Bronnenlijst Hattie, J., & Timperly, H. (2007). The Power of Feedback. Review of Educational Research, 77 (1), 81-112. Jaspers, M., & Zijl,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doel van de miniconferentie: Weten waar je op je opleiding over in gesprek kunt gaan mbt het toetsen van taal in totaal. Voettekst.
Advertisements

Jan van Tartwijk De impact van toetsen in het onderwijs en hoe daar gebruik van te maken Jan van Tartwijk
‘HOW CAN I INTRODUCE NEW WAYS OF ASSESSMENT THAT CAN CONTRIBUTE TO GETTING PUPILS MORE INVOLVED IN THEIR OWN LEARNING?’ ‘Een onderzoek naar beoordelen.
1 professionalisering Leerkrachten en hun omgeving.
Integreren van onderzoek in onderwijs
Het belang van een evidence based benadering in het onderwijs
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Salesmanagement © Noordhoff Uitgevers. Salesmanagement © Noordhoff Uitgevers.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Economie vastgoed © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Tussentijds Toetsen als Leerstrategie Dirkx, K.J. H., Kester, L., Kirschner, P.A.
Hoe kan actie-onderzoek bijdragen aan de ontwikkeling van PCK. Dr
Leraar, school en opleiding
Gender en wiskunde Anja Jansen 2007.
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
Wie wordt er leraar? Bart Golsteyn, Stan Vermeulen, Inge de Wolf
Feedback, feed up & feed forward
English and IPC How to teach content through English.
Hoger Onderwijsbeleid en sturing in Europees perspectief Een kritische blik op de WHOO Marijk van der Wende CHEPS 15 december 2005.
Opvoeden in het onderwijs © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Succesvolle bedrijven © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Marketing vastgoed © 2012 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Papier of Elektronisch 2 portfolio implementaties bij Geneeskunde Maarten van Wesel & Anouk Prop.
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs Blok 1, groep 4. Programma vandaag Terugblik opdracht Vooruitblik en Tussenevaluatie Debat.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
Dr. Desirée Joosten-ten Brinke
Leerplankader kunstzinnige oriëntatie
Alternatieve evaluatie- procedures in hoger onderwijs. Waar gaat het nu over? Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
Meedoen met de Monitor de Bibliotheek op school Jouw naam.
‘ Weg met de student ‘ Weg met de student Rene F.W. Diekstra.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Eerste resultaten van een onderzoek onder docenten en leerlingen Implementatie nieuwe centraal examen.
Kwaliteit vertaalt zich in CMC, de Certified Management Consultant Orde van organisatiekundigen en -adviseurs.
Conceptuele denker Anne
Mijn conceptmap Door: Yasmin Abdallah Blok 3: ‘De conceptuele denker’ Datum:
De conceptuele denker Petra (P.C.A.M.) Dekkers FHK&E Pabo.
Overzicht Dudoc onderzoek “wijze waarop ICT ingezet kan worden bij het verwerven, oefenen en toetsen van algebraïsche vaardigheden, gericht op de overgang.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
De conceptuele denker Milou van Hest Fontys Paboplus (LA3) "Meaningful learning involves the assimilation of new concepts and propositions into.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Eerste resultaten van een onderzoek onder docenten en leerlingen Implementatie nieuwe centraal examen.
De conceptuele denker Mara Vogels Paboplus LA 3. De conceptuele denker Denken in concepten Abstract denken Veel voorbeelden gebruiken Kinderen uitdagen.
Praktijkgericht financieel management © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Aan de slag Vervolg: vanmiddag Inventarisatie: Groepjes (heterogeen)
Grammar of Schooling: onderwijsconcepten voor push+pull leren
Jeroen Lavrijsen HIVA – KU Leuven
Economie vastgoed © 2007 Wolters-Noordhoff bv Groningen/Houten.
Kwaliteit vertaalt zich in CMC, de Certified Management Consultant
English listening lesson Christiaan van der Logt
Feedback geven en krijgen
Themagroep Professionele ontwikkeling van lerarenopleiders Meet & explore sessie Velon-studiedag 2017.
Digitaal toetsen – DBC experiment
MEER LEZEN, BETER IN TAAL
Thinking like an economist
A Healthy sense of Trust
Chapter 1 Looking back Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Participatory Action Research
Chapter 1 Body and mind Grammar Stepping Stones 3gt
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
Past Simple Wat is de Past Simple? Wanneer gebruik je de Past Simple?
TOOLKIT professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Chapter 1 Looking back Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Gepersonaliseerd leren:
Onderzoek en wetenschapsonderwijs
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

Bronnenlijst Hattie, J., & Timperly, H. (2007). The Power of Feedback. Review of Educational Research, 77 (1), Jaspers, M., & Zijl, E. van (2011). Kwaliteit van toetsing in het Hoger Onderwijs. Plaats onbekend: Dienst onderwijs en onderzoek (Fontys Hogescholen). Pol, J. van de (datum onbekend). Scaffolding. Plaats onbekend: Uitgeverij onbekend. Rice, Diana C. (2005) I didn't know oxygen could boil! What preservice and inservice elementary teachers' answers to 'simple' science questions reveals about their subject matter knowledge, International Journal of Science Education, 27 (9), Sewell, A. (2002). Constructivism and Student Misconceptions, why every teacher needs to know about them. Australian science teachers’ journal, 48 (4), Teune, P., & Ros, A. (datum onbekend). De opbouw van professionele kennis bij leerkrachten PO. Plaats onbekend: uitgeverij onbekend. Veen, T. van der & Wal, J. van der (2002). Van leertheorie naar onderwijspraktijk. Groningen/Houten: Noordhoff Uitgevers. Vosniadou, S., & Brewer, W. F. (1992). Mental Models of the Earth: A Study of Conceptual Change in Childhood. Cognitive psychology, 24, Welp, E. J. M. (datum onbekend ). Toetsing en de context- conceptbenadering in het voortgezet onderwijs. Enschede: SLO, nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling.