Agenda locatie 3 ■ Sociaal veilig ontwerp en beheer ■ Beeldkwaliteit en landschappelijke inpassing ■ Technische veiligheid ■ Beheer en onderhoud ■ Kosten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opvoeden in de stad en in een dorp
Advertisements

Multifunctionele kering Science Park Amsterdam
Toekomst Oudegeinlaan en omgeving
Door goede gesprekken groeien
Wat heb je allemaal nodig Een schroevendraaier nummer 4
Verkeerseducatie : dode hoek
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
DEBAT MOBILITEIT & VERVOER Stedelijke Ouderen Commissie (SOC) 23 april 2014.
Les 8 Hoofdstuk 12: Communicatie.
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
SENIORENSCENARIO Detlef Andries & Rogier Denecker.
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Houtskoolschets Starterswoningen. Aanleiding Wachtlijsten woningbouw Grondpositie en kosten Aantrekkelijke gemeente blijven Veel woningen te koop, maar.
D4A en Toegankelijkheid
Challenge the future Delft University of Technology Over spaghetti, verkoop en veranderingstheorieën Effecten van verkoop van huurwoningen op.
waarom nieuw bouwen? fossiele brandstoffen raken op
Auteurs artikel: Leontien M. van der Knaap & Stefan Bogaerts.
Leefbaarheid Casus: Kanaleneiland, Utrecht. Eén van de veertig
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Asfalt in de waterbouw Hessel Voortman Arcadis.
Aanpak en planning planstudie
Public design – Concept 1 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Binnenhofje.
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Een instrument om ouderparticipatie te meten
Landschap & ondernemen in Landelijk Noord CDR durgerdam, november 2008.
Overlast in een uitgaansbuurt
2030 Vlaardings Café 17 juli veilig schoon onderhoud 2030 op weg naar 2030 maar……. ook nu al van belang.
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Aan Kinderboerderij Waspik in samenwerking met Platform Waspik.
Inloop D’n Brooy d.d. 2 juli Welkom Stand van Zaken besluitvorming gemeente Toelichting plannen en proces Vragenronde.
Werksessie Een openbare ontmoetingsplek in de openlucht 20 juni 2014 Peter van Heek (VKK-FDG)
Verbinding G- en K-buurten met Gaasperpark na verbreding A9
Grip op IT.
IP Schepenstraat.
6 stappen in Risico management
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
Hoofdstuk 5 Vijfkaart hoog, eerste verkenning 1e9 NdF-h1 NdF-h5 1 1.
ONDERZOEK haalbaar & duurzaam organiseren van stages ONDERZOEK naar het haalbaar & duurzaam organiseren van stages opleiding leraar secundair onderwijs.
Serie/Parallel Schakelingen
Variant 1 ➢ Draaibrug op huidige locatie ➢ Huidige hoogte (ca. 1 meter) ➢ Draaipunt in midden van de vaarweg ➢ Verbreden vaarweg naar 54 meter Voordelen.
Les 1 Harrie Manders (sidekick Erne Thuys)
VOOR ALLE LEERWEGEN ! NU. INHOUD ARTXPRESS AUDITIE PROCEDURE PROGRAMMA LEERLIJN MOTIVATIE CONTACT.
Kan een werelddeel krimpen?
VvE Beheer. Wie zijn wij Landelijke organisatie; Platte organisatiestructuur; Uitgebreide technische kennis van zowel installatietechnische, bouwkundige.
1 Second opinion Groenezoom-rotonde Presentatie van de resultaten Hans van der Stok 10 juni 2014.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
2 Dé trend voor de toekomst: biebonderzoek met een smartphone ProBiblio: Daniëlle Koning Ruigrok NetPanel: Kjell Massen.
Tattooshop in Enschede. Een tattooshop vinden en het juiste ontwerp laten maken  hoe pak je dat het beste aan?  -stap 1: Waar op je lichaam wil je de.
Taak Bouwpathologie, Renovatie en Onderhoud Charlotte Swertvaegher 2MAK Dirk Gijsemans.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Presentatie dijkversterkingen Kruiningen- en Zimmermanpolder.
Stadswerven-Zuid Geplande inrichting: P parkeergarage B Bioscoop Stedelijk plein P P Parkeervoorziening ‘maaiveld’
Projecten Aduard.
14 oktober 2010 Verruiming Twentekanalen (fase 2) en uitbreiding capaciteit sluis Eefde Aanpak en planning planstudie.
 Haltehaven is niet toegankelijk te maken, omdat:  Haltehaven is niet diep genoeg;  Haltehaven is niet lang genoeg voor een gelede bus;  Bomen en parkeervakken.
Variantenonderzoek locatie 6. Sociaal veilig ontwerp en beheer Landschap en natuur Fietsontsluiting Kosten Variantenonderzoek locatie 6.
Dijkversterking Arcen
Groenstrook In 1995 geen plaats voor 2e Tol bij logistieke bedrijven
Thema 5 “De Stad”.
STUREN OP BEELDKWALITEIT
Visie Leefomgeving Buurtgericht werken.
Structuurschets RONDOM KAMPERLAND.
Groenstrook In 1995 geen plaats voor 2e Tol bij logistieke bedrijven
Tianmen Mountains Dayong city (nu Zhangjiajie) met
Kwaliteitsimpuls Station Delft Zuid
Groot Onderhoud Noordkade
Voorbereiding locatie FrieslandCampina Bedum op toekomstige uitbreiding 19 april 2018.
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
Herinrichting Barchemse Veengoot en Nieuwe beek
Maatregelen m.b.t. Inpassing
Transcript van de presentatie:

Agenda locatie 3 ■ Sociaal veilig ontwerp en beheer ■ Beeldkwaliteit en landschappelijke inpassing ■ Technische veiligheid ■ Beheer en onderhoud ■ Kosten

Sociaal veilig ontwerp en beheer Beoordeling varianten locatie 3 10 oktober 2013 Paul van Egmond Tobias Woldendorp

Context sociale veiligheid ■ Vervolgroute vanaf westkant ■ Bundelen verkeersstromen in het donker

Criteria sociaal veilig ontwerp en beheer ■ Zichtbaarheid: sociale ogen, zichtlijnen, gelijkmatig, voorkomen schijnveiligheid ■ Toegankelijkheid: vluchtwegen, surveillance, bereikbaarheid ■ Eenduidigheid: mijn en dijn, wat is van wie, wie is waarvoor verantwoordelijk ■ Aantrekkelijkheid: ontwerp, beheer, schoon, heel en gebruiksvriendelijk, maar ook aantrekkingskracht op hangjeugd

Locatie 3 Alternatieve verbinding op de Punt 3 varianten

Variant: cabine met bedienaar ■ Positieve beoordeling SVOB ■ Het grootste risico: gebrek aan sociale controle wachtenden.

Variant: cabine zonder bedienaar ■ Negatieve beoordeling ■ Grootste risico’s: gebrekkige sociale controle, een beperkte gebruiksvriendelijkheid, vandalisme en kolonisatie

Variant: trap met lift ■ Neutrale beoordeling ■ Grootste risico: gebrek aan sociale controle wachtenden. Wel kleiner dan bij de gondel omdat de wachttijd korter zal zijn. Nadeel: geen sociale controle van een bedienaar ■ Risico kolonisatie en vandalisme is hoger

Oordeel varianten locatie 3 ■ Varianten met bedienaar komen positief uit de bus: sociale controle is belangrijk op afgelegen plek. ■ Dezelfde varianten komen er zonder bedienaar slecht vanaf: geen sociale controle in afgesloten ruimten, wachten, geen hulp, groot risico vandalisme/ graffiti/ vervuiling/ kolonisatie. ■ Beoordeling overige varianten zit hier tussenin: neutraal.

Beeldkwaliteit en landschappelijke inpassing Criteria: ■ Ruimtebeslag in relatie tot kappen van bomen ■ Impact vormgeving constructie ■ Uitzicht in relatie tot landschap ■ Logica voor vervolgroutes ■ Verlichting en consequenties landschap en ecologie

Twee hoofdgroepen ■ Staketsel met tuien ■ Permanent brugdek De eerste heeft minder impact op zichtlijnen over het Amsterdam-Rijnkanaal en is daarom positief beoordeeld. Permanent brugdek kan echter als voordeel hebben dat bijvoorbeeld een roltrap een goede oriëntatie op de vervolgroute geeft.

Locatie 6 Traditionele brug ten zuiden van Nigtevecht 4 varianten

Aannames ■ De aanlandingen bestaan uit grondlichamen en niet uit ‘pootjes’ waar je doorheen kunt kijken. ■ De grondlichamen krijgen beperkte opgaande beplanting waardoor personen die erop fietsen of lopen altijd in het zicht zijn van mensen in de buurt. ■ Aan de zuidkant van de betonfabriek worden woningen gebouwd.

Variant 1: parallel aan de dijk ■ Zichtbaarheid: lage score. Aan beide zijden van het kanaal komen de gebruikers ver van sociale ogen van de brug. Tevens blokkeren de taluds zichtlijnen naar de kanaaldijk oost. ■ De variant scoort wel goed op de andere drie criteria van sociaal veilig ontwerp en beheer, o.a. geen aanleiding kolonisatie.

Variant 2: haarspeld ■ Gemiddelde beoordeling. Zicht boerderij, dorp. ■ De scherpe haarspeldbocht heeft nadelen op alle vier de criteria.

Variant 3: naar Vreelandseweg ■ Positieve beoordeling. Rijden richting sociale ogen, maar verder van boerderij. Restruimtes nadeel ■ Op het gebied van zichtbaarheid, eenduidigheid en toegankelijkheid scoort deze variant relatief goed, met name door de aanlanding aan de oostzijde.

Variant 4: slinger ■ Beste beoordeling. Combinatie boerderij en sociale ogen oostzijde. Natuurlijke snelheidsremmer. ■ Op alle criteria van veilig ontwerp en beheer scoort deze variant relatief goed, met name door de positieve aspecten die de slinger met zich meebrengt.