoonlijke verkoop B. Sponsoring – PR – Verpakking C. Displays – Verpakking – Sales Promotions D. PR – Verpakking - Displays

 Persoonlijke verkoop wordt alleen toegepast als: A. Er veel afnemers zijn B. Als het product geen uitleg nodig heeft C. Als product veel kost D. Als iets op maat wordt gemaakt

 De fruitbranche maakt gezamelijk reclame met de slogan ‘De zomerkoninkjes zijn er weer’. Hoe noemen we deze reclame? A. Coöperatieve Reclame B. Collectieve Reclame C. Combinatie Reclame D. Ideële Reclame

 Speciality goods worden verkocht via: A. Intensieve B.Selectieve C. Duale D. Indirect korte distributie

 Het inleveren van een streepjescode uit de verpakking van en product, zodat men het aankoopbedrag terugkrijgt, is een vorm van: A.Verkapte korting B.Premium-on-pack C.Volume-plus-actie D. Cash refund actie

 Fietsfabrikant Batavus maakt een gezamenlijke folder met detaillisten die Batavus fietsen verkopen. Hier is sprake van:  A. Ideele reclame  B. Cooperatieve reclame  C. Collectieve reclame  D. Producenten reclame

 Wat is een pay off?  A. Wanneer een klant te laat betaalt  B. Wanneer een klant helemaal niet betaalt  C. Een slagzin  D. Wanneer een klant helemaal niks hoeft te betalen

 1.Bij de klassieke keten wordt de groothandel uitgesloten.  2. Intensieve distributie past men bij Iphone van Apple toe  A. Stelling 1 is juist / Stelling 2 is juist  B. Stelling 1 is onjuist / Stelling 2 is juist  C. Stelling 1 is onjuist / Stelling 2 is onjuist  D. Stelling 1 is juist / Stelling 2 is onjuist

 Tijdens de distributie worden er 6 verschillen overbrugd. Het verschil in tijd betekent:  A. Dat de consument tijd bespaart  B. Dat de consument geen tijd heeft  C. Dat de consument het verschil in tijd niet hoeft te overbruggen door het reizen  D. Dat de consument geen tijd hoeft te maken, het product wordt gebracht

 De bedrijfskolom start bij de producent en eindigt met de consument  A. Waar  B. Niet waar  C. Geen van beiden

 Promotie is een onderdeel van:  A. De communicatiemix  B. De promotiemix  C. De marketingmix  D. De reclamemix

 Themacommunicatie is voor een langere periode. Daarin is het mogelijk om:  A. Een premiumactie op te zetten  B. Goodwill te kweken  C. De hamsterweken van Albert Heijn te plannen  D. Geen van allen

 De Colportagewet zegt o.a. dat:  A.De verkoper niet meer dan 35 euro mag verkopen  B. De verkoper zich niet hoeft in te schrijven bij de KvK  C. De verkoper zich bij navraag moet legitimeren  D.De koper 9 dagen bedenktijd heeft

 Open vraag:  Noem 4 verschillen die worden overbrugd door distributie

 Een producent van een A-merk tuingereedschap wil een maximale afzet bereiken. In zijn distributiebeleid kiest hij voor:  Arechtstreekse levering aan de consument;  Bintensieve distributie;  Cselectieve distributie;  Dexclusieve distributie.

 Intensieve distributie is een marketingtechniek waarbij de producent:  Ade tussenhandel nauwlettend in de gaten houdt;  Bintensief reclame maakt;  Cgeen eisen stelt aan zijn verkooppunten;  Deen uitgebreid marktonderzoek houdt naar de distriebutiepunten van de concurrent

 Bloemen gaan vanaf de kweker via de veiling naar de handel. De handel zorgt ervoor dat de bloemen direct naar de afnemers gaan. Hier is sprake van een:  Aindirect lang kanaal;  Bindirect kort kanaal;  Cdirecte distributie;  Dselectieve distributie

 Bloemen worden op zoveel mogelijk verkooppunten aangeboden. Hier is sprake van:  Aexclusieve distributie;  Btweezijdig exclusieve distributie;  Cselectieve distributie;  Dintensieve distributie.

