Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding Youtube Google Overname Adverteermodel Viral Video Zoekmachine Picasaweb KPN Videosite Inleiding Presentatie waarover?
Advertisements

Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Google Analytics. Google Analytics: waarom Google analytics meet hoeveel mensen er op de site komen, brengt in beeld wat we weten van dit mensen en wat.
HTML Les 1: Introductie HTML
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, Wageningen, 16 mei 2013.
Webmaster Training: CSS CSS2 & XHTML By Frederik Van Outryve.
Hoe ZELF een STUDIE plaatsen op de VVOG-website Indien u moeilijkheden hebt bij een eerste poging Bel gerust naar uw webmaster Luc De Baene 0475/
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
Nr 1 met foto’s Video over image tags
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Introductie.
Om willekeurig welke site en welk werk dan ook overzichtelijk te houden, moeten er eerst (sub)directories gemaakt worden: Bijeenkomst 2 online journalistiek.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan
Freelancenetwork.be audit. SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan Elke pagina één H1 tag Meta description (inhoud vd pagina) ALT tag op afbeeldingen.
Meer bekendheid via je Website
1 Mijn eigen website beheer ik zelf woensdag 14 mei 2003 een project van Innotek in samenwerking met SPK Met steun van het Provinciebestuur van Antwerpen,
Hoe krijg ik volk op mijn site? Keywords Titles Descriptions.
EhBIB Search Eenvoudig en geavanceerd zoeken Zoekresultaten weergeven.
© b-boom.nl Meld aan op de website door in het aanmeldformulier uw gegevens in te voeren.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
realtime & social: blogs & tweets
Inhoud Presentatie 1. Probleemstelling onderzoek 2. Wat is een search engine? 3. Geschiedenis van search engines 4. Hoe werkt een search engine? 5. Welke.
Samenvattingen van de EU- wetgeving: een inleiding 2008.
Online marketing Expert (in een week)
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
A1 – Diensten A1 – Webdesign Het pakket van € 399,- bevat: Al het overleg dat u nodig heeft om tot een goed ontwerp te komen. Ontwerp Website ontwerp.
Minor Internet Marketing
DMK – week 2.
Training Webrichtlijnen Maar moet je je als webredacteur aan houden?
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, 19 november 2015 Wageningen.
Hoe positioneer ik mijn uitgeverij 10 do’s en dont’s Windkracht62 1 WINDKRACHT (0) Ian Muller.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Hom Com Ledenvergadering 26/03/2012. Google de-amazone-met-google-street-view
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Surfen op het internet Basisbegrippen
Maak je website beter vindbaar!
Google Analytics Statistieken over je website
SEO Hoger in Google.
Zoekmachinemarketing
Uw website bovenaan in Google!
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
realtime & social: blogs & tweets
SEO Seminar.
Online Marketing Basis
Nieuw Beter zoeken met Kenniswijzer.
Online Marketing voor het MBO
Google webmaster account
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal

SEO Pyramide

Hoe werkt het 1.Nieuwe website wordt toegevoegd (of verandert van inhoud) 2.Zoekmachine ‘Spiders’ bezoeken de pagina: crawlen. 3.Deze ‘Spiders’: scannen tekst, beeldbeschrijving, metadata, pagina titels, URL (adres) volgen in-­‐ en uitgaande links indexeren belangrijkste woorden berekenen met algoritmes het ‘gewicht’ van een pagina De algoritmes worden opgebouwd uit vele factoren en veranderen regelmatig

Klik om te vergroten module/module_seo/ppt/200-seo-ranking-factors_groot.jpg

Elke pagina heeft zijn eigen unieke ‘Title’, die het onderwerp van de pagina bevat

De content van de ‘Title‐tags’ wordt weergegeven in de zoekresultaten.

De ‘Title’ van uw pagina kan ook de naam van uw website/bedrijf, de fysieke locatie van het bedrijf of een aantal van de belangrijkste aandachtgebieden of aanbiedingen bevatten.

Maak beschrijvende Meta-­tags De Meta-­tag ‘description’ met de paginabeschrijving biedt Google en andere zoekmachines een korte samenvatting van het onderwerp. Gebruik geen algemene beschrijvingen en zorg dat hij voor iedere pagina uniek is De meta‐tag wordt na de en ­‐tag in het HTML-­ document geplaatst. Meer info:

De koppen, vooral H1 maar ook H2 en H3 moeten het keyword bevatten

Bied hoge kwaliteit recente inhoud (en diensten), zorg dat je teksten in voldoende mate de juiste keywords bevatten LSI (Latent Semantic Indexing) Keywords zijn woorden die sematisch (qua betekenis) verbonden zijn met je kernwoord

O.a. In hoeveel Tweets wordt de website vermeld? Het belang van die Twitteraar Facebook Likes & shares … Kan je meten via audit-tools

Beelden Gebruik goede naam voor het bestand en zorg voor een duidelijk ALT tekst Zorg ook voor een goede mobiele site!

Links Schrijf goede anchor-teksten anchor-tekst Deze tekst vertelt gebruikers en Google iets over de pagina waarnaar gelinkt wordt.

Zorg dat je pagina voorzien is van RSS

Creëer twee sitemaps HTML - sitemappagina voor gebruikers XML- sitemapbestand voor zoekmachines

Pagina snelheid Pageranking Domein Authoriteit

Als je site meerdere pagina's met grotendeels dezelfde inhoud bevat, kan je Google laten weten wat je voorkeurs-URL is. Dit wordt de canonieke URL genoemd URL’S van elke pagina moeten relevant zijn, indien nodig URL structuur verbeteren Opgebouwd via

Maak de navigatie overzichtelijk Sta toe dat mogelijk een deel van de URL verwijderd wordt.

Gebruik rel=“nofollow” waar nodig in links 'Nofollow' is een methode waarmee webmasters tegen zoekmachines kunnen zeggen dat ze de links op een bepaalde pagina of een specifieke link niet moeten volgen. Gebruik het in het comentaar-gedeelte van je website om reactiespam te bestrijden

In principe geldt: hoe meer links en hoe relevanter de links zijn die naar je website verwijzen, hoe beter je zal scoren in Google Maar maak er zeker geen misbruik van!

Deze gegevens haalt Google uit Google Analytics Hoe beter je site scoort, hoe beter de ranking Vandaar: SEO is een lange termijn verhaal

Hierbij zie je dat Google ook kijkt naar de voorkeuren van de surfer zelf Op basis van wat die gewoonlijk bezoekt zal Google’s algoritme andere zoekresultaten geven Toch al een beetje Big Brother!

Hoe bekender je merk en hoe groter je bedrijf hoe hoger je zal scoren

Deze zaken doe je best niet (teveel) Google zal je straffen met een heel slechte ranking Ook als je onderstaande zaken doet

Robot.txt Zorg voor een ‘robots.txt’ in de Root (= hoofdmap) Een robots.txt bestand laat zoekmachines weten of ze toegang hebben tot onderdelen van uw site en deze mogen crawlen Wanneer het niet nodig is gaan we de crawling beperken Aan websitebouwer vragen of via

Aanmelden bij Google ubmit-url ubmit-url

Testen Test je website met

Toegankelijkheid Zorg dat je website toegankelijk is voor blinden/slechtzienden