Ron Weijens
Lijst Lijst
20 minuten voor doornemen te leren stof Daarna SO
Een producent van een A-merk tuingereedschap wil een maximale afzet bereiken. In zijn distributiebeleid kiest hij voor: Arechtstreekse levering aan de consument; Bintensieve distributie; Cselectieve distributie; Dexclusieve distributie.
Intensieve distributie is een marketingtechniek waarbij de producent: Ade tussenhandel nauwlettend in de gaten houdt; Bintensief reclame maakt; Cgeen eisen stelt aan zijn verkooppunten; Deen uitgebreid marktonderzoek houdt naar de distriebutiepunten van de concurrent
Bloemen gaan vanaf de kweker via de veiling naar de handel. De handel zorgt ervoor dat de bloemen direct naar de afnemers gaan. Hier is sprake van een: Aindirect lang kanaal; Bindirect kort kanaal; Cdirecte distributie; Dselectieve distributie
Bloemen worden op zoveel mogelijk verkooppunten aangeboden. Hier is sprake van: Aexclusieve distributie; Btweezijdig exclusieve distributie; Cselectieve distributie; Dintensieve distributie.
Bij exclusieve distributie worden de producten geleverd door: Aspeciaalzaken; Bde groothandel rechtstreeks; Ceen postorderbedrijf; Dzaken met alleenverkooprecht
Het Nova organiseert ieder jaar een lunch voor haar zakenpartners en personeelsleden. Deze activiteit valt onder: A. Public relations B. Sales promotion C. Sponsoring D. Reclame
Wat is actiereclame? A. Sales Promotions – PR – Persoonlijke verkoop B. Sponsoring – PR – Verpakking C. Displays – Verpakking – Sales Promotions D. PR – Verpakking - Displays
Persoonlijke verkoop wordt alleen toegepast als: A. Er veel afnemers zijn B. Als het product geen uitleg nodig heeft C. Als product veel kost D. Als iets op maat wordt gemaakt
De fruitbranche maakt gezamelijk reclame met de slogan ‘De zomerkoninkjes zijn er weer’. Hoe noemen we deze reclame? A. Coöperatieve Reclame B. Collectieve Reclame C. Combinatie Reclame D. Ideële Reclame
Speciality goods worden verkocht via: A. Intensieve B.Selectieve C. Duale D. Indirect korte distributie
Het inleveren van een streepjescode uit de verpakking van en product, zodat men het aankoopbedrag terugkrijgt, is een vorm van: A.Verkapte korting B.Premium-on-pack C.Volume-plus-actie D. Cash refund actie
Fietsfabrikant Batavus maakt een gezamenlijke folder met detaillisten die Batavus fietsen verkopen. Hier is sprake van: A. Ideele reclame B. Cooperatieve reclame C. Collectieve reclame D. Producenten reclame
Wat is een pay off? A. Wanneer een klant te laat betaalt B. Wanneer een klant helemaal niet betaalt C. Een slagzin D. Wanneer een klant helemaal niks hoeft te betalen
1.Bij de klassieke keten wordt de groothandel uitgesloten. 2. Intensieve distributie past men bij Iphone van Apple toe A. Stelling 1 is juist / Stelling 2 is juist B. Stelling 1 is onjuist / Stelling 2 is juist C. Stelling 1 is onjuist / Stelling 2 is onjuist D. Stelling 1 is juist / Stelling 2 is onjuist
Tijdens de distributie worden er 6 verschillen overbrugd. Het verschil in tijd betekent: A. Dat de consument tijd bespaart B. Dat de consument geen tijd heeft C. Dat de consument het verschil in tijd niet hoeft te overbruggen door het reizen D. Dat de consument geen tijd hoeft te maken, het product wordt gebracht
De bedrijfskolom start bij de producent en eindigt met de consument A. Waar B. Niet waar C. Geen van beiden
Promotie is een onderdeel van: A. De communicatiemix B. De promotiemix C. De marketingmix D. De reclamemix
Themacommunicatie is voor een langere periode. Daarin is het mogelijk om: A. Een premiumactie op te zetten B. Goodwill te kweken C. De hamsterweken van Albert Heijn te plannen D. Geen van allen
De Colportagewet zegt o.a. dat: A.De verkoper niet meer dan 35 euro mag verkopen B. De verkoper zich niet hoeft in te schrijven bij de KvK C. De verkoper zich bij navraag moet legitimeren D.De koper 9 dagen bedenktijd heeft
Open vraag: Noem 4 verschillen die worden overbrugd door distributie
Een producent van een A-merk tuingereedschap wil een maximale afzet bereiken. In zijn distributiebeleid kiest hij voor: Arechtstreekse levering aan de consument; Bintensieve distributie; Cselectieve distributie; Dexclusieve distributie.
Intensieve distributie is een marketingtechniek waarbij de producent: Ade tussenhandel nauwlettend in de gaten houdt; Bintensief reclame maakt; Cgeen eisen stelt aan zijn verkooppunten; Deen uitgebreid marktonderzoek houdt naar de distriebutiepunten van de concurrent
Bloemen gaan vanaf de kweker via de veiling naar de handel. De handel zorgt ervoor dat de bloemen direct naar de afnemers gaan. Hier is sprake van een: Aindirect lang kanaal; Bindirect kort kanaal; Cdirecte distributie; Dselectieve distributie
Bloemen worden op zoveel mogelijk verkooppunten aangeboden. Hier is sprake van: Aexclusieve distributie; Btweezijdig exclusieve distributie; Cselectieve distributie; Dintensieve distributie.
Bij exclusieve distributie worden de producten geleverd door: Aspeciaalzaken; Bde groothandel rechtstreeks; Ceen postorderbedrijf; Dzaken met alleenverkooprecht
Het Nova organiseert ieder jaar een lunch voor haar zakenpartners en personeelsleden. Deze activiteit valt onder: A. Public relations B. Sales promotion C. Sponsoring D. Reclame
Wat is actiereclame? A. Sales Promotions – PR – Persoonlijke verkoop B. Sponsoring – PR – Verpakking C. Displays – Verpakking – Sales Promotions D. PR – Verpakking - Displays
Persoonlijke verkoop wordt alleen toegepast als: A. Er veel afnemers zijn B. Als het product geen uitleg nodig heeft C. Als product duur is D. Als iets op maat wordt gemaakt
De fruitbranche maakt gezamelijk reclame met de slogan ‘De zomerkoninkjes zijn er weer’. Hoe noemen we deze reclame? A. Coöperatieve Reclame B. Collectieve Reclame C. Combinatie Reclame D. Ideële Reclame
Speciality goods worden verkocht via: A. Intensieve B.Selectieve C. Duale D. Indirect korte distributie
Het inleveren van een streepjescode uit de verpakking van en product, zodat men het aankoopbedrag terugkrijgt, is een vorm van: A.Verkapte korting B.Premium-on-pack C.Volume-plus-actie D. Cash refund actie
Fietsfabrikant Batavus maakt een gezamenlijke folder met detaillisten die Batavus fietsen verkopen. Hier is sprake van: A. Ideele reclame B. Cooperatieve reclame C. Collectieve reclame D. Producenten reclame
Wat is een pay off? A. Wanneer een klant te laat betaalt B. Wanneer een klant helemaal niet betaalt C. Een slagzin D. Wanneer een klant helemaal niks hoeft te betalen
1.Bij de klassieke keten wordt de groothandel uitgesloten. 2. Intensieve distributie past men bij Iphone van Apple toe A. Stelling 1 is juist / Stelling 2 is juist B. Stelling 1 is onjuist / Stelling 2 is juist C. Stelling 1 is onjuist / Stelling 2 is onjuist D. Stelling 1 is juist / Stelling 2 is onjuist
Tijdens de distributie worden er 6 verschillen overbrugd. Het verschil in tijd betekent: A. Dat de consument tijd bespaart B. Dat de consument geen tijd heeft C. Dat de consument het verschil in tijd niet hoeft te overbruggen door het reizen D. Dat de consument geen tijd hoeft te maken, het product wordt gebracht
De bedrijfskolom start bij de producent en eindigt met de consument A. Waar B. Niet waar C. Geen van beiden
Promotie is een onderdeel van: A. De communicatiemix B. De promotiemix C. De marketingmix D. De reclamemix
Themacommunicatie is voor een langere periode. Daarin is het mogelijk om: A. Een premiumactie op te zetten B. Goodwill te kweken C. De hamsterweken van Albert Heijn te plannen D. Geen van allen
De Colportagewet zegt o.a. dat: A.De verkoper niet meer dan 35 euro mag verkopen B. De verkoper zich niet hoeft in te schrijven bij de KvK C. De verkoper zich bij navraag moet legitimeren D.De koper 9 dagen bedenktijd heeft
Open vraag: Noem 4 verschillen die worden overbrugd door distributie Tijd – Vermogen – Kennis – Hoeveelheid – Plaats - Kwaliteit
Voordat je gaat kom je bij mij langs en laat je huiswerk controleren Voor volgende week: Leren tot en met pagina 89 Maken: Casus 38 op pagina 100