 Bij exclusieve distributie worden de producten geleverd door:  Aspeciaalzaken;  Bde groothandel rechtstreeks;  Ceen postorderbedrijf;  Dzaken met alleenverkooprecht

 Het Nova organiseert ieder jaar een lunch voor haar zakenpartners en personeelsleden. Deze activiteit valt onder: A. Public relations B. Sales promotion C. Sponsoring D. Reclame

 Wat is actiereclame? A. Sales Promotions – PR – Persoonlijke verkoop B. Sponsoring – PR – Verpakking C. Displays – Verpakking – Sales Promotions D. PR – Verpakking - Displays

 Persoonlijke verkoop wordt alleen toegepast als: A. Er veel afnemers zijn B. Als het product geen uitleg nodig heeft C. Als product duur is D. Als iets op maat wordt gemaakt

 De fruitbranche maakt gezamelijk reclame met de slogan ‘De zomerkoninkjes zijn er weer’. Hoe noemen we deze reclame? A. Coöperatieve Reclame B. Collectieve Reclame C. Combinatie Reclame D. Ideële Reclame

 Speciality goods worden verkocht via: A. Intensieve B.Selectieve C. Duale D. Indirect korte distributie

 Het inleveren van een streepjescode uit de verpakking van en product, zodat men het aankoopbedrag terugkrijgt, is een vorm van: A.Verkapte korting B.Premium-on-pack C.Volume-plus-actie D. Cash refund actie

 Fietsfabrikant Batavus maakt een gezamenlijke folder met detaillisten die Batavus fietsen verkopen. Hier is sprake van:  A. Ideele reclame  B. Cooperatieve reclame  C. Collectieve reclame  D. Producenten reclame

 Wat is een pay off?  A. Wanneer een klant te laat betaalt  B. Wanneer een klant helemaal niet betaalt  C. Een slagzin  D. Wanneer een klant helemaal niks hoeft te betalen

 1.Bij de klassieke keten wordt de groothandel uitgesloten.  2. Intensieve distributie past men bij Iphone van Apple toe  A. Stelling 1 is juist / Stelling 2 is juist  B. Stelling 1 is onjuist / Stelling 2 is juist  C. Stelling 1 is onjuist / Stelling 2 is onjuist  D. Stelling 1 is juist / Stelling 2 is onjuist

 Tijdens de distributie worden er 6 verschillen overbrugd. Het verschil in tijd betekent:  A. Dat de consument tijd bespaart  B. Dat de consument geen tijd heeft  C. Dat de consument het verschil in tijd niet hoeft te overbruggen door het reizen  D. Dat de consument geen tijd hoeft te maken, het product wordt gebracht

 De bedrijfskolom start bij de producent en eindigt met de consument  A. Waar  B. Niet waar  C. Geen van beiden

 Promotie is een onderdeel van:  A. De communicatiemix  B. De promotiemix  C. De marketingmix  D. De reclamemix

 Themacommunicatie is voor een langere periode. Daarin is het mogelijk om:  A. Een premiumactie op te zetten  B. Goodwill te kweken  C. De hamsterweken van Albert Heijn te plannen  D. Geen van allen

 De Colportagewet zegt o.a. dat:  A.De verkoper niet meer dan 35 euro mag verkopen  B. De verkoper zich niet hoeft in te schrijven bij de KvK  C. De verkoper zich bij navraag moet legitimeren  D.De koper 9 dagen bedenktijd heeft

 Open vraag:  Noem 4 verschillen die worden overbrugd door distributie  Tijd – Vermogen – Kennis – Hoeveelheid – Plaats - Kwaliteit

 Voordat je gaat kom je bij mij langs en laat je huiswerk controleren  Voor volgende week:  Leren tot en met pagina 89  Maken: Casus 38 op pagina 